Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17.v tyttö raskaana

Vierailija
17.12.2011 |

En voi sille mitään, mutta minusta tää tyttö pilaa elämänsä. Koulu kesken, POIKAystävän kanssa oltu vuosi. Lääkäriksi piti opiskella nyt odottaa elo tukien varassa.

Sukulaiset tuntee varmasti myös häpeää ja sääliä kuten minäkin.

Pian sitten koittaa arki. Vauvan kanssa elämistä 24 /7. Jotenkin mun usko on koetuksella kun tyttöä pitänyt harrastuksiinkin viedä autolla kun bussilla meno NIIn vaikeaa.

No kunhan pohdin...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

upea yhteiskunnan almuilla eläjä....

Roskaväeksikin joskus mainittu:)

Vierailija
2/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. äidilleni kävi melkein noin, kun löysi isäni siinä 17-vuotiaana, kaikki muu sai jäädä, kuten koulu, ei hankkinut ammattia, vaan muuttivat pian yhteen elämään pariskuntana, ja menivät kihloihin ja saivat minut. kannattaisi vain toppuutella rakastunutta tyttöä, sillä elämä kyllä sitten opettaa kantapään kautta, ettei kouluja käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

upea yhteiskunnan almuilla eläjä.... Roskaväeksikin joskus mainittu:)

Vierailija
4/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttösi tulevaisuus ei näytä kovin ruusuiselta, jos aikoo pitää lapsen itse. Lapsen isäkin voi ottaa jalat allensa hetkenä minä hyvänsä, kun tajuaa mitä vauvan isänän olo ihan oikeasti on...

Vierailija
6/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista porukkaa täällä taas on...! Minäkin olen raskaaksi (suunnitellusti) tullut 17-vuotiaana ja ihan itse olen lapsen hoitanut ja aivan samat tuet vain saanut kun muutkin äidit! Mies on töissä ollut kun minä olen ollut kotona ja nyt lapsi on jo 4v ja minäkin töissä. Tämä lapsi ei muuten ole vielä kertaakaan ollut yötä vanhemmistaan erossa, että älkääs nyt taas oikeasti yleistäkö tätä mummi hoitaa ja tuilla eletään juttua ihan kaikkiin.

Ihmiset ovat erilaisia, tuokin tyttö voi pärjätä aivan mainiosti, paremmin kun monet 35-vuotiaana ensimmäisen lapsen saavat...

Vierailija
7/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa elämistä ja arkea 24/7 se on vaikka tekisi sen lapsen nelikymppisenä. Vai onko vanhemmille äideille yöheräämiset ja vauvasymbioosi jotenkin automaattisesti helpompaa? Eikö vanhempi äiti koskaan tarvitse hoitoapua, vaan helvetti imettääkin sen lapsen 18-vuotiaaksi saakka? Vanhempi äiti ilmeisesti myös ei tarvitse yöunia, vaan pärjää kolmella tunnilla kymmenen vuoden ajan eikä todellakaan valita, koska lapsihan oli toivottu.

17v (tai edes 25v) äiti ei tietenkään ymmärrä lainkaan mihin on ryhtymässä, vaan lapsi sysätään niin naapurille, isovanhemmille kuin MLL:n lastenhoitajallekin. Poikaystävä myös jättää viimeistään silloin kun lapsi syntyy, toisin kuin 40v tehomamman, joka tietenkin on ollut avioliitossa jo 20 vuotta ennen kuin vauvantekoa on edes harkittu. Nuori äiti ei tietenkään myöskään jaksa valvoa, toisin kuin keski-ikäinen tehopakkaus, vaikka jokainen järjellä varustettu ihminen ymmärtää, että nuoret valvovat muutenkin enemmän ja jaksavat vähemmällä unella kuin tantat, joiden silmäpussit roikkuvat polvissa yhdenkin huonosti nukutun yön jälkeen.

