Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit, eikö teitä haittaa, että soijarouheen takia on kaadettu sadenmetsiä?

Vierailija
16.12.2011 |

Ja muutenkin sitä roudataan maapallon toiselta puolen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se häiritsee SIKSI TARKISTAN ETTEI OMAT SOIJANI OLE TUOTETTU SADEMETSÄ ALUEELLA.

Vierailija
2/17 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö tämä asia sitten lihansyöjiä? Lihakarjan ruoaksi menee suurin osa soijasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, mutta vielä enemmän haittaa lihapakkauksiin päätyvien tehotuotettujen eläinten huono kohtelu.

Vierailija
4/17 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska en käytä soijatuotteita.

Vierailija
5/17 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö sinua lihansyöjä se, että lihan tuottamiseen menee moninkertaisesti enemmän soijaa kuin kasvissyöjien pöperöihin ikinä?

Vierailija
6/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään, kun tietää että 90 % maailman soijasta menee karjan rehuksi.

Tai no, haittaa se vähän. Omaa hiilijalanjälkeä voisi parantaa vielä sillä, että söisi enemmän papuja ja varsinkin kotimaista härkäpapua.

Vierailija
7/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan fantastisen makuista ja jos haluaa, niin helppo tehdä myös itse kotimaisista raaka-aineista. Minä syön kaupan hampputofua, koska se on jopa parempaa kuin tofu josta myös kovasti pidän.

Vierailija
8/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan fantastisen makuista ja jos haluaa, niin helppo tehdä myös itse kotimaisista raaka-aineista. Minä syön kaupan hampputofua, koska se on jopa parempaa kuin tofu josta myös kovasti pidän.

Vierailija
9/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä keski-Euroopassa kasvaa kyllä soijaa ihan tuossa kun ovesta ulos kävelee.

Sademetsää en ole täällä nähnyt.

Vierailija
10/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskivertoihmiset, että minun soijani on hiirenkakka lantakuormassa.

Vierailija
11/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaan silti: joo, häiritsee. Mutta vielä enemmän häiritsee se tieto, että jokaista syötyä lihakiloa kohti on kaadettu sitä sademetsää moninkertainen määrä. Nimittäin valtaosa (muistaakseni reilu 90%) tuotetusta soijasta menee lihakarjan rehuksi.

Sen vuoksi viljelytilaa pitää raivata enemmän ja se on myös yksi syy ihmisten nälänhätään. Jos kaikki söisivät ruokansa mieluummin soijana kuin lihana, ruoka riittäisi paremmin kaikille ja viljelytilaakin tarvittaisiin vähemmän.

Vierailija
12/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijapapua kasvaa monissa paikoissa ympäri maailman, joten mistä vedit tuon sademetsän?

Lihantuottamiseen tarvitaan suhteessa eniten maa-alaa.

Vierailija
13/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että häiritsee vähemmän kuin naudanlihansyöjää, jonka ravinnolle on syötetty toiselta puolen roudattua, sademetsiä tuhoavaa soijaa, kolme kertaa niin paljon kuin vegaani jaksaa syödä.

Vierailija
14/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi pyrin käyttämään kotimaisia tuotteita kuten härkäpapua ja hampunsiemeniä.

Vierailija
15/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan ympäristöetiikan ja eläinoikeusfilosofian keskeisiä dilemmoja. Ihminen, niin kuin muutkaan eläimet, ei voi olla syömättä. On pakko tehdä valintoja ja silloin se voi tarkoittaa, että soijaa rahdataan maailman toiselta ääreltä.

Suurin osa maapallon väestöstä suhtautuu välinpitämättömästi eläin- ja ympäristökysymyksiin. Monet niistäkin maista, joissa kasvissyönti on yleistä, tekevät sen lähinnä uskonnon tai lihanvähyyden vuoksi, ei itse eläinten tähden. Vegaanit ovat niitä harvoja, jotka aidosti tekevät valintoja omantuntonsa mukaan

Vierailija
16/17 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi pyrin käyttämään kotimaisia tuotteita kuten härkäpapua ja hampunsiemeniä.

Vierailija
17/17 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh onpä tyhmä aloitus. Ainakaan Euroopassa ihmisravinnoksi myytävää soijaa ei nimittäin käytännössä tuoteta lainkaan sademetsäalueilla. Nämä tulee yleensä Kauko-Idästä. Etelä-Amerikassa on tuo sademetsätuho-ongelma, mutta siellä soijaa viljellään lähinnä karjan rehuksi, ja geenimuunneltua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä