Maksaisitko käsitehdyistä villasukista 12€?
Jos värit ja työnlaatu ovat kohdillaan.
Kommentit (27)
Maksaahan ne langatkin jotain ja työn vaiva siihen päälle. En pitäisi hyvälaatuisista, hyvintehdyistä sukista tuota kalliina hintana.
jos todella miellyttäisi silmiäni :)
Ihana kun toisilla on tuota kädentaitoa!
Mutta pitaisi olla tosiaan 100%, hyvalaatuista villaa, kauniit varit, mielellaan jotain vahan erikoisempaa kuin ihan yksi- tai kaksivariset perussukat. Maksoin juuri todellisista korukintaista (kasinkudotut, historiallisen mallin mukaan tehdyt kuvioidut lapaset) 15 EUR. Oli minusta ihan sopiva hinta.
josta voisiin maksaa 5-8 e. Siis sukka tulisi olla hyvistä langoista ja kauniskuvioinen.
..koska osaan tehdä itsekin oikein hyvin ja langat sukkiin maksavat noin 4 euroa. Tai alle.
Mutta ymmärrän kyllä että myyjä haluaa saada työlleenkin vähän hintaa, mutta ei 12 eurolla kyllä pääse tuntipalkoille mitenkään.
jos on hyvälaatuista villalankaa.
En kyllä itse myisi niin halvalla, on niissä sen verran vaivannäköä kuitenkin eikä se villalankakaan ilmaista ole.
Hyvin tehdyt ja kauniit sukat ovat tuon hinnan arvoiset. Halvimmillaan aikuisen sukat saa noin 4€:n lankakerästä, mutta erikoisemmat tarvitsee langat maksavat ja 7-8€/kerä. Miesten sukkiin tarvitsee kuitenkin jo 2 kerää. Tuntipalkkaa on turha edes laskea tuosta hinnasta....
Ainakin hyvänkokoisiin miesten sukkiin menee jo niin paljon lankaa, että hyvälaatuisen villalangan hinnan tuo juuri kattaisi.
Jostain halpakaupan erikoistarjouksesta ostetusta tekokuitusekoitteesta voisi olla kohtuullinen hinta, jos olisi ihan perusmalli ilman mitään hienouksia. Villa on kuitenkin villaa, ja tuntuu aivan erilaiselta ja sen pitäisi myös kestää jotain.
25 euroa olisi kohtuullinen hinta.
Mutta jos ovat laadukkaat sukat niin varmaan ihan käypä hinta. Langan laatu kannattaa toki myös ottaa huomioon.
tosin kudon itse kaikki sukat perheeseen. Mutta jos on erikoisempaa lankaa niin pelkkään lankaan menee helposti 7e/sukat. Nämä siis vähän pitkävartisemmat naisten sukat. Miesten saapassukkiin meneekin sitten kaksi kerää. Eipä juuri jää tuntipalkkaa.
hyvästä langasta kun joutuu maksamaan ja tekijälle tuosta ei kyllä jää mitään, hyvä jos lankojen hinta tulee kuitatuksi tuolla summalla.
Ja kun värin ja työnlaadun lisäksi myös langanlaatu olisi hyvä!
Mutta sitä ap varmaan tarkoittikin.
Kauhistelin kun jollain joulumarkkinoilla villassukat maksoivat 25-35€ koosta riippuen.
Itse ostaisin ehdottomasti 12 eurolla kun ap:n mainitsemat kriteerit täyttyisivät.
Mutta tuolla hinnalla ei taida paljon tekopalkaa jäädä :-(
Jos värit ja työnlaatu ovat kohdillaan.
Voisin maksaa 20 euroakin jos ovat oikein nätit ja hyvästä langasta hyvin tehdyt. Mutta konepestävät pliis!
Voisin maksaa 20 euroakin jos ovat oikein nätit ja hyvästä langasta hyvin tehdyt. Mutta konepestävät pliis!
Vai että pitää olla hyvää lankaa - ja konepestävät. Aikamoinen yhtälö, villalangan ominaisuudet, ne hyvät ominaisuudet, kun häviävät konepesussa.
Voihan sitä toivoa vaikka mitä, mutta mikä on sitten mahdollista, se on eri juttu.
Varsinkin jos väreihin/kuviointiin/lankaan ym. pystyisi itse vaikuttamaan.
Vai että pitää olla hyvää lankaa - ja konepestävät. Aikamoinen yhtälö, villalangan ominaisuudet, ne hyvät ominaisuudet, kun häviävät konepesussa.
Voihan sitä toivoa vaikka mitä, mutta mikä on sitten mahdollista, se on eri juttu.
Mä en osta enää mitään mikä ei konepesua kestä koska en mä kuitenkaan jaksa pestä mitään käsin.
villasukkia. (en oo tarvinnut vuosiin ja yhdet hyvät sukat omistan)