Kunnon äiti ei myöskään edes ajattele lapsentekoa ennen kuin on vähintään maisterin paperit, omistusasunto ja auto plakkarissa. Lapsen kanssahan on mahdoton liikkua ilman autoa, ja vuokralla asuminen aiheuttaa lapselle varmasti suunnattomia psyykkisiä kärsimyksiä. Myös opiskelu on mahdotonta, jos on lapsia, sillä lastahan ei saa laittaa mihinkään hoitoon ennen kouluikää. Lapsen kanssa on oltava jatkuvasti yhdessä, muutenhan lapsi saa traumoja ja kasvaa kieroon. Hoitoon vieminen on suurin synti mitä vain voi ollakaan.

Nuori äiti on myös kykenemätön hoitamaan raha-asioitaan, sillä velattomana ja muiden (parempien) äitien kanssa samojen tukien varassa elävänä hänellä ei vain voi olla mitään käsitystä taloudenhoidosta. Pitää olla vähintäänkin se asuntolaina, jos autolainakin löytyy niin aina parempi. Minimipäivärahalla ei voi tulla toimeen, ja lapsi voi joutua kulkemaan - hui kauhistus - kirpparivaatteissa! Mitä lie syöpäläisiä se niistäkin saa? Eihän nuori äiti osaa edes pestä pyykkiä.

Tee nyt AP hyvä tytölle abortti vaikka perinteistä henkaria käyttäen, eihän tuosta voi mitään järkevää tulla. Vauva otettaisiin kuitenkin lopulta huostaan, koska nuori äiti haluaa kuitenkin bilettää kolme kertaa viikossa eikä kykene iästään johtuen tuntemaan äidinrakkautta. Tee palvelus yhteiskunnalle!

Vierailija
8/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodin kautta kaupungin vuokra-asuntoon tukien varassa elämään vai... Poikaystävä ja lapsen isä lähtee tasan tarkkaan viettämään vapaata poikamiehen elämää huomatessaan karun todellisuuden, johon on joutunut unohtuneen kondomin vuoksi...Lapsi ei pysty huolehtimaan omasta lapsesta... AP:n mukaan 17-vuotiasta raskaana olevaa lasta on jouduttu kuljettamaan vielä harrastuksiinkin, kun ei ole osannut vielä kulkea julkisilla... Mitäköhän tästä voisi päätellä... Vauva olisi aika pian huostaanotettuna sijaisperheessä, jos AP itse ei haluaisi sitoutua hoitamaan omaa lapsenlasta...

Vierailija
9/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista porukkaa täällä taas on...! Minäkin olen raskaaksi (suunnitellusti) tullut 17-vuotiaana ja ihan itse olen lapsen hoitanut ja aivan samat tuet vain saanut kun muutkin äidit! Mies on töissä ollut kun minä olen ollut kotona ja nyt lapsi on jo 4v ja minäkin töissä. Tämä lapsi ei muuten ole vielä kertaakaan ollut yötä vanhemmistaan erossa, että älkääs nyt taas oikeasti yleistäkö tätä mummi hoitaa ja tuilla eletään juttua ihan kaikkiin. Ihmiset ovat erilaisia, tuokin tyttö voi pärjätä aivan mainiosti, paremmin kun monet 35-vuotiaana ensimmäisen lapsen saavat...

Mahtoivat vanhempasi ja sukulaisesi olla ylpeitä saavutuksistasi !!!

Vierailija
10/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap lisää

ja en ole itse mummi tai sukua, mutta läheltä

Vierailija
11/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on se vaikeempaa

Vierailija
12/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos äiti on 17-vuotias teiniäiti. Abortti/adoptio parhaimmat vaihtoehdot.

Vierailija
13/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos äiti on 17-vuotias teiniäiti. Abortti/adoptio parhaimmat vaihtoehdot.

Vierailija
14/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole ikästä vaan raskaana olevasta nuoresta naisesta itsestään. Itse tiedän naisen joka sai ensimmäisen lapsen juuri 18 vuotta täytettyään, nyt hän on 25 ja kahden lapsen äiti. Nainen käy töissä ja vapaa aikansa on lastensa kanssa. Voin rehellisesti sanoa, että tämä nainen on aina ollut parhaimpia äitejä joita tunnen. Jos ajattelen itseäni 17 vuotiaana, niin en olisi ollut valmis äidiksi, mutta tämä nuori nainen ehdottomasti oli siihen valmis ja hän on onnellinen ja täydellisen tyytyväinen valintoihin joita on tehnyt. Ja varmasti tämä nainen tulee vielä tekemään uraa myös työelämässä.

Vierailija
15/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä häipyy ja siinähän on sitten lapsen kanssa. Ei ole ammattia, ei työtä, ei yhtään mitään. Ei saa rahaa mistään, elämä on yhtä kituuttamista. Kaveritkin jättää, kun ei ole samoja menoja eikä kiinnostuksen kohteita.

Pahimmassa tapauksessa, vauva on vielä koliikkitapaus joka huutaa ja valvottaa koko ajan, kiljuu päivätkin. Ei saa nukkua koskaan, ei saa edes syödä eikä käydä suihkussa.

Todella säälittävää.

Vierailija
16/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onkin saattanut itsensä tuohon tilanteeseen, mukava loppuelämä tiedossa. Kolmikymmpisenä ollaan sitten jo ketjussa polttava, pöhöttynyt monen lapsen yksinhuoltaja. On näitä nähty.

Vierailija
17/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin esimerkkiä on siitä, ettei jakseta ja sitten lapsi hoidatetaan ties missä, että päästään bilettämään. Miehen pers.häiriöinen sisko väänti lapsen teininä ja nyt tämä teini on kahden lapsen isä! Kaikki rahat menee kaljaan, autostereoihin jne. Tekevät noita lapsia, että saisivat yhteiskunnalta tukia. Näin sanoivat. Olen järkyttynyt!

Vierailija
18/27 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap:kin katsoisi peiliin ja säälisi sitä kuvajaista. Tuskin 17v kaipaa kenenkään painostusta ja sääliä. Välit vain pilaatte häneen.

Vierailija
19/27 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan osallistunut netin keskustelupalstoille, mutta ystävättäreni näytettyä minulle tämän viestin sekä siihen tulleet vastaukset, joista moni oli todella asiattomia niin päätin minäkin vastata. Tulin itse raskaaksi 17 vuotiaana ja päätin pitää lapsen. Kävin lukion loppuun iltalukiossa ja jatko-opiskelin töiden ja lasten ohella. Minulta on joskus kysytty että tekisinkö toisin? En tietenkään koska olen saanut vuosien myötä 4 ihanaa lasta sekä uran ja työn jota rakastan. Mutta helppoa se ei tule olemaan vaikka lapsi/lapset ovatkin paras muusa mitä ihmisellä voi olla rakentaessaan elämää perheelleen. 17 vuotiaalle tulee yllätyksenä miten paljon elämä ja lapset maksavat, mutta kaikesta selviää kun vain haluaa. Nuori ikä ei tee kenestäkään suoraan huonoa äitiä tai elämässään epäonnistujaa. Tukea tyttö tarvitsee siinä missä moni muukin vauvan odottaja, koska lapsi itsessään on jo niin iso muutos. Minun tapauksessani perheeni ei mitenkään minua hävennyt tai kokenut että pilaan elämäni. Päinvastoin he tukivat kaikin tavoin! Tätä samaa toivon kaikille heille jotka päätyvät tekemään lapsen nuorena. Moni asia voi elämässä mennä pieleen oli ihmisen ikä mikä tahansa. Tämä tyttö voi hyvinkin opiskella itsensä lääkäriksi. Olenhan minäkin KTM.

Vierailija
20/27 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa??? Ja ihan kaikille se vauvan kanssa eläminen on 24/7, oli äiti minkä ikäinen tahansa.