Olenko mä kohtuuton. Tapaamisista asiaa
Lapsi on nyt vuoden vanha ja puolivuotta kulkenut isänsä luona jokatoinen viikonloppu plus isä käynyt joka keskiviikko vierailulla plus vielä muulloinkin.
Joulu olisi isän viikonloppu, mutta hän on koko lauantaille hommannut muuta menoa, joten sovittiin, että lapsi on minulla pe-la ja menee isälleen su-ma.
Aiemminkin olen joustanut tapaamisista isä-viikonloppuna ja muulloinkin.
On ollut nyt kärhämää siitä, että mä en tykkää isän tyylistä ilmoittaa mulle että hän tuleekin tuolloin ja tällöin ei niinkun on puhuttu ja myös saattaa samanpäivän aikana muuttaa uudelleen suunnitelmia. Esimerkiksi tänään: Viikolla sovittiin että isä ottaa lapsen perjantai illaksi, kun ei ehdi nähdä lasta jouluna tarpeeksi. No sitten ilmoittikin tänään, että tulee vain käymään ja oli 45 minuuttia paikalla. Sanoi tulevansa taas sunnuntaina johon vastasin, että sori meille on tulossa vieraita. Otti ja suuttui, haukkui mulle että mulle on tärkeempää, että mun kaverit tai mun sukulaiset näkee lasta enemmän kuin isäänsä.
Kaiken kukkuraksi ilmoitti, että lapsi on kuulemma hänellä sitten joulun jälkeiseen tiistaihin saakka, vaikka sopimus oli aiemmin että tuo maanantaina. Kysyin sitten että mites se onnistuu, kun on menossa töihin. Kuulemma uus naisystävä hoitaa lasta sen aikaa.
Tästä sitten suutuin ja sanoin, että mitäs järkeä siinä on, että eihän isä ehdi olla yhtään sen enempää lapsen kanssa kun on töissä. Itse olen siis sopinut jo tiistaille muuta menoa, joka peruuntuisi nyt sitten sen takia, että lapseni on isän uuden näisystävän hoidossa.
Olenko siis mielestänne kohtuuton? Omasta mielestä ni olen ihan tarpeeksi joustanut aina suuntaan ja toiseen välttäen riitaa, mutta nyt näyttää menevän asiat niin, että mitä enemmän köyttä annan sitä enemmän sitä vaaditaan. itse olen kahdesti pyytänyt ylimääräistä isältä, mutta kummallakaan kerralla ei ole suostunut.
Kommentit (2)
siellä lukee, että joka toinen viikonloppu pe-la ja joka keskiviikko iltapäivät.
Muutama kuukausi on mennyt tosin niin, että on molemmat yöt viikonloppuna isän luona.
Olen halunnut joustaa näissä tapaamisissa lapsen edun takia, mutta rupeaa tuntumaan siltä, että pitää kohta ruveta ottamaan tiukempaa linjaa, kun isä "hyppii" silmille. Sain haukut tänään luuseriksi, koska en käy töissä kuten hän ja minulla ei ole samaa stressiä kuin hänellä.
Ap
Ette te mitään eronnut ole. Olette vain eri osoitteissa ja miehelläsi on uusi / toinen nainen.
Tuohon tyyliin riitelevät ja toisiaan haukkuvat ihmiset ovat vielä tiukasti kiinni toisissaan.
Pidä kiinni alkuperäisestä joulun ajan tapaamissuunnitelmasta.
Piste.
Näin sovittiin alun perin ja näin mennään ja jos sei sovi isälle, sitten ei tapaaminen onnistu ollenkaan. Piste.
Joulun jälkeen istutte uudelleen pöydän äärelle ja sovitte tapaamiskäytännöt uudelleen.
Kerrot isälle, että kysymys EI ole siitä, että lapsi menee hoitoon jonnekin, esim. naisystävälle. Kyse EI ole sinun ns. lapsivapaastasi. Vaan siitä, että lapsi ja isä tapaavat toisiaan.
Toisaalta, sinä sovit menosi sen mukaan, kun lapsen tapaamiset isälle on sovittu, siis sellaiset asiat minne et mielellään pientä lasta ota, tai et voi ottaa. Ja vastaavasti saatat suunnitella menoja, joihin nimenomaan menet lapsen kanssa. Siksi sovituista ajoista on pidettävä kiinni.
Ja tämä on myös miehen etu. Ei hänkään joudu perumaan menojaan ja töitään siksi, että lapsi yllättäen tuleekin hän äiti päättää toisin.
Mutta aika vanhanaikainen ja kömpelö systeemi teillä on, tuo joka toinen vkl. En olisi itse siihen edes suostunut, kun noun pieni lapsi kyseessä on. Että parin viikon välein menee yökylään asti.