saitko raskauskilot pois helpolla?
Kommentit (15)
juu ei lähteny. 18kg tuli ja 12 jäljellä, eli näin.kävi kesällä jo alempana mutta muutama kilo tuli takasin. -Masentaa ja ottaa pannuun. Teemme töitä vuorotta...eli aina jompi kumpi töissä, joten salille ei juuri kerkiä.
saada, syön normaalisti, imetän ja kävelen reippaasti tunnin päivässä
lähtivät ilman että oisin tehnyt jotain sen eteen.
päivä kolme tuntia vaunulenkkiä, sain 7 kiloa pois vuoden aikana, kolme jäi ja jämähti, kun palasin töihin ja lenkkeily loppui. Tokasta raskaudesta jäi 15 kiloa (kaksoset) ja olen tähän mennessä, vuodessa, saanut niistä pois 9. En pääse enää vaunulenkeille, kun esikoinen kyllästyy. Jäi siis yhteensä 3+7 kiloa jäljelle, se ei tunnu lähtevän, vaikka mitä teen.
Esikoisen jälkeen kiloja jäi 7, jotka oikeastaan sain kokonaan pois mutta vasta sitten kun imetys loppui. Tämän tokan jälkeen kiloja jäi 12 ja eivät taaskaan lähde pois millään imetysaikana. Eli kova urakka on taas edessä kun kohta puolin imetystä lopettelen.
Minulla tuntuu imetys pitävän hanakasti kiinni joka grammasta mitä kropasta löytyy. Ja olen kyllä pitänyt tiukkaa ruokapäiväkirjaa juuri sen takia, että haluan vahtia etten vain vahingossakaan syö liikoja. Enkä siis syö. Sen lisäksi hyötyliikunnan lisäksi harrastan jumppaa ja lenkkeilyä 2-4krt/vko. Ja paino ei tipu yhtään.
sain melko nopeasti pois.Mutta lihoin äitiyslomalla about 7kg! kun sohvalla oli niin kiva syödä ja katsoa telkkua kun lapsi nukkui.
Palasin 6 kk jälkeen lähtöpainoon, jotenkin oletin että jos imettää ja syö perusruokaa (=sama ruokavalio kuin ennen raskautta) niin pakkohan sen painon on lähteä. Ilmeisesti kaikilla ei ole niin, mutta mistä se imetyksen vaatima energia sitten otetaan?
Ööh, eikös ne siinä samalla lähde kun lapsi syntyy???
suurin osa naisista kerää myös muuta elopainoa raskauden aikana. Voit vaikka kysyä terkkariltasi miksi.
Mulle tuli painoa raskauden aikana 12 kg. Kymmenisen kiloa jäi sairaalaan, loput kaksi on varmaan lähteneet, kun vielä kuukausi sitten liian pienet housut mahtuvat nyt jalkaan.
Mä oon ollut kotona, imettänyt ja syönyt kahden edestä. Liikuntaa en oo paljon jaksanut harrastaa, koska vauva valvottaa ja päivän valoisat tunnit menevät äkkiä ohi :( Vituttaa, koska menin synnytyksestä huonoon fyysiseen kuntoon, vertakin menetin aika paljon. Mulla alkaa kohta pää hajota tähän kotona nyhväämiseen, vaikka vauvan kanssa on sinänsä ihanaa.
Palasin 6 kk jälkeen lähtöpainoon, jotenkin oletin että jos imettää ja syö perusruokaa (=sama ruokavalio kuin ennen raskautta) niin pakkohan sen painon on lähteä. Ilmeisesti kaikilla ei ole niin, mutta mistä se imetyksen vaatima energia sitten otetaan?
olis tullut paljon painoa raskauden aikana, niin ei takuulla lähtisi kovin nopeasti (vauva on nyt 3 kk). Mun pitää oikeasti syödä PALJON, jotta maitoa tulee. Esim. tänään oon pitänyt rasvatankkauspäivän. Jos söisin kuten ennen raskautta, se olis gudbai imetys.
Imettäessähän ei saisi paino pudota kovin nopeasti, koska rasvakerroksessa muhivat raskasmetallit päätyvät siihen vauvaan. Tämä äidin lahja lapselle saattaa aiheuttaa mm. ylivilkkautta.
pitäs vielä 6 kiloa saada pois. 20 tuli. vauva 2 kk.
Lihoin raskausaikana yli 20 kg, mutta ilmeisesti suurin osa oli turvotusta koska kilot hävisivät muutamassa kuukaudessa korkojen kanssa. Enkä edes imettänyt.
tuli 20kg, kaikki lähti. Toisesta myös 20kg, 4kg jäljellä, vauva 4kk.
Synnytksestä yli vuosi jo ja kilot on ja pysyy. Enäänhän näitä ei raskauskiloiksi kehtaa sanoa ;) mutta masennuin synnytyksen jälkeen niin että jopa lihoin ja tässä olen kilojeni kanssa. Haluan laihtua, olin ennen raskautta tosi hoikka ja nyt aika pullukka. Itsekuria syömisen suhteen ei vaan tunnu taas löytyvän.
alle kolmessa kuukaudessa.
Neljännen kohdalla paino jatkoi vaan nousuaan. Tämä neljäs oli ainoa jota imetin yli 10kk kun muita vaan 3kk.
Saa nähdä rupeaako paino vihdoin laskemaan imetyksen loputtua.
20kg tuli raskausaikana ja siitä puolet jäi synnärille. Loput onkin ollut tiukassa. On kokeiltu karppaamistakin (ehkä viikon verran) kun tätä itsekuria löytyy niin maanperkeleesti että ei onnistu.
Hitaasti on lähtenyt laskemaan kun pieniin asioihin on ruvennut kiinnittämään huomiota: vesi on ainut juoma mitä juon (ennen meni menhuja jonkunverran), syödä pienempiä annoksia (vähemmälläkin lähtee nälkä, en ennen uskonut) hedelmiä naposteluun karkin ja herkkujen sijaan.
Toki myös yrittää liikkua enemmän. Vaunujen kanssa onkin mukavampi käydä kävelyllä kun siitä saa jonkun hyödyn muutenkin (lapsi nukahtaa).
Tahdonvoimaa ja aikaa tarvitaan..