Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmiset kannattamaan Perussuomalaisia?

Vierailija
16.12.2011 |

Pärjäsivät viimevaaleissa todella hyvin. Herättää kysymyksen, että mikä todellakin saa ihmisen äänestämään heitä? Hehän ovat vain ruotsin kielen vastustajia, EU kriittisiä ja maahanmuuttovastaisia.

Miksi ihmeessä lähes 20% kansasta äänestää heitä, kun kuitenkin ongelmat Suomessa ovat ihan muissa asioissa (nuorten syrjäytyminen, eläkeiän nosto ja kansan eläköityminen ylipäänsä, kansainvälisten yritysten vähäisyys, IT alan hiipuminen muihin maihin vieden verotuloja, yritysveron nostaminen ja yrittäjien lannistaminen, lasten pahoinvointi, työttömyys...)

Miksi siis Perussuomalaiset? Eiväthän he aja noita sisäpoliittisia asioita ollenkaan!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

number 25 odottelee sulta vastausta, että vastaisko persujen jutut sittenkin myös näihin sun sisäpoliittisiin ongelmiin

Vierailija
2/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjat koti-olot lapsena, josta seuraa katkeruutta? Epäreiluksi koettu kohtelu toisten ihmisten tai yhteiskunnan taholta? Olen ope yläkoulussa ja ysiluokkalaisten kanssa keskusteltuani olen huomannut, että ne oppilaat, joilla on hankalat kotiolot, ovat persujen kannattajia ja ymmärtäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muutakaan vaihtoehtoa jos toivoo voivansa jotenkin vaikuttaa edes joihinkin asioihin.

Olen ollut keskiluokkainen työssäkäyvä ja äänestänyt demareita mutta olen pettynyt heihin koska olen huomannut, että he eivät aja ollenkaan mun etujani. Joten siksi äänestän jatkossa muita puolueita. Vaikka perussuomalaisia.

Vierailija
4/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjat koti-olot lapsena, josta seuraa katkeruutta? Epäreiluksi koettu kohtelu toisten ihmisten tai yhteiskunnan taholta? Olen ope yläkoulussa ja ysiluokkalaisten kanssa keskusteltuani olen huomannut, että ne oppilaat, joilla on hankalat kotiolot, ovat persujen kannattajia ja ymmärtäjiä.

Vierailija
5/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpäytys poliittiselle ilmapiirille ja poliitikoille. Näin ainakin havaitsin, kun eräs tutttavapiirissä äänesti persuja, en tiedä mikä oli ennen mutta ehkä keskustalainen.

Jäärä vanha mies, joka istuu aamuisin kahvilla pikkukylän baarissa ja siellä jupisevat muiden eläkeläisten kanssa. Saivat sitten yhteisidean, että protestina äänestivät persuja.

Vierailija
6/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veti sanat suustani.

Syrjäytyneisyyttä itse veikkaisin isona syynä. Kouluttamattomuus on ehdottomasti myös yksi iso syy ja se kytkeytyy tuohon syrjäytyneisyyteen.

Vierailija
7/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erit. taloudellisen taantuman aikaan. (vrt. Saksa 1930-luvulla)

Karismaattiset populistit osaavat "puhua kansan kielellä". Historia on osoittanut, ettei populisteilla ole kuitenkaan pysyviä ja päivänvalon kestäviä ratkaisuja ap:nkin mainitsemiin oikeisiin ongelmiin, jos ratkaisuja edes etsitäänkään. Kyseessä lienee kuitenkin vain muutaman melko karrikoidun johtohahmon vallanhimo. Perussuomalaistenkin nousu läsähtää pian.

Vierailija
8/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan rasistit, uutta pelkäävät, isänmaahenkiset ihmiset ovat kouluttamattomampia ja siten korreloi keskimääräiseen älykkyyteen.

En tiedä, arka aihe olisi tutkia, mutta olisi mielenkiintoista tietää korreloiko oikeasti. Ainakin persujen imago on sellainen vähemmän älyllisen puolueen imago. Ei siis pahalla, mutta näinhän asia noin yleisesti ei persujen taholta nähdään.

Vierailija
9/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin nyt jopa varteenotettava ja vaikutusvaltainen. Oppositiossa tosin mutta kuitenkin.

Vierailija
10/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa järkevältä selitykseltä.

Vierailija
11/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun se ei tee MITÄÄN syrjäytyneiden hyväksi. Viittasi tuossa joku juuri tähän, oppositioon jäivät omasta tahdosta ja ihan muista syistä kuin syrjäytyneisyyss, köyhyys, työttömyys, lasten ja perheiden asiat jne.

Jäivät oppositioon JOHTAJANSA pönkittämisen vuoksi. Pelkäsivät KANNATUKSEN laskua. Valta kiinnostaa, mutta sen eteen ei olla valmiita tekemään uhrauksia eikä toimenpiteitä, joita vaadittaisiin.

Hävettäisi olla persu. Parempi mikä muu puolue tahansa kun sentään yrittävät jotain.

Vierailija
12/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun se ei tee MITÄÄN syrjäytyneiden hyväksi. Viittasi tuossa joku juuri tähän, oppositioon jäivät omasta tahdosta ja ihan muista syistä kuin syrjäytyneisyyss, köyhyys, työttömyys, lasten ja perheiden asiat jne.

