Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veroista ja maksuista.

Vierailija
16.12.2011 |

Mä en voi sietää sitä ajattelutapaa että hyvätuloiset/rikkaat maksaa aina enemmän!

Jokainen maksaa samanverran, se on tasa-arvoa. Harva on tullut yht´äkkiä rikkaaksi ja miksi siitä pitäisi rangaista?

Monet tuntemani rikkaat on kouluttautuneet vuosia ja nyt nauttii työnsä tuloksista. Mutta ei onnistu suomessa... kun viedään tuhkatkin pesästä, näin kuvainnollisesti!

Jokainen on oman onnensa seppä... ei pitäisi muiden rahoilla elää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulorajat on esim. tätä uutta yle-maksua määriteltäessä niin pienet, että keskituloinen maksaa ihan saman kuin se paljon tienaava. Yleensäkään tällaisessa keskituloisessa (molempien bruttopalkka kuussa n.3200) kahden aikuisen isossa perheessä ei tipu mitään tukia,ja kaikista palveluista (esim. päivähoito) saat maksaa maksimin. No en ehkä yhteiskunnan tukia odotakaan, mutta maksujen suuruutta voisi harkita ja ison lapsiluvun huomioida paremmin= kannustaa lapsiperheitä. Tuntuu, että rahatilanteeni on sama kuin opiskeluaikana,vaikka töitä painetaan ja turhia ei törsätä...Että en oo samaa mieltä, että ne rikkaat kärsis, samat maksut tässä maksetaan!!!

Vierailija
2/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaan talouden piiriin ja tyttömiksi. Ei kannata tienata keskituloisesti, koska silloin joutuu maksamaan kaikesta enemmän kuin jos ymmärtää piilottaa tulonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etät monesti sen korkeimman tason maksun joutuu maksamaan jo aika pienillä tuloilla, eism. tässä ylemaksussa jo alle 1900e/kk tienaavat.

Noin yleisesti verotuksessa toki näkyy selvemmin ero sen 1900 e/kk ja vaikka 3900e/kk tienaavien välillä. Koulutuksessa ei nykyisin välttämättä niinkään, esim. tosi monet tohtorit tekevät valmistumisensa jälkeen töitä pienellä apurahalla jopa useita vuosia eikä senkään jälkeen palkka välttämättä kovin korkealle kipua.

Vierailija
4/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää sitä ajattelutapaa että hyvätuloiset/rikkaat maksaa aina enemmän! Jokainen maksaa samanverran, se on tasa-arvoa. Harva on tullut yht´äkkiä rikkaaksi ja miksi siitä pitäisi rangaista? Monet tuntemani rikkaat on kouluttautuneet vuosia ja nyt nauttii työnsä tuloksista. Mutta ei onnistu suomessa... kun viedään tuhkatkin pesästä, näin kuvainnollisesti! Jokainen on oman onnensa seppä... ei pitäisi muiden rahoilla elää.

Et olisi sinäkään ilman opintukia, opintolainaa ym. kouluttaunut. Vähemmän niitä on huonotuloiset käyttäneet hyväkseen. Tuolla asentaa ei ole enää hyvinvointi valtiota. Päästään samankaltaiseen tilaan kuin muissa sisälisotaa käyvissä maissa. Sitten ei ole enää sinullakaan turvallista. Ihanko tosissasi haluat sitä? Minä en ainakaan joten kannata progressiivista verotusta, myös pääomatulot pitäisi verottaa progresiivisesti. Myös minulla on pääomatuloja, en ole huonoiten toimeentulevaan kansanosaa.

Vierailija
5/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sitä tutkittukin, ja huomattu että mitä pienempi tulohaitari, sen vakaampi yhteiskunta.

Mä en voi sietää sitä ajattelutapaa että hyvätuloiset/rikkaat maksaa aina enemmän! Jokainen maksaa samanverran, se on tasa-arvoa. Harva on tullut yht´äkkiä rikkaaksi ja miksi siitä pitäisi rangaista? Monet tuntemani rikkaat on kouluttautuneet vuosia ja nyt nauttii työnsä tuloksista. Mutta ei onnistu suomessa... kun viedään tuhkatkin pesästä, näin kuvainnollisesti! Jokainen on oman onnensa seppä... ei pitäisi muiden rahoilla elää.

Et olisi sinäkään ilman opintukia, opintolainaa ym. kouluttaunut. Vähemmän niitä on huonotuloiset käyttäneet hyväkseen. Tuolla asentaa ei ole enää hyvinvointi valtiota. Päästään samankaltaiseen tilaan kuin muissa sisälisotaa käyvissä maissa. Sitten ei ole enää sinullakaan turvallista. Ihanko tosissasi haluat sitä? Minä en ainakaan joten kannata progressiivista verotusta, myös pääomatulot pitäisi verottaa progresiivisesti. Myös minulla on pääomatuloja, en ole huonoiten toimeentulevaan kansanosaa.

Vierailija
6/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetaan kaikki ilmaiset koulutukset yms. opiskelkoon ne joilla on varaa... Lopetaan päivähoidon tukeminen...Lopetaan ilmaiset neuvolat, hammashoidot, kouluterveydenhoito, lapsilisät pois kaikilta... Äh. listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Ajetaan hyvinvointivaltio alas!!! Ehdonton kyllä tasa-arvolle!

Vierailija
7/7 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamatkustajat on alinta pohjasakkaa yhteiskunnassa, kiakki kyllä kelpaa mutta ei voida maksaa.