Hölmöjä kysymyksiä vauvoista, jelpatkaa jooko..
Saattaa aika alkeelliselta monesta tuntua nämä kysymykseni, mutta vaikka olen monen monta vauvakirjaa lukenut, niin vauvaa en ole koskaan edes sylissäni pitänyt. Täällä sentään kehtaa nimettömänä kysellä..
Miten vauva röyhtäytetään? Olen nähnyt kyllä, mutta noin tarkemmin..
Korvikkeista, niin minkälaisia ovat äidinmaidon korvikkeet? Kun ei ole hajuakaan..
Tässäpä pari kysymystä alkuun. Kiitos!
Kommentit (9)
ja korvikkeet on ravintolisin rikastettua lehmänmaitoa, joiden kooostumus eroaa merkeittäin, kokeilemalla löytää sen joka omalle vauvalle sopii..Ja imettää kannattaa ettei tarttis niitä korvikkeita;)
äidinmaidon kaltaista vitamiinit sun muut sisältävää maitoa. röyhtäytys- nostetaan lapsi olkapäätä vasten pystyasentoon ja taputetaan hieman selkään/pyllylle niin tulle röyhtäys ja liika maito pois.
juu, kaikki nuo mitä mainitsit, ja onko koostumus ihan äidinmaidon tapaista vai millaista?
kiitos, fiksuunnuin jo vähän tuon röhtäyttämisen suhteen.. :)
Tuolla perinteisellä tekniikalla ei tullut mitään.
ne on sellasia pieniä purkkeja..tutteleita ja nanneja nimeltään..ainakin nuo mitä minä nyt tähän hätään muistan...=) on valmiita maitoja ja sitten myös jauheita joista voi ite valmistaa juoksevan maidon
Yleensa vauva nostetaan pystyyn ruokailun jälkeen, jolloin vatsaan mennyt ilma tulee pois röyhtäisynä. Ei siinä sen suurempia konsteja tarvita.
Äidinmaidonkorvike on erityisesti lapsen tarpeita varten suunniteltu juoma, yleisimmin lehmänmaidosta muunneltu, esim proteiinia pilkottu eri muotoon ja lisätty vitamiiineja yms. Erityiskorvikkeet ovat sitten samantyyppisiä, mutta ne voitu valmistaa esim kokonaan keinotekoisesti tai johonkin muuhun, esim soija pohjaan
Lehmänmaitoon tehtyä maitojuomaa ja lehmänmaitoahan kannattaisi välttää ainakin ekat ½v, mieluiten 1v koska se tuhoaa suolinukkaa vauvalta ja altistaa m.m diabetekselle.
ymmärtääkseni ovat niin äidinmaidon tapaista kuin vain lehmänmaidosta saa, mutta eihän se tietenkään ole sama kuin äidinmaito (sairauksien vasta-aineet ym. puuttuvat). Imettämiseen kannattaa panostaa - paljon helpompaa kuin maitopullojen keittely ja maidon lämmittely monta kertaa yössä.
Tuota korvikekysymystä en ihan ymmärtänyt, siis miten millaisia...? Pakkaus, ravintosisältö, käyttö...?