Listataanpas Tammisaaren synnytyssairaalasta ajatuksia!! Onko kukaan menossa?
Oletko synnyttänyt siellä tai oletko menossa synnyttämään? Muita ajatuksia tai kokemuksia?
Kommentit (8)
entä oliko turvallisuus mahdollisia hätätilanteita varten riittävää?
tiedän joitakin tapauksia ko.sairaalasta jotka ovat johtaneet jopa lapsen kuolemaan johtuen lääkäreiden välinpitämättömyydestä/osaamattomuudesta. Itse en haluaisi synnyttää siellä..
Virka-aikaan siellä on leikkausryhmä yms. valmiina. Virka-ajan ulkopuolella ei (ainakaan aina). Eli jos jostain syystä tulisikin hätäsektio, voi aikaa mennä liikaa ammattitaitoisen henkilökunnan paikalle saamisessa. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Mua itse kiinnostaisi kyllä mennä sinne synnyttämään (jos ois varma, että hätätilanteessa apua saadaan sinne ajoissa), jos olisi lähempänä. No, ei me asuta kuin Helsingissä asti, mutta en halua synnytyksen käynnistyttyä istua autossa yhtään ylimääräistä aikaa. Siksi ollaan menossa Haikaranpesään (jos kaikki menee niin että sinne päästään).
Tiedät síis tapauksia. Voisitko kertoa tarkemmin! Älä vaan tule väittämään tänne tuollaisia juttuja ja vielä monikossa, jos et tarkemmin selitä.
Juttuhan on niin, että siellä päivystävät lääkärit ovat valmistuneita. Esim. kättärillä taas sairaalalääkärit päivystävät eli he eivät ole valmistuneita. Porvoossa ja Lohjalla sama juttu. tutkimusten mukaan hätäsektio suoritetaan yhtä nopeassa ajassa kuin esim. naistenklinikalla.
koska jokainen paikkakunnalla asuva/asunut voi tunnistaa tapaukset. Mutta jokainen valitsee synnytyspaikkansa omien mieltymystensä mukaan.
Hätäsektio voi olla hankala jos päivystävä lääkäri ei ole paikalla.
Tunnen tapauksen jossa lapsella todettiin paha sydänvika ja lapsi kiidätettiin Helsinkiin,äiti sai tulla omin neuvoin perässä.
Itse valitsen jälleen kerran Naistenklinikan koska en halua jättää mitään sattuman varaan.
että on Kättärillä ja Nkl:lläkin kuollut vauvoja synnytykseen. Ja varmaan kaikissa muissakin sairaaloissa. Sairaalasynnytys on kuitenkin jo sellaisenaan paljon turvallisempi kuin joku muu vaihtoehto, ja Tammisaari on sairaala siinä missä kaikki ne aluesairaalat, jollaisissa ymmärtääkseni edelleen suuri osa maamme lapsista syntyy.
Synnytin T:saaressa kohta kolme v sitten, ja tänään plussasin, joten kesällä vissiin uusitaan teko, ja ehdottomasti sama synnäri! Ei sillai et ois omaa kokemusta muista sairaaloista, vaan mitä sukulaiset ja tutut on kertonu, mutta oli aivan upea paikka meistä! On montakin kaveria jotka on synnyttäny toisen lapsen jossain muuaalla, esim TYKS, TAUS ja naistenkliniikalla, ja sitten toisen just t:saaressa, ja nimenomaan ne, ja niiden kertomukset sai aikoinaan mut arvostamaan kyseistä paikkaa! Tuntuu että T:saaressa kaikki on niin helppoa ja kädenulottuvilla, ja (yleensä) kätilöillä on oikeesti aikaa kuunnella ja kunnioittaa äidin toiveita! Siellä on (tietääkseni) aivan samat mahdollisuudet kun isommissakin sairaaloissa, ja lisäksi siellä on aivan ihana tunnelma . Henkilökunta osaa ja auttaa, ja vauvakin saa siellä aivan ihanan paljon huomiota! Se otetaan heti ihmisestä, ja näytetään uusille vanhemmille kaikki imetyksestä vauvanhoitoon, eri ihmisten tarpeiden/toiveiden mukaan!
Tämähän nyt melkein rupes jo kuulostaa joltain mainokselta... Mut mikä ettei, HYVÄÄ KANNATTAA MAINOSTAA!!!