Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies naljailee esiteinille - onko sinusta ok?

Vierailija
15.12.2011 |

Mieheni naljailee esiteinillemme. Kun teini haukkuu miestä esim tyhmäksi, hän vastaa "ahaa, taas esitellään" ja kertoo nimensä. Olen sanonut että minusta tuo on lapsen vähättelyä, miehen mielestä se opettaa häntä selviytymään kiusaamistilanteista. Miten muut ajattelette tästä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mielestä olisi ihan ookoo, että aikuinen mies tulisi sanomaan esim teidän lastanne tyhmäksi? Tai että tekisitte sen itse? Ei ihme, että suomessa on korkeat itsemurhaluvut...

Ite oot, ku toisii haukut!

Vierailija
2/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mielestä olisi ihan ookoo, että aikuinen mies tulisi sanomaan esim teidän lastanne tyhmäksi? Tai että tekisitte sen itse?

tätä minäkin ihmettelen. Esiteini on lapsi vasta kuitenkin, kyllä aikuisen pitäisi olla menemättä hänen tasolleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku jo sanoikin, aikuisen ei pidä mennä lapsen tasolle eikä mihinkään eipäs-juupas-vääntöihin. Vieläkin muista omasta lapsuudenkodista samantapaisia juttuja, enkä hyvällä.Ja tiedän monta asiaa joita en sano enkä tee omille lapsilleni.

Ihan hyvä idea tuo että ensin rauhoitutaan ja sitten yritetään jutella asiallisesti.

Vierailija
4/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap:n mies hauku esiteiniä tyhmäksi!

Mun mielestä ihan ok tuo mitä miehes tekee. Ei ole kenenkään vähättelyä jos ei anna haukkua itseään tyhmäksi.

Vierailija
5/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei esim. laita astioita tiskikoneeseen, niin onko OK, että mies sanoo, että "ahaa, taas esitellään" ja nimensä?

Eli saako mies teitäkin kohtaan suhtautua alentuvasti?

Vierailija
6/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen kuuluu olla aikuinen, eikä suhtautua lapseen alentuvasti tai vähätellen, jopa provosoivasti. Typerää käytöstä aikuiselta mieheltä.

Vierailija
7/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen kuuluu olla aikuinen, eikä suhtautua lapseen alentuvasti tai vähätellen, jopa provosoivasti. Typerää käytöstä aikuiselta mieheltä.

jos sinä kuuntelet moista haukkumista niin siitä vaan.

Minä en kuuntele. :)

Vierailija
8/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei esim. laita astioita tiskikoneeseen, niin onko OK, että mies sanoo, että "ahaa, taas esitellään" ja nimensä?

Eli saako mies teitäkin kohtaan suhtautua alentuvasti?

Jos itse käyttäydyn lapsellisesti ja alan haukkua miestä sohvaperunaksi tai tyhmäksi, on musta ok jos toinen suhtautuu edes puolittaisella huumorilla vaikkakin kääntäisi sen haukun sitten itseeni.

Kyllä mä opetan jo kolmevuotiaalleni että joka toista haukkuu on itse. Nimittely on huono riitelykeino, se ei johda mihinkään hyvään koskaan.

Vierailija
9/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu 4 teini-ikäistä, eivät todellakaan hypi silmille ja hauku vanhempiaan tai pikkusisaruksiaan PISTE

Suuttua saa ja asiasta sanoa, vaikka kovaan ääneenkin, jos on tunteet pinnassa, muttei meillä suvaita rumaa kielenkäyttöä edes teineiltä!

Vierailija
10/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lyönyt isäpuolta nyrkillä kaulaan ja potkaissut haaroväliin, kun isäpuoli eli nykyinen mieheni yritti taltuttaa raivokohtauksen partaalla ollutta 17v poikaani.

Nykyinen mieheni pelkää poikaa ja välttelee poikaa ja pojan kavereita. Poika on suhteellisen isokokoinen vaikkei ihan yhtä iso ole kuin mieheni, mutta on monesti vääntänyt painissa mieheni mattoon. Kova murrosikä ja uhoava isäpuoli ei auta asiaan. Kotonani käydään reviirikiistaa.

Onhan se käynyt mieheni itsetunnolle, kun poika ei usko sanaa eikä voimillakaan saa taltutettua...

Vierailija
11/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lyönyt isäpuolta nyrkillä kaulaan ja potkaissut haaroväliin, kun isäpuoli eli nykyinen mieheni yritti taltuttaa raivokohtauksen partaalla ollutta 17v poikaani.

Nykyinen mieheni pelkää poikaa ja välttelee poikaa ja pojan kavereita. Poika on suhteellisen isokokoinen vaikkei ihan yhtä iso ole kuin mieheni, mutta on monesti vääntänyt painissa mieheni mattoon. Kova murrosikä ja uhoava isäpuoli ei auta asiaan. Kotonani käydään reviirikiistaa.

Onhan se käynyt mieheni itsetunnolle, kun poika ei usko sanaa eikä voimillakaan saa taltutettua...

Kyllä tuon ikäisellä on oikeus puolustaa itseään.

Vierailija
12/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne on tuo niin poliisi paikalle.

Kyllä pennuille kuri saadaan, jos ei hyvällä niin sitten pahalla.

Vierailija
13/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö.

Jos asuu kotona niin hänhän tottelee. Ja se siitä.

Vierailija
14/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö. Jos asuu kotona niin hänhän tottelee. Ja se siitä.

Vierailija
15/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sitten vaikka lyödään, jos isälle ei muuten mene perille ettei saa tarttua kiinni.

Onhan se ihme, jos vanhemmat eivät usko sanaa ja jätä herkässä iässä olevaa poikaa rauhaan.

Mielestäni raja menee siinä, jos vanhempi ei enää fyysisesti kykene estämään lastaan niin sitten tyydytään tilanteeseen ja yritetään hoitaa asia diplomaattisesti keskustelemalla ja neuvottelemalla asioista.

ei tuon ikäistä aleta enää voimakeinoilla ohjaamaan.

Vierailija
16/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinä kuuntelet moista haukkumista niin siitä vaan. Minä en kuuntele. :)

Minä en kuuntele _yhtään_ haukkumista. Lapset eivät saa haukkua myöskään toisiaan.

Se ei tarkoita, että naljailisin lapsilleni tai että suhtautuisin heihin alentuvasti. Jos jonkun suusta pääsee "tyhmä", sanon ettei minulle puhuta niin. Tepsii hyvin. Mistä tuli tarkemmin ajatellen mieleen, että eipä meillä ole lasten (5 kpl) kanssa liiemmin ollut ongelmaa nimittelystä. Johtuisikohan mallioppimisesta?

Vierailija
17/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmat eväät kiusaamisesta selviytymiselle aikuinen antaisi tuomalla esiin, että lasta rakastetaan ja arvostetaan ainakin täällä (kotonaan?)nyt ja aina, käyttäytyi hän kuinka lapsellisesti tahansa.

Vierailija
18/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ola lapsen vähättelyä, mutta en ihan purematta niele tuota miehesikään väitettä, mutta mun mielestä mies voi jatkossakin sanoa noin, jos lapsi haukkuu.

Vierailija
19/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että edes joku yrittää opettaa lapsiparalle tapoja, jos sinä et ole siihen pystynyt. Vai vielä lapsen vähättelyä :D

Vierailija
20/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän lapsi oppii selviämään kiusaamistilanteista ja oppii, ettei pidä haukkua toisia.