Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen lähetteen lapsettomuuspolille, täytyykö lääkärin tehdä sisätutkimus??

Vierailija
15.12.2011 |

Siis meillä on jo ennestään yksi lapsi, jonka saimme IVF hoidolla. Nyt on suunnitteilla toinen lapsi samalla hoidolla, minulta jäi pakkaseen useita alkioita eli tehtäisiin pakastealkion siirto. MUTTA jotta pääsen taas julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin, tarvitsen joltain lääkäriltä sinne lähetteen.

Kävin terveyskeskuksessa lääkärillä ja keskusteltiin asiasta. Äijä olisi halunnut alkaa tekemään mulle sisätutkimusta?? Mitään akuuttia sisätutkimukseen edellyttävää ongelmaa mulla ei siis ollut ja kerroin, että olen ollut lapsettomuushoidoissa ja tarvitsen vain sinne lähetteen, siellä kyllä on pelit ja vehkeet, tutkivat kaiken perinpohjaisesti sisätutkimuksineen ja ultrineen ym ym. Äijä yritti ja yritti, että hänen täytyy tehdä sisätutkimus. Kerroin vielä että mulle tehty sisätutkimus kesällä ja papakin silloin otettu, että en suostu tässä nyt sisätutkimukseen, koska siihen ei mun mielestä ole mitään aihetta.

Lääkäri ei suostunut antamaan lähetettä lapsettomuuspolille!?! Lääkäri oli joku 50-v naimisissaoleva, lievasti ylipainoinen ja hieman epäsiistin näköinen. Tuli heti sellainen olo, että en halua sen koskevan muhun. Itse olen alle 30-v hoikka jne. Pitäisikö mun soittaa sinne jonnekin ja valittaa tosta äijästä?

Ja onko sisätutkimus muka tehtävä, että saa lähetteen lapsettomuuspolille? Onko kokemuksia?

Pitää mietiä jatkoa, menen varmaan yksityiselle, jollekin naiselle jolla ei ole taka-ajatuksia sisätutkimuksen kanssa.. Hyi että mua vieläkin ällöttää se lekuriäijä..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle lähete, ilman, että se on edes tutkinut sua? Sua on varmaan ronkittu siellä lapsettomuushoidoissa niin paljon, ettei todellakaan ole mitään väliä, jos tehdään yksi tutkimus lisää. Lääkäri ei voi lähettää eteenpäin ilman että on tutkinut potilaan, johan se saisi haukut sieltä polilta ja lähete saatettaisiin palauttaa takaisinkin tuollaisen puutteen takia.

Mutta se on kummallista, että ylipäätään tarvitset lähetteen. Minä sain vain ottaa yhteyttä Naistenklinikalle, kun haluttiin yrittää seuraavaa lasta. Eka tuli ivf:llä. Meillä tosin oli alkioita pakkasessa, en tiedä sitten, vaikuttiko se asiaan.

Vierailija
2/5 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää olla lähete? Meille tehty ivf+icsi 2 krt vuonna 2005 ja siitä tuli tulosta. Sitten aloimme yrittämään toista ja ei alkanu kuulua joten otin yhteyttä kunnaliseen (Kuopion Kys) lapsettomuuspolille ja päästiin taas hoitoon, ei mitään lähetettä tarvinnu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin Päijät-Hämeen keskussairaalan lapsettomuuspolille ja sieltä sanottii, että lähete tarvitaan, koska on uusi hoito. Ei voida katsoa samana hoitona, kun tuon ekan lapsen kohdalla. Olisiko tässä kuntakohtaisia tai sairaalasta riippuvia eroja? Typerää minustakin tuo lähetteen hommaaminen..

Ap

Vierailija
4/5 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin sinuna toiselle lääkärille, vaikka naiselle ja yksityiselle, jos tarvitsee tehdä sisätutkimuksen ni ois ainakin mukavampi. Ja voihan olla että käytäntö muuttunut, viimeksi olimme siis hoidossa 2009 (ja nyt luomuraskaus!! yllätys) Tsemppiä!!

Vierailija
5/5 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ensimmäinen raskaus alkoi, hoitaja sanoi lähteissäni viimeisestä ultrasta, että jos/kun haluamme toisen lapsen, niin ota yhteyttä suoraan sinne ilman mitään lähetteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi