Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ahdistaa!! Bipo oireilee....

Vierailija
17.12.2011 |

Mulla on dg epävakaa pers.häiriö ja ykköstyypin bipo. Olin kaks vuotta lääkkeettä mutta tiiviissä terapiassa. Nyt on viimeset kaks viikkoa menny penkin alle, tällä viikolla jo ihan mahdottomaksi ja jouduin alottamaan lääkkeet. Annoksessa on kai yhä säätövaraa kun aina iltasin ahdistus palaa enkä meinaa pärjätä sen kanssa.

Isommat lapset onneksi on etällä, kuopus vain kotona mutta haluisin kuopuksenkin hetkeksi pois että voisin ottaa myös päivälääkkeen ja vain nukkua ja nukkua. En kestä tätä puristavaa ahdistusta :( Lääkettä voin säätää isommaksi vasta n viikon kuluttua kun kuopuskin lähtee isälleen. Sinne asti on kai vain pakko selvitä tän iltapäivä/alkuilta ahdistuksen kanssa. Se helpottaa onneksi tunnissa kun saa otettua lääkkeen.

Mitään järjellä selitettävää syytä ei tällä ahdistuksella ole. Kyseessä on kuitenkin sekamuotoisena päälle pyrkivä sairausjakso joka on kaikista mahdollisista se hankalin, tuskaisin ja kaoottisin. Tuntuu että pä leviää enkä tiedä mistä suunnasta hakea saati saada apua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ei ole sillä tavalla omakohtaista kokemusta, että osaisin tämän paremmin kommentoida, mutta haluan vaan toivottaa tsemppiä!

Avunhakemisen varmaan saisi käyntiin vaikka siltä taholta joka on määrännyt lääkkeet? Ei ainakaan kannata linnoittautua yksin ahdistuksen kanssa, se ei varmastikaan auta.

Vierailija
2/6 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitavan tahon näen vasta ensi vuonna, pyhien takia tälle vuodelle ei ole aikoja. PPuhelimen päässä on kuitenkin arkena virka-aikaan ja viimeksi eilen olin yhteydessä. Sovittiin, missä rajoissa saan ns. omin päin lääkitystä säädellä.

Muuten olo on ihan ok, jopa hyvä, mutta tää kolme-neljä tuntia kun edellinen lääke lakkaa vaikuttamasta ja uus annos ei vielä vaikuta, on helvetillinen ja tuskanen :( Tilannetta ei yhtään auta se, että asutaan kaukana kaikesta enkä ole aamupäivisin ajokunnossa, en pääse minnekään ilman kyytiä. Kuluisipa tämä viikkoa äkkiä. Onneksi lääkitys tasapainottuu ekan viikon-kahden aikana ja oletettavaa on että olo helpottuu samaa tahtia. Nyt vaan on ihan sairaan tuskanen olla :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sekamuotoinen monta vuotta ja mikään ei auttanut ahdistukseen. Oli ihan hirveetä ja sairaalassa olin usein. Olisi kiva tietää mitä kokeilla, jos tauti uusiutuu.

Vierailija
4/6 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön Seroquelia ja se taittaa ahdistuksen. Vie myös unettomuuden, masennuksen syvimmän syöverin ja itsetuhoisuuden. Mutta mun lääkäri ja terapeutti ovat sitä mieltä että reagoin harvinaisen hyvin lääkkeisiin, annokset on verrattain pieniä ja ylläpitolääke estää kohtauksia yleensä hyvin. Tosin esim. rinnakkaislääke Ketipinor sai mut voimaan pahoin ja ahdistumaan tosi pahasti, niissä on joku minimaalinen apuaine-ero.

Ja lääkkeettä olin raskauden loppuajan ja sen jälkeen niin pitkään kuin näytti elämä pysyvän käsissä. Nyt jostain syystä yhtäkkiä alkoi romahtaa.

Nyt pitäis tunnissa helpottaa kun saa ottaa sen iltalääkkeen. Onneksi. Helpottaa jo pelkkä ajatuskin.

Ap

Vierailija
5/6 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auttanut ahdistukseen sekään. Litium auttoi hieman. Bentsot ei auttaneet lainkaan. Oli se kamalaa aikaa. Toivottavasti ei tuu takaisin. Mä kokeilin yli 40:ntä lääkettä, ja mikään ei oikeastaan auttanut.

Kiva kun sulla on toimiva lääke :)

Vierailija
6/6 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laps onneks nukahti jo, saatiin päivä kunnialla päätökseen. Lääke ei vielä vaikuta mutta pahin käsien tutina ja sydämen hakkaaminen onneks meni.

Mulle määrättiin ekana Seroquelia se alko toimiin yllättävän hyvin eikä hoitoannosta tarvinu nostaa niin ylös ku psykiatri oli kuvitellu. Jotain muutaki lääkettä kokeiltiin, mutta se vei virettä huonompaan. Sitte tuo korvattavuusjuttu pakotti mut kokeileen Ketipinoria ja se oli yllätys kuinka eri tavoin 'sama' lääke toimii. Nyt toivon et tää Seroquel asettuu taas toimimaan yhtä hyvin kuin silloin edelliskerrallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan