Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli sitten kutsunut vanhempansa meille jouluksi, #¤&/(

Vierailija
15.12.2011 |

kysymättä multa!

Eikä ollut edes kertonut mulle vielä. Paljastui äsken kun anoppi soitti ja kysyi mitä ruokia toisi.

Hemmetti saa mies kuulla, kun tulee kotiin...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille vieraita jouluksi, niin saisi itse siivota ja ruuat laittaa. Mä heittäytyisin täysin veltostelijaksi. Kyllä yhteisesti sovitusta täytyy pitää kiinni. Silläkin syyllä, että yleensä se on perheen emäntä, jolla sitten menee koko joulu ruokien laittoon ja muiden passaamiseen. Hyvästi siis kauan kaivattu lepo!

Vierailija
22/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minä lupauduin hoitamaan joulupäivän.

Unohtanut vissiin että minä hoidin sekä aaton että joulupäivän viime jouluna.

Eikä hänen nytkään tarvitse varsinaisesti valmistaa mitään, kunhan lämmittää, kattaa, tarjoilee.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan anoppi soitti ja kysyi mitä toisi. Ei muuta kuin listaamaan. Kutsuisit myös omat vanhempasi teille, niin ei ole kellään yksinäistä. Jos hekin tuovat osan sapuskoista, taas vähenee ap:n taakka. Fiksu emäntä osaa myös h-hetkellä jakaa kaikille tehtävät niin oma kiire ei paina.

Vierailija
24/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minä lupauduin hoitamaan joulupäivän. Unohtanut vissiin että minä hoidin sekä aaton että joulupäivän viime jouluna. Eikä hänen nytkään tarvitse varsinaisesti valmistaa mitään, kunhan lämmittää, kattaa, tarjoilee. ap

ei voi kun nauraa. Joulustakin saadaan tehtyä valtataistelu.

Vierailija
25/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kostaa ja sen hinnan maksavat lapset, jotka joutuvat ap:n päätöksellä viettämään jouluaattoa ilman koko perhettä. Hienoa ap! Taidat olla varsin tyytyväinen itseesi. Mietihän kunnon selitys jouluaatoksi lapsillesi, kun he kysyvät, miksi isä ei ole meidän kanssa vaan jää kotiin. Miksi ihmeessä ette voi viettää joulua samassa paikassa. Naurettavan pikkusieluista touhua ap:lta.

Vierailija
26/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sellaista mikä ei pilaannu. Eli aika vähän.

Vanhempani eivät voi tulla meille, koska isäni joutuu töiden vuoksi (päivystys) olemaan kotipaikkakunnalla.

Ja juu, olen marttyyri ja ikävä ihminen, ja kaiken lisäksi inhoan emännöimistä.

ap

Juurihan anoppi soitti ja kysyi mitä toisi. Ei muuta kuin listaamaan. Kutsuisit myös omat vanhempasi teille, niin ei ole kellään yksinäistä. Jos hekin tuovat osan sapuskoista, taas vähenee ap:n taakka. Fiksu emäntä osaa myös h-hetkellä jakaa kaikille tehtävät niin oma kiire ei paina.

Vierailija
27/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut rankka syksy ja paljon työtä ja kiirettä takana, sitä helposti kaipaa aikaa itselleen ja olla vaan. Siinä tilanteessa voi olla todella raskasta alkaa hösätä joulua perheen ulkopuolisille, sillä vaikka vieraat olisivatkin omatoimisia, vieraista tulee aina ylimääräistä hommaa. Jos on valmiiksi ihan kuitti ja pahimmassa tapauksessa joululomaakaan ei ole kuin pari päivää, niin eihän sitä suorittamista vaan jaksa! Monet ovat odottaneet joululomaa kuin kuuta nousevaa koko syksyn, jotta saisivat edes pari päivää levähtää pitkän ja raskaan työrupeaman jälkeen.

Minä ymmärrän hyvin niitä, joille vieraat ovat tällaisessa tilanteessa ylitsepääsemättömän suuri taakka. Ihan sosiaaliset ihmiset voivat näin ajatella, ei tarvitse olla mikään erakko.

Ehkä ne joilla normaali arki ei ole kovin kuormittavaa eivät tätä ymmärrä - sitä, miten paljon kovemmalla jotkut ovat vastuidensa ja työkiireidensä kanssa.

Vierailija
28/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattoillan h-hetki ollaan toki yhdessä koko perhe.

ap

Pakko kostaa ja sen hinnan maksavat lapset, jotka joutuvat ap:n päätöksellä viettämään jouluaattoa ilman koko perhettä. Hienoa ap! Taidat olla varsin tyytyväinen itseesi. Mietihän kunnon selitys jouluaatoksi lapsillesi, kun he kysyvät, miksi isä ei ole meidän kanssa vaan jää kotiin. Miksi ihmeessä ette voi viettää joulua samassa paikassa. Naurettavan pikkusieluista touhua ap:lta.

Vierailija
29/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytänyt että molempien vanhemmat tulisi. olen sanonut etten ehdi tehdä ruokia eli saavat tuoda kaiken, minä huolehdin tiloista : ) Näin on toiminut hyvin monta vuotta ja kaikilla on kivaa.

Vierailija
30/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jätä lapset kostosi ulkopuolelle. Lapsellista vinkumista. Jos sinua ei kiinnosta miehesi vanhempien seura, niin lähde ihan rauhassa omien vanhempiesi luokse. Millä oikeudella raahaat sinne lapsesikin mukana. Eikö heillä ole oikeus olla kotona jouluna vaikka äiti onkin marttyyri.

ja sellaista mikä ei pilaannu. Eli aika vähän.

Vanhempani eivät voi tulla meille, koska isäni joutuu töiden vuoksi (päivystys) olemaan kotipaikkakunnalla.

Ja juu, olen marttyyri ja ikävä ihminen, ja kaiken lisäksi inhoan emännöimistä.

ap

Vierailija
31/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin olisitte siellä ajelleet jouluaattona, koska mainitsit että asuvat kaukana. Eli eivät ne lapset toisia isovanhempiaan olisi nähneet. Turha alkaa hurskastelemaan ja väittämään, että ajattelet lasten parasta. Jos näin tekisit, viettäisitte aaton kotona appivanhempien kanssa ja joulupäivänä menisitte omien vanhempiesi luokse.

aattoillan h-hetki ollaan toki yhdessä koko perhe.

ap

Vierailija
32/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

appivanhempia, ei vaan oltu sovittu että ovat aaton ja joulunpyhät meillä.

Tämä on ainoa järjestely jolla voidaan nimenomaan nähdä myös omat vanhempani joulun aikaan. Heillä kun ei ole mitään ylimääräisiä lomia, jolloin ehtisivät meille.

Ja appivanhempien kanssa olemme nyt joka tapauksessa ne joulupäivät.

Ja onko tämä nyt oikeasti kamala kosto ja vääryys laittaa mieskin näkemään hieman vaivaa?

ap

Vierailija
33/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuu lapsellinen joo, mutta jos mies toimii noin moukkamaisesti niin ihan oikein tehty! Jätät vain sinne kestitsemään vieraitaan :)

Vierailija
34/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut rankka syksy ja paljon työtä ja kiirettä takana, sitä helposti kaipaa aikaa itselleen ja olla vaan. Siinä tilanteessa voi olla todella raskasta alkaa hösätä joulua perheen ulkopuolisille, sillä vaikka vieraat olisivatkin omatoimisia, vieraista tulee aina ylimääräistä hommaa. Jos on valmiiksi ihan kuitti ja pahimmassa tapauksessa joululomaakaan ei ole kuin pari päivää, niin eihän sitä suorittamista vaan jaksa! Monet ovat odottaneet joululomaa kuin kuuta nousevaa koko syksyn, jotta saisivat edes pari päivää levähtää pitkän ja raskaan työrupeaman jälkeen.

Minä ymmärrän hyvin niitä, joille vieraat ovat tällaisessa tilanteessa ylitsepääsemättömän suuri taakka. Ihan sosiaaliset ihmiset voivat näin ajatella, ei tarvitse olla mikään erakko.

Ehkä ne joilla normaali arki ei ole kovin kuormittavaa eivät tätä ymmärrä - sitä, miten paljon kovemmalla jotkut ovat vastuidensa ja työkiireidensä kanssa.

Äärimmäisen hyvin kirjoitettu. Minulla on juuri kauhea syksy takana ja vaikka en erakko olekaan, niin en kyllä ketään jouluna hyysäisi vaan haluan levätä.

Vierailija
35/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hän voi nähdä omat vanhempansa joulun aikaan. Onko se jotenkin itsekästä, kun tahtoo jouluna nähdä OMAT vanhempansa. Häh? Onpa taas outoa syyllistämistä ja lässytystä täällä. Meitä ihmisiä on moneen junaan. Toisille se on ok hyysätä miehen sukulaiset ja olla lepäämättä vapaapäivinään, mutta älkää tulto valittamaan jos kaikki eivät sitä jaksa/halua tehdä.

Vierailija
36/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustavat valittamisensa sille, että "aina on ollut niin että heidän luonaan on koko suku ja kaikilla on aina hauskaa". Eivät suostu ottamaan sitä huomioon että sen lisäksi että menetimme lapsen, minun isäni, ainoa sukulaiseni, kuoli kaksi viikkoa sitten. Olen varmasti kaikkien mielestä hirveä marttyyri ja synkistelijä ja vaikka mitä, mutta minä en jaksa ihmisiä nyt.

Tämä vuosi on ollut rankka, koska koko vuosi lähti lapsen kuolemalla käyntiin. Ja kenenkään on turha sanoa että turhaan minä sitä vielä itken, koska suru on oikeutettua. Nyt kun isänikin kuoli, olen niin musertunut että en oikeasti jaksa ketään.

Ja siis pointti on tässä se, että sanoin miehelle ja anopille että mies ja esikoinen saavat mennä sinne ja olla vaikka kaikki joulunpyhät siellä, kunhan vain minua ei nyt pakoteta sinne.

Mutta ei. Anoppi mäkättää että "kyllä sinunkin nyt pitää tulla, kaikille meille tulee paha mieli jos yksi suvun jäsenistä puuttuu." Kysyin että onko se parempi että istun koko hemmetin joulun hiljaa ja surullisena, niin vastaus oli "on tärkeää että koko suku on paikalla.

Syököön päänsä. Minä en mielestäni edes kuulu sukuun, olen naimisissa hänen lapsensa kanssa, mutta hän, tai miehen sisarukset eivät ole minulle sukua..

Sovittiin kuitenkin miehen kanssa että hän menee sinne esikoisen kanssa, minä jään kotiin sanoi anoppi mitä tahansa.

Aloin miettimään että ensi vuonna lähdemme vaikka Ruotsiin joulupyhiksi. Tai jonnekin, kunhan ei tarvitse käydä tälläistä showta läpi. Mielestäni tuo anopin suhtautuminen kertoo hänen sielunmaisemastaan enemmän kuin mikään hänen aiempi toimintansa.

Vierailija
37/38 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin toi ap päättäessää lähteä lasten kanssa kotoa siksi kun mun vanhemmat tulee, loppuisi mun osalta kaikki koko häneen sukuunsa liittyvä ikuisiksi ajoiksi.

Vittu mikä lehmä.

Toivottavasti teillä on avioehto ja jäät puille paljaille kun miehesi vaihtaa sut nuorempaan, joustavampaan ja parempaan.

Vierailija
38/38 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ösös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi