pahin/noloin vaiva mikä teillä on tai on ollut?
Kommentit (19)
Syylä jalkapohjassa, joka ei vaan ota lähteäkseen.
Oli hitommoinen paise ja todella kipeä häpyhuulessa.
Syylä jalkapohjassa, joka ei vaan ota lähteäkseen.
siis syylä ei ota lähteäkseen, ei jalkapohja.
synnytysvaurion jälkeen. Eikä jäänyt siihen.
Kävin alan fysioterapeutilla mittauksissa. Emättimeen laitettiin anturi ja terapeutin ohjeiden mukaan piti nipistää, pidättää, yskähtää, yrittää nipistää mahdollisimman kovaa. Ja huonoja tuloksia sain. Sain kotiin laitteen geelien kera, joka antaa sähköimpulsseja ja avittaa hermojen löytymistä ja uudelleen kasvamista.
Se hoito jäi kesken, häpesin niin. En kehdannut edes pitää "treenihetkiä" kotona. Jatkossa laitetta olisi pitänyt pitää rintataskussa ja antaa pulsseja kesken arkiaskareiden.
Vielä on olemassa lupa mennä koska tahansa leikkaukseen, jossa lihakset ommellaan yhteen. Haittapuolena vaan on vieläkin pahempi tunnottomuus ja arpikudos, joka voi tulla kipeäsi.
Olen päättänyt miehen myötäajatuksella, että leikkausta ei tehdä. Hän saa kyllä ilonsa, mutta harmittelee sitä, etten minä tunne juuri mitään.
ja alapään kutina. Emättimen kuivuus.
ummetus ja sitä seuraava jättimäinen nyrkinkokoinen kakka, joka ei mene pöntöstä alas. Siinä sitten sorkkimaan sitä pieniks palasiks. Ihan parasta yleisessä vessassa.
Noloin synnytyksen jälkeinen täydellinen pierunpidätyskyvyttömyys, joka kesti melkein puoli vuotta. En juuri käynyt ihmisten ilmoilla silloin, mitä nyt vaunulenkeillä raittiissa ulkoilmassa :)
Pukamat on myös aika nolot, samaisen synnytyksen jälkivaiva eivätkä ole hävinneet minnekään.
pakaravaon paise eli sinus pilonidalis. Paise itsessään teki elämän tosi kivuliaaksi, mutta sen puhkaisu ja mädän ulos puristaminen oli helvetillistä. Päälle vielä istumiskieltoa ja selälläännukkumiskieltoa ja haavan parantamista. Nyt koputan puuta, ettei tulisi enää ikinä. Ei noloa, mutta au au au.
Toki peräpukamatkin on au au au. Puuroa aamuisin, vettä ja vihanneksia...
Haiseva hengitys. Haitaa sosiaalista elämää ja parisuhdetta aikatavalla
Lähti sinnikkäällä ja kalliilla hoidoilla vuodessa.
kutina häiritsee nukkumistakin, sitten tulee raavittua iho rikki, veri valuu ja ihonpalaset vain pöllyävät. Irronutta ihoa valkoisenaan joka paikassa, samoin veriläikkiä vaatteissa.
Paksut vaseliinimaiset psorirasvat tarttuvat vaatteisiin ja lakanoihin.
Lisäksi aiheuttaa nivelkipuja
Mutta ne sai onneksi hoidettua lääkkeillä. Noloin on ihan perinteinen paskatauti, eikä siinä mitään jos olis iskenyt kotona, mutta sain sen kun oltiin reissussa. Eli lähdettiin kyläilemään pohjanmaalle ystäväperheen luokse, sinne tuli muitakin vieraita kun juhannusta juhlittiin. Mä sain sen taudin mun juhannus meni vessassa istuen. Aivan tajuton ripuli, talossa yksi vessa. Hitsi että hävetti vaikka sille nyt ei tietenkään voinut mitään.
Se oli epämiellyttävä, metelöivä ja sotkeva naapuri. Näitä on joka taloyhtiössä, mutta onneksi harvaanasutulla omakotialueella äärettömän paljon vähemmän.
Täälläkin kyllä yksi isäntä leikkaa nurmikkonsa kesäöisin kello 3.00, mutta vain siinä tapauksessa, että naapurissa on lasten synttärivieraita telttamajoituksessa.
Olimme pienellä laivalla risteilemässä turkissa ja minulle tuli todella huono olo. Oksensin laidan yli, ripuloin housuuni (hellemekko) vain päällä. Enempää en pysty kirjoittamaan, kun tulee edelleen niin huono olo henkisesti.
On hankaloittanut elämää niin jumalattomasti. Olen kohdellut itsenäi ja kanssaihmisiä kylmästi ja julmasti oman rikkinäisyyteni vuoksi. Tämä harmittaa vieläkin, vaikka noista ajoista on jo 20 vuotta. Suhteet sukuun lähes katkesivat, opinnot eivät sujuneet, eikä juuri mikään muukaan.
Onneksi sain avun terapiasta, ja olen saanut uuden mahdollisuuden hyvään elämään. Sukukin on antanut anteeksi, ja olen saanut onnen löytää ihanan puolison ja hänen kanssa perustaa perheen, kouluttautua ja saanut mukavan työn.
koska joku voisi tunnistaa koska on niin harvinainen
Pari kertaa olleet niin kivuliaat, että vaikeutti olemista kaikin tavoin. Ekalla kerralla kävin lääkärissä, joka katsoi ja totesi että kyllä ne siitä ohi menee itsestään. Seuraavalla kerralla en enää viitsinyt lääkäriin mennä persettä näyttämään, jos ihan turhaa on kuitenkin. Ja kyllähän ne lopulta ohi meni vaikka epätoivo oli iskeä.