Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään muulla kokemuksia vastaavasta???

10.11.2005 |

Eli ollaan yritetty lasta nyt 2.5 vuotta, mukaan mahtuu 5 rankkaa keskenmenoa, turhia toiveita ja surua. Nyt sain viime lauantaina positiivisen tuloksen surestickillä, mutta pettymysten vuoksi en uskonut, joten testasin tiistaina bregnantstickillä ja eilen clearbluella saman tuloksen. Neuvolassa olemme sopineet että vien tk:hon testin heti kun saan kotitestillä positiivisen, mutta se näyttikin yllättäen negaa... Mä oon nyt täysin sekasin, ja en saa asioita mielessäni mihinkään järjestykseen. Veritesti määrättin ensi viikolle vasta. Mä alan tosissani menettää toivoni, ja pikkuhiljaa mieskin, kun ei oikeen uskallusta olisi hoitoihinkaan lähteä jos sekin on sitten turhaa. Pahinta kaikessa on, että mulla on selvät raskausoireet, eli riinnat ulkosyrjiltä arat, menkkamaisia kipuja, repäisykipuja, oksettaa, kylläkin pitkin päivää, janottaa, väsyttää ja pissattaa kaiken aikaa... Itku silmässä eilisestä asti, mikä mussa on vikana. Musta tuntuu että kaikki kaatuu päälle, enkä mä jaksa enää ottaa asioista kiinni1 Älkää sitte nälvikö, asia on arka!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kysellä noista muista " foorumeista"

Vierailija
2/5 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nuo pettymykset tutulta. Meillä yritetään toista lasta, mutta ei tunnu onnistuvan. Takana on neljä keskenmenoa ja melkein 3v yrittämistä. Nyt on taas tärpännyt, mutta en jaksa uskoa, että raskaus jatkuisi enää kahta viikkoa pidemmälle (silloin on samat viikot kuin muillakin keskenmenoilla). Meillä on myös harkinnassa ivf, mutta kuten kai teilläkin, niin täällä kanssa epäilee, että auttaako se kuitenkaan tuohon keskenmeno-ongelmaan ... oltiin itseasiassa juuri sopimassa hoitojen aloitusajankohtaa, kun testasin taas plussaa.

Toivotan tsemppiä teille - ja jaksamista! Kuulostaa kummalta tuo testijuttu ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta negatiivinen testitulos voi olla ihan hyvin vääräkin. Jos olet saanut positiivisen tuloksen kolmella eri kotitestillä niin uskoisin että olet raskaana. Terveyskeskuksen testi voi ihan hyvin olla väärässäkin - ehkä se ei ole niin herkkä että " tunnistaa" raskauden näin varhaisessa vaiheessa?

Itse sain positiivisen testituloksen esikoista odottaessani vasta kp 50 ja jotain - siinä vaiheessa jo lääkärikin pystyi sisätutkimusta tehdessään toteamaan että olen raskaana, mutta testit näytti vaan negaa. Kummallista, mutta totta. Tämä toinen raskaus sitten näkyikin testissä ihan heti.

Joskus harvoin positiivinen raskaustestitulos voi olla väärä. Pakkauksen ohjeissa lukeekin että jotkut tietyntyyppiset lääkkeet voivat antaa väärän testituloksen. Mutta negatiivinen raskaustestitulos voi olla erittäin usein väärä, eikä se ole edes mitenkään harvinaista.

Toivottavasti verikoe tuo mukanaan odotettuja uutisia :)

Vierailija
4/5 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin, että testit mittaavat sitä raskaushormoonia elimistössä eli väärää positiivista testi ei anna. Mutta väärän negan voi kyllä näyttää.. Varsinkin alkuraskaudessa voi olla niin, että jokin herkempi testi näyttää positiivista ja jokin toinen negaa. Mutta etköhän sinä raskaana ole.. Voimia ja tsemppiä! :)

Vierailija
5/5 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta tällaisesta, mutta tiedän, että peräkkäiset keskenmenot voivat johtua verenhyytymisongelmasta. Varsinkin jos suvussanne on tukostaipumusta kannattaa jutella lääkärin kanssa josko asian voisi tutkia sinun osaltasi. Asia selviää ihan verikokeella.

Muistaakseni juuri nyt on juttukin tästä aiheesta jossain näistä vauva-lehdistä (en nyt muista missä).

Itselläni on tämä ongelma ja käytän raskauksissa lääkitystä, joka estää myös istukkaveritukoksista johtuvat keskenmenot.

Koeta jaksella! Voimia!

Samosah