Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No en ihmettele, että tuttavani on aina köyhä!

Vierailija
15.12.2011 |

Siis aina rahat lopussa. Olin hänen kanssaan kaupassa, ja melkein jokainen ostoksensa oli hintavampi kuin halvin vastaava! Siinä säästäisi jo pitkän pennin, jos aina ostaisi sen halvimman.

Lisäksi hän osti leipää, vaikka voisi tehdä itse.

Ehdotin, että ostaisi ison säkin perunoita, mutta kuulemma eivät mahdu minnekään (tekosyy - takuulla mahtuisivat vaikka pöydän alle) ja tulevat ituisiksi (no eivät ne idut tee niistä myrkyllisiä!)

Ja ihan älytön säkki kotimaisia tomaatteja (n. 4 euron hintaero tuontitomaatteihin!) yms. Sanoi tekevänsä salaattia, jota kuulemma "syödään tosi paljon". No ei ihme, jos ei rahat riitä - salaatti toimisi ihan hyvin pienenä lisukkeena, ei sitä tarvitse laarikaupalla ahtaa kitusiinsa. Muutenkin heillä tuntuu ruokavalio olevan ihan liian kasvispainotteinen - juurekset, (itsetehty) leipä, pasta, halpa jauheliha jne valtaosana ruokavaliota tulisi paljon halvemmaksi. Saahan niitä salaatteja ja hedelmiäkin syödä, mutta KOHTUUDELLA.

Hunajapurkki - ei kuulemma voi käyttää sokeria teessä (Tällä kertaa ei ostanut teetä, mutta IKINÄ eivät osta halvimpia merkkejä, vaan aina jotain mauste-hedelmä -luksuksia).

Ihme kyllä maitoa osti ihan normaalihintaisena. Ja jugurttia jopa kaupan halpismerkistä. Mutta nuo olivat esimerkkejä, en muista mitä kaikkea osti. Lopuksi poimi vielä suklaalevyn ostoskuormansa päälle.

En YHTÄÄN ihmettele että on aina rahapula. Ihmisiltä on taloudenpito ihan hukassa, tuhlaillaan ja shoppaillaan vaan ja sitten olla ihmeissään, kun ne rahat loppuukin kesken. Mikä siinä on niin vaikeaa olla törsäämättä, jos ei kerran ole varaa? Sitten itketään parempien tukien perään ja vaaditaan yhteiskuntaa maksamaan oma kulutusjuhlansa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolen sentin ituisia perunoita ei voi syödä. Kuka hullu söisi karsinogeenejä? Minusta laadukkaan, kasvispainotteisen ruoan syöminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin, en näe mitään syytä vaihtaa makaroni-halpa jauheliha-linjalle, sillähän tuhoaa terveytensä. Se vasta kalliksi tuleekin.

Vierailija
2/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä oli tarkoitus mollata niitä, jotka ostaa halpaa jauhelihaa ja syö ulkomaisia tomaatteja, niin kyllä se mun mielestä on ihan järkevää, jos rahaa ei kauheasti ole. Muakin ärsyttää jos jotkut valittaa ettei ole yhtään rahaa, vaikka oikeasti pienillä asioilla vois oikeesti vaikuttaa siihen, että rahaa ois vielä ennen tilipäivääkin. Jos ruokavalio on muuten kunnossa, niin kyllä aivan hyvin voi välillä ostaa sitä halvinta jauhelihaa, eineksiä ja niitä ulkomaisia vihanneksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä väliä sillä sitten on vaikka rahat ovat aina lopussa? Jokainen saa ihan itse päättää mihin rahansa tuhlaa, eikä niitä kukaan täältä mukaan saa kun aika jättää aikanaan.

Mulle ruoka on tuhlauskohde numero 1, vaatteita esim. ostan vain noin kerran-pari vuoteen. Ja aina rahat lopussa :)

Vierailija
4/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani aina valittaa rahapulaa ja miten ei rahat riitä siihen-ja-siihen. Todellakin minusta kannattaisi ostaa halpaa eikä pitää tuollaista kulutusjuhlaa.

Vierailija
5/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin olen syönyt itäneitä perunoita, MUTTA otan toki ne idut ensin pois. Niitä ei tietenkään syö. Ja ihan terve ihminen olen vuosienkin itupottujen syömisen jälkeen.

Vierailija
6/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin olen syönyt itäneitä perunoita, MUTTA otan toki ne idut ensin pois. Niitä ei tietenkään syö. Ja ihan terve ihminen olen vuosienkin itupottujen syömisen jälkeen.

tai ylipäätään jemmailisi niitä jossain pöydän alla, haloo nyt oikeasti!

Vierailija
7/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuollainen tosiaan kävisi sun kanssa kaupassa.

Vierailija
8/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän toki tarjota lapselleni terveellistä ruokaa, mutta ihan oikeasti - onko mitään todisteita, että lapsi ois yhtään sen terveempi/sairaampi jos meillä syötäis vaan lihapiirakoita, eineksiä, ulkomaisia juureksia ja hedelmiä vain joskus??

Itsekin opiskelijana söin vuosia todella epäterveellisesti (ei mulla ollu IKINÄ varaa ostaa yhtäkään hedelmää tai vihannesta) ja todella terve olin ja olen edelleen 30+ vuotiaana.

Jos rahaa ei kauheasti ole, ruuassa pystyy säästämään helposti. Näin rahaa jäi muuhunkin. Että sikäli ihan hyvä kirjoitus ap:lta.

Vierailija
9/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän toki tarjota lapselleni terveellistä ruokaa, mutta ihan oikeasti - onko mitään todisteita, että lapsi ois yhtään sen terveempi/sairaampi jos meillä syötäis vaan lihapiirakoita, eineksiä, ulkomaisia juureksia ja hedelmiä vain joskus??

Itsekin opiskelijana söin vuosia todella epäterveellisesti (ei mulla ollu IKINÄ varaa ostaa yhtäkään hedelmää tai vihannesta) ja todella terve olin ja olen edelleen 30+ vuotiaana.

Jos rahaa ei kauheasti ole, ruuassa pystyy säästämään helposti. Näin rahaa jäi muuhunkin. Että sikäli ihan hyvä kirjoitus ap:lta.

kun tietyt ruoat ovat vain hyviä? Ulkomaiset tomaatit on ihan kamalan vetisiä ja mauttomia, samoin kurkut. Miksi siis ostaisin niitä?

Vierailija
10/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai "kulutusjuhlaa" tehdä salaattia ja olla ostamatta perunasäkillistä PÖYDÄN ALLE itämään. Hullu provo.

Vierailija
11/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät niihin ole koiratkaan kuolleet, miksi sitten lapsetkaan. Makuun tottuu muutamassa kuukaudessa. Elämästä ei ole tarkoitus nauttia.

Vierailija
12/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät niihin ole koiratkaan kuolleet, miksi sitten lapsetkaan. Makuun tottuu muutamassa kuukaudessa. Elämästä ei ole tarkoitus nauttia.

Vierailija
13/13 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai "kulutusjuhlaa" tehdä salaattia ja olla ostamatta perunasäkillistä PÖYDÄN ALLE itämään. Hullu provo.

Jokin aika sitten täällä oli ketjuja, joissa moitittiin jonkun palstalaisen tuikitavallisia ostoksia, mm. sitä ettei hän ostanut suoraan tilalta suurta säkkiä juureksia ja säilyttänyt niitä (pienen jääkaapin ja kellarin puuttumisen vuoksi) jossain keittiön nurkassa tai eteisessä tai missä lie.