Jäivät oppositioon JOHTAJANSA pönkittämisen vuoksi. Pelkäsivät KANNATUKSEN laskua. Valta kiinnostaa, mutta sen eteen ei olla valmiita tekemään uhrauksia eikä toimenpiteitä, joita vaadittaisiin.

Hävettäisi olla persu. Parempi mikä muu puolue tahansa kun sentään yrittävät jotain.

Mitään hyvää ei olla tässä maassa saatu perheiden eteen aikaseksi pitkään aikaan.

Vierailija
13/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohjelma, ajaa niitä asioita mitä minä arvostan. Ihan samaa voisi kysyä, että mikä saa ihmisen äänestämään vihreitä tai demareita, vaikea on tajuta? Kertoisitko hieman tästä?

Vierailija
14/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei tee mitään, mitään ei ole saatu aikaan.

Kaikki vaan tapahtuu itsestään, ja sossusta saa rahaa...

Vierailija
15/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pääasiasa syynä, ettei tarvitse olla AP:n kaltaisten ihmisten kanssa millään tavalla samaa porukkaa. En vaan voi sietää noita minäminäminä-ihmisiä ja kaikkitietäviä luusereita. Tuossakin se koittaa taas päteä :( Miehelläni vähän sama homma ja kyllä olemme korkeasti koulutettuja ja mies on yrittäjä vielä eli ihan kamala juttu :) Tätä palstaa lukieassani olen päättänyt, että äänestän varmasti myös ensi vaaleissa, ihan sama vaikka ohjelmakin muuttuisi surkeaksi.

Vierailija
16/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin olen minäminäminä luuseri?

Aloitukseni on asiallinen. Ihan samanlainen kuin mm. se joka tehtiin kokoomusta äänestävistä. Käväise sielläkin jakamassa tämä "älykäs" kommenttisi:-)

ap

Vierailija
17/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hyvää ei olla tässä maassa saatu perheiden eteen aikaseksi pitkään aikaan.

50-luvulla Suomi oli köyhä maa. Nyt ollaan maailman top-10 melkein joka tavalla mitattuna. Tasa-arvo, tuloerojen pienuus, sosiaaliturva, koulutus ja viimeisenä onnellisuus.

Ja jengi huutaa protestia... Ja mitään hyvää ei aikaisemmat hallitukset ole saaneet aikaan?

En tiedä mitä tähän enää pitäisi sanoa. Jotenkin tuntuu, että koko kansasta on tullut hemmoteltu kakara.

Äänestän perussuomalaisia sen takia, että saadaan koko kansantalous perseelleen ja kaikki asiat aivan vituiksi. Se yhdistää kansaa ja voimme jälleen sen jälkeen iloita tulevasta edistyksestä yhdessä.

Vierailija
18/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... tulee mieleen että olisikohan sinulla asenneongelma? Vaikutat kyllä itsekin senkaltaiselta henkilöltä, että aika harva jaksaa kanssasi olla tekemisissä. Outoa argumentoitia, tai ehkä ei niin outoa kun tietää puoluekantasi. Turhaa höttöä hölinää, ei mitään asiaa eikä vastauksia kysymyksiin, joita aloituksessa esitettiin.

Timo Soini harrastaa samaa. Siksi asiat eivät puoleessanne etene. Mutta on ihan hyvä, että teitä riittää, jotka ette osaa ajatella omilla aivoilla. Siis hyvä persujen kannatuksen näkökulmasta.

Vierailija
19/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole sitä minäminä-ajattelua pahimmillaan, "äänestän kyllä seuraavaksikin persuja, ihan sama kuinka huono vaaliohjelma on"? Muka periaatteen vuoksi äänestetään ääri-konservatiivisia rasisteja, jotka eivät vähääkään välitä muusta kuin omasta nahastaan ja etenkin maineestaan.

Vierailija
20/41 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla Suomi oli köyhä maa. Nyt ollaan maailman top-10 melkein joka tavalla mitattuna. Tasa-arvo, tuloerojen pienuus, sosiaaliturva, koulutus ja viimeisenä onnellisuus.

Ja jengi huutaa protestia... Ja mitään hyvää ei aikaisemmat hallitukset ole saaneet aikaan?

En tiedä mitä tähän enää pitäisi sanoa. Jotenkin tuntuu, että koko kansasta on tullut hemmoteltu kakara.

Äänestän perussuomalaisia sen takia, että saadaan koko kansantalous perseelleen ja kaikki asiat aivan vituiksi. Se yhdistää kansaa ja voimme jälleen sen jälkeen iloita tulevasta edistyksestä yhdessä.

kun et huomaa, että väkivalta lisääntyy, erityisesti lapsia kohtaan, työttömyys lisääntyy, velkaantuminen lisääntyy, mielenterveysongelmat lisääntyy jne.

Tällä vuosikymmenellä ei ole perheiden asemaa ja elämää parannettu lainkaan. Tutkimuksenkin mukaan suomalaiset eivät ole enää niin onnellisia kuin aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi