Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmiset kannattamaan Perussuomalaisia?

Vierailija
16.12.2011 |

Pärjäsivät viimevaaleissa todella hyvin. Herättää kysymyksen, että mikä todellakin saa ihmisen äänestämään heitä? Hehän ovat vain ruotsin kielen vastustajia, EU kriittisiä ja maahanmuuttovastaisia.

Miksi ihmeessä lähes 20% kansasta äänestää heitä, kun kuitenkin ongelmat Suomessa ovat ihan muissa asioissa (nuorten syrjäytyminen, eläkeiän nosto ja kansan eläköityminen ylipäänsä, kansainvälisten yritysten vähäisyys, IT alan hiipuminen muihin maihin vieden verotuloja, yritysveron nostaminen ja yrittäjien lannistaminen, lasten pahoinvointi, työttömyys...)

Miksi siis Perussuomalaiset? Eiväthän he aja noita sisäpoliittisia asioita ollenkaan!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mun mielestä yleistää syrjäytyneiden puolueeksi. Esimerkiksi itse olen akateemisesti koulutettu ja hyvässä asemassa työelämässä, silti äänestin viimeksi perussuomalaisia. Lähinnä ajatuksena oli sen, että koin perussuomalaisten olevan potentiaalinen haastaja kokoomukselle, jonka koen olevan vain rikkaiden tai wannabe-rikkaiden puolue eli laittavat käyhät kyykkyyn. Siinä ainakin mun syy äänestämiselle. SDP olisi periaatteessa myös kiinnostanut, mutta ei löytynyt oikein sopivaa ehdokasta, jota äänestää.

Vierailija
22/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että koko kansasta on tullut hemmoteltu kakara.

Istutaan täällä maailmanhistorian kaikkien aikojen etuoikeutetuimmassa pisteessä, tahkotaan kärkisijoja kansainvälisissä vertailuissa joka saralla ja itketään että kaikki on perseestä. Näin toimii hemmoteltu kakara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on vaan vahvistunut mielikuva tämän loanheiton takia eli meilläkin molemmat ovat jo nyt päättäneet, että seuraavissa kuntavaaleissa mennään antamaan persuille ääni. Ei vaan jaksa lukea päivästä toiseen ap:n kaltaisten "älykköjen" juttuja, jotka päivystävät täällä 24/7 kun ei ole töitä eikä mitään muuta tekemistä. Mitä puoluetta AP on mahdollisesti äänestänyt vai nukkuukko krapuloissaan vaalipäivät ja tilaa pizzaa ja makkaraperunoita kotiin.

Tuo kouluttamattomuus- ja syrjäytyneetkortti on myös erittäin mahtava, osoittaa kuinka joku viitsiikin harrastaa moista paskaa päivästä toiseen kun tietää itsekin sen olevan ihan tuulesta temmattu juttu. Demareilla ja etenkin vasemmistoliitolla on kyllä ihan tutkitusti eniten työttömiä ja syrjäytyneitä äänestäjiä, mutta eihän totuuden puhuminen ole mikään hyvä kun asiana on mollata ja puhua paskaa toisista. Eiköhän tuo pressakandien koulutuskin osoita kenellä sitä koulutusta on ja kenellä ei.

Vierailija
24/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surukseni huomannut, että perussuomalaisten nousun jälkeen on tullut ihan sallituksi ilmaista esimerkiksi vihaa maahanmuuttajia, tummaihoisia ja seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Etää homot saunan taakse ja nappi otsaan ja ei värivirheellisiä suomeen. Mulle tulee ainakin surullinen olo, koska moni lasten kavereista on tummaihoisia ja itsekin olen biseksuaali, mutta en ole sitä vanhemmille koskaan kertonut.

Vierailija
25/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole persuja äänestänyt (vielä), mutta mitä enemmän asiaa ajattelee, niin onhan se vaihtoehto sentään. Soini ei ole mielestäni rasisti, vaikka hän ikävä kyllä kerää myös rasistisia henkilöitä ympärilleen.

Puolueen ajatus sinällään ei ole rasistinen, se on globaalitaloudelle kriittinen. Jokaisella ihmisellä on jakamaton ihmisarvo! Mutta huom ap, globaalitalous ja ylikansalliset suuryritykset eivät ole ihmisarvon puolella vaan sijoittajien puolella. Sinä haluat lisää kansainvälisiä yrityksiä, Soini haluaa työtä ja toimeentuloa tavalliselle ihmiselle tässä lähellä. Soini toki varmasti haluaa myös työtä ja toimeentuloa tavalliselle ihmiselle vaikkapa Kreikassa tai Yhdysvalloissa tai Intiassa, uskon että hän on sillä tavalla humaani mies. Hän ei kuitenkaan näe globaalitaloutta ratkaisuna ihmisten ongelmiin!

Tiesitkö ap,että todellisuudessa globaalitalous koskee noin 2% maailman väestöstä. Loput 98% eivät siitä hyödy tai jopa kurjistuvat sen takia? Tiesitkö tämän?

Globaalitalouden ongelma on se, että pieni Suomi ei pysty siinä ehtoja sanelemaan. Jos kiinalaisilla tehdastyöläisillä ei ole ihmisoikeuksia, se aiheuttaa monta ongelmaa suomalaisille työläisille myös. Täällä pitäisi myös ruveta polkemaan ihmisoikeuksia ja laittaa työläiset orjan hommiin tai muuten uhkaillaan, että teidän työ ja toimeentulo viedään Kiinaan, koska siellä työläinen on nöyrempi (pakosta). Mm. tällaisten syiden takia Soinin kansainvälisyys kritiikki on järkevää.

Kun työläisillä ei ole toimeentuloa, ei raha kierrä yhteiskunnassa. sijoittajien rahat eivät tule yht. kunnan kiertoon, vaan yritykset kyllä taitavasti kiertävät yhteisöveroa. Eli vaikka me tekisimme halvemmalla, jotta saadaan sijoittajat tänne, se ei poista sitä tosiasiaa, että raha valuu poispäin... Eurooppa on solmussa, globaalitalouden takia ihmisillä Euroopan maissa ei ole työtä eikä toimeentuloa ja kansat velkaantuu.

Tästä samasta syystä myös huoltosuhde muuttuu kestämättömäksi, koska nuoret syrjäytyvät, asuvat 30-vuotiaiksi äidin ja isin luona, eivätkä uskalla lisääntyä. Yhteiskuntamme ei pyöri tehokkaasti eikä lisäänny tarpeeksi.

Elämä on lähellä! Globaali maailma on illuusio monella tapaa. Jokaisella pitää olla jakamaton ihmisarvo, mutta yli 90% maailman ihmisistä ei koskaan matkusta kotimaansa ulkopuolelle. Se ihmisarvo pitää olla siellä omassa synnyinmaassa, ja sellaisen globaalin hyvinvoinnin puolesta meidän tulee taistella!

Kansainvälinen business ei tätä hyvinvointia maailman ihmisille pysty tarjoamaan. Kansainvälinen kauppa on "vahvimman laki", jossa ei eettisyyttä ole. Kun Kioton sopimusta ei noudateta tai kun kiinalaiset valjastetaan nälkäkuoleman partaalla tehtaisiin, kyse ei todellakaan ole siitä, että nyt globaalisti luodaan kaikille hyvinvointia ja pelastetaan maapallo...

Toistan, elämän on lähellä. Työ ja raha pitää saada kiertämään lähellä, firmojen eettisyys pitää saada paremmalle tasolle.

Miksi ihmiset äänestää Soinia? koska Soini puhuttelee niitä, joiden asemaan globaalitalous ei tuo parannusta

Vierailija
26/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin jopa vaivaa eli ajoin aika paljon maileja, että pääsin äänestämään perussuomalaisia täällä ei-Suomessa. Minulla syynä oli tämä palsta, meni vaan hermot ap:n kaltaisiin ihmisiin ja ihan hyvä päätös oli. En ole edes Suomeen palaamassa, mutta jos tämä näin paljon herätti huomiota niin jatkossahan se on ihan pakko äänestää persuja. Vallan menetys kirpaisee osaa näemmä tosi pahasti. Ihan sama ilmiö oli kun vihreät tulivat politiikkaan ja nyt he itse pelkäävät menettävänsä eniten ja siksi oksentavat tälläkin palstalla koko ajan.

Huomenna perheen kanssa 2 viikoksi Karibialle täältä sateiselta saarelta :))

Vierailija
27/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surukseni huomannut, että perussuomalaisten nousun jälkeen on tullut ihan sallituksi ilmaista esimerkiksi vihaa maahanmuuttajia, tummaihoisia ja seksuaalivähemmistöjä kohtaan.

Olisin itse voinut äänestää persuja koska olen monissa asioissa samaa mieltä. Mutta tämän asian takia en missään nimessä voisi äänestää. Harmi ettei persuista ole vaihtoehtoa ilman törkeää rasismia. Rasismi ja viha on tuhon tie jos mikä.

Vierailija
28/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syynä oli tämä palsta, meni vaan hermot ap:n kaltaisiin ihmisiin.

Siinä todetaan vain kuten asia on.

Vierailija
29/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surukseni huomannut, että perussuomalaisten nousun jälkeen on tullut ihan sallituksi ilmaista esimerkiksi vihaa maahanmuuttajia, tummaihoisia ja seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Etää homot saunan taakse ja nappi otsaan ja ei värivirheellisiä suomeen. Mulle tulee ainakin surullinen olo, koska moni lasten kavereista on tummaihoisia ja itsekin olen biseksuaali, mutta en ole sitä vanhemmille koskaan kertonut.

Tuo johtuu ihan puhtaasti siitä, että noita aiheita pyöritellään jonkun Bideen toimesta 24/ mediassa, Yle pitää homoiltoja ja ties mitä. Ennen ei noista puhuttu mitään eikä ketään edes kiinnostanut mitä homot touhuaa, mutta kun se on otettu ihan pääteemaksi kaikessa tällä hetkellä niin tokihan siitä sitten puhutaan. Hiukan olette yksinkertaisia :)

Vierailija
30/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtuu ihan puhtaasti siitä, että noita aiheita pyöritellään jonkun Bideen toimesta 24/ mediassa, Yle pitää homoiltoja ja ties mitä. Ennen ei noista puhuttu mitään eikä ketään edes kiinnostanut mitä homot touhuaa, mutta kun se on otettu ihan pääteemaksi kaikessa tällä hetkellä niin tokihan siitä sitten puhutaan. Hiukan olette yksinkertaisia :)

Silloin kun palstapersuista kukaan ei ole täällä päivystämässä, mikä on tosi harvinaista herkkua nykyään, täällä ei puhuta mitään mamuista, persuista, ruotsinkielisistä jne. Ihana rauha maassa ihmisten kesken, mitä nyt normi-av-kinaa :).

Vierailija
31/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homot, lesbot, vihapuheet, herra hakkaraiset, jani toivolat, iken naisjutut ja Salen nuori rouva ovat viihdettä, joilla keskustelu pidetään pois todellisista asioista... ja kansaan uppoaa. Nuorison aivot tylsistytetään ja vanhempien on jo tylsistyneet.

nim. tämä meno masentaa, mutta luovuttaa ei pidä!!!!!!!!!!

Vierailija
32/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on YLEN syy, että homoista nyt jauhetaan koko ajan. Ja tuollaisesta sitten vielä pitäisi maksaa!!!!!!!! ARGH!!!!!

Vierailija
33/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykytti eilen varsinkin Arhinmäkeä aika hyvin.

Ei oikein vakuuta, että hallituksessa oleva ministeri on tehtyjä päätöksiä vastaan, mutta silti edelleen istuu siellä hallituksessa...

Enkä ole edes Soinin kannattaja.

Vierailija
34/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä persut ovat sivistymättömiä juntteja... ja ehkä näin onkin... koska yht. kunta ei pysty tarjoamaan kaikille hyvin oloja, shampanjaa ja hienoja kouluja... eikä ulkomaanmatkoja, missä vois oppii suvaitsevaisuutta...

Vierailija
35/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota ristiriitaa yhteiskunnan oikeiden ongelmien ja persuja huolettavien asioiden välillä. Ikään kuin ruotsin kielestä ja muslimeista meuhkaaminen ratkaisisi velkokriisin, kasvavan työttömyyden, teollisuuden rakennemuutoksen, ja kestävyysvajeen.

Mutta ehkä persuille tulee itselle parempi olo kun saa esimerkiksi haukkua vapaasti maahanmuuttjia. Ja tulee turvallinen olo, kun eläteelee kuvitelmaa, että jos maahanmuuttjat poistuisivat, niin kaikki edellä mainitut ongelmat katoaisivat

Vierailija
36/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä persut ovat sivistymättömiä juntteja... ja ehkä näin onkin... koska yht. kunta ei pysty tarjoamaan kaikille hyvin oloja, shampanjaa ja hienoja kouluja... eikä ulkomaanmatkoja, missä vois oppii suvaitsevaisuutta...

Tämä oli vuoden paskin viesti :) Hlö tai eläinhän toi on väittää, että suvaitsevaisuutta oppii shampanjaa juomalla ja hienoissa kouluissa ja ulkomaanmatkoilla :)) Palstaidiootti vuosimallia 2011 on löytynyt, onneksi olkoon ja takuulla olet vihervasemmistolainen eikö niin, ei noin yksinkertaisia ihmisiä muualta löydy. Miten voi samassa lauseessa olla olevinaan niin suvaitsevainen, mutta kuitenkin erittäin suvaitsematon ja tyhmä. Ime sä sitä shamppista vaan jatkossakin, on jo niin pehmeetä juttua, että enää et voi menettää mitään.

Vierailija
37/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo oli sen aikakin! Eliitti on mellastanut jo ihan liikaa.

Vierailija
38/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt yritti havainnollistaa näiden persuja halveksivien ihmisten ajattelumallia, kun he ovat niin "fiksua ja koulutettua" porukkaa, ja persut on juntteja... Taidan olla kanssasi aika samaa mieltä siitä todellisesta sivistyksestä, vaikka et sitä viestistäni osannut lukeakaan. Kirjoitin tosin jo edellä tässä ketjussa kilometrin viestin, miksi persut olis ihan harkittavissa oleva äänestyskohteeni...

Vierailija
39/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun monille "sivistyksen" mittariksi tuntuu riittävän se, että on yliopistokoulutus, vähän fyrkkaa ja "hienoja harrasteita", mitään sen kummempaa sydämen sivistystä ja muista välittämistä ei kaivatakaan

Vierailija
40/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinihan sanoi, että se oli tehty ihan läpällä :D Monet puolueen kansaedustajista myös kertovat mielipiteitäkin ihan huumormielessä. Ja äänestäjät ottavat tosissaan, vaikka suurin osa jutuista on ihan hatusta vedettyä. Hankalaa tietysti tietää, että milloin ne on tosissaan, jos ne joskus yleensä on...

Hyvä ohjelma, ajaa niitä asioita mitä minä arvostan. Ihan samaa voisi kysyä, että mikä saa ihmisen äänestämään vihreitä tai demareita, vaikea on tajuta? Kertoisitko hieman tästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme