Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäiletkö tuttavasi tai työkaverisi käyttävän hiuslisäkettä tai peruukkia?

Vierailija
13.12.2011 |

Tällaisia kai käyttää useampi kuin yleensä tajutaankaan.

Minun kanssani samalla bussilla kulkee nainen, jonka tukka näyttää siltä että voisi ehkä olla peruukki. Varma en ole. Mitenkään pahalla en näitä arvaile, vaan siksi olen kiinnostunut, että itselläni on perinnöllistä hiustenlähtöä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näyttää peruukilta ja selvisi sitten myöhemmin että peruukki oli. Näin kaljunkin :)

En enää muista syytä hiustenlähtöön, joku mystinen sairaus taisi olla.

Vierailija
2/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kalju tuttava, enkä tajunnut edes ajatella, kunnes joku muu arveli, että hänellä on peruukki, koska hiusraja oli oudon näköinen.

Ja niinhän se oli, häneltä oli kaikki karvat lähteneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimalla osalla naisista on nykyään hiuspidennys tai -tuuhennos

Eikä sitä paitsi ole suurimmalla osalla, vaikka tosi monilla onkin.

Vierailija
4/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kalju tuttava, enkä tajunnut edes ajatella, kunnes joku muu arveli, että hänellä on peruukki, koska hiusraja oli oudon näköinen.

Varmaan alopecia universalis?

Vierailija
5/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan alopecia universalis?

tuli puhetta sitten, kysyiköhän tämä joka alunperinkin asiasta huomautti. Joku pälvikalju se oli kait

Vierailija
6/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on monenlaista sorttia, on sellaista, jossa tukka lähtee vain laikkuina päästä, kasvaa ajoittain takaisin kokonaan tai osittain. sitten on sellaista laatua, että hiukset lähtevät kokonaan. saman sairauden vaikeammissa tapauksissa lähtevät kulmakarvat, silmäripset, ihokarvat koko kropasta tai vain yläkropasta. minulla itselläni on tämä sairaus ollut jo yli kymmenen vuotta. oli aikoja jolloin minulla ei kasvaneet kuin säärikarvat. (niistä olisin kyllä ollut valmis luopumaan ilman minkäänlaista surua :-)

Suomessa sairaus on varsin yleinen, mutta kunnittain sitä avustetaan hyvin erilailla. Joissain kunnissa aikuisellekin alopeetikolle myönnetään peruukkirahaa, toisissa vain lapsille. Se voi iskeä minkäikäiseen vain, ja koska se on autoimmuunisairaus, se voi tulla ja mennä miten sattuu. Minulla itselläni on ollut kymmenen vuoden aikana omaa tukkaa puolentoista vuoden ajan. (Oi onnea!)

Vierailija
7/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruukkeja saa jo 150 eurolla, mutta mittojen mukaan tehty maksaa halvimmillaan tuhat euroa. Oma peruukkini, joka kestää jokapäiväisessä käytössä max vuoden, maksoi 1400 euroa. Vaikken käykään kampaajalla kerran kuussa, niin edes "normaalin" ulkonäön ylläpitäminen maksaa vuosittain aika paljon. Peruukkishampoot ja hoitoaineet ovat erikoisliiketavaraa.

Vierailija
8/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on monenlaista sorttia, on sellaista, jossa tukka lähtee vain laikkuina päästä, kasvaa ajoittain takaisin kokonaan tai osittain. sitten on sellaista laatua, että hiukset lähtevät kokonaan. saman sairauden vaikeammissa tapauksissa lähtevät kulmakarvat, silmäripset, ihokarvat koko kropasta tai vain yläkropasta. minulla itselläni on tämä sairaus ollut jo yli kymmenen vuotta. oli aikoja jolloin minulla ei kasvaneet kuin säärikarvat. (niistä olisin kyllä ollut valmis luopumaan ilman minkäänlaista surua :-)

Suomessa sairaus on varsin yleinen, mutta kunnittain sitä avustetaan hyvin erilailla. Joissain kunnissa aikuisellekin alopeetikolle myönnetään peruukkirahaa, toisissa vain lapsille. Se voi iskeä minkäikäiseen vain, ja koska se on autoimmuunisairaus, se voi tulla ja mennä miten sattuu. Minulla itselläni on ollut kymmenen vuoden aikana omaa tukkaa puolentoista vuoden ajan. (Oi onnea!)

Oletko sattumalta perehtynyt lace wigeihin? Minä yritin, mutta siitä ei ole tullut mitään; oma hiusraja on matala enkä ole valmis ajelemaan. Toivoisin että Suomeenkin tulisi tähän asiaan vihkiytyneitä yrittäjiä, joilta lacen kiinnityksen voisi ostaa palveluna.

ap

Vierailija
9/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö sä aina peruukkia, vai kenties huivia/jotain päähinettä? Oletko koskaan kulkenut julkisesti ihan vain kaljuna?

Vierailija
10/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän näytti aika kauniilta; joillekin sopii.

Vierailija
11/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellekeleillä, urheillessa pyörtyisin jos pitäisin peruukkia päässä. Se on oikeasti kuuma. En ole pakkastalvinakaaan tarvinnut hattua koska peruukki on paksu.

Ainoa syy miksi pidän kesäisin/lomilla huivia tai lierihattua auringonpaisteella on se että aurinkorasvoista huolimatta päälaki palaa herkästi. Joskus pitkän kesäloman jälkeen alkaa sänki kasvaakin, mutta ei se kauan kestä kun jo lähtee pois.

kylmillä ilmoilla ulkoillessa (siis urheillessa) käytän vain pipoja, en peruukkia, koska sitä ei mettänkeskellä kukaan näe, ja sitä pitäisi sitten hikoilun jälkeen pestäkin useammin. Koska se on niin kallis, niin sitä yrittää säästellä ja pestä harvemmin.

Usein teen niin kun menen hammaslääkäriin, kosmetologille tai optikolle, niin riisun peruukin pois, sen jälkeen kun olen hoitohenkilökuntaa ensin varoittanut etteivät pelästy. Kosmetologini saa vapaammat kädet levitellä aineita ettei tarvitse pelätä sotkevansa.

Kaikki tuttuni ja ystäväni, ja myös lasten koulukaverit tietävät peruukistani, joten menen myös oven avaamaan ilman peruukkia. Jos joku kysyy, selitän. Kysy sinäkin lisää jos haluat tietää.

Vierailija
12/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työpaikallani oli opiskelija, jolla oli sellainen takkuinen blondi-peruukki mallia Johanna Tukiainen.

Vierailija
13/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse olen ajellut joskus ihan lyhyeksi sängeksi, ja usein mietin sitä kaljuksi vetämistäkin, mutta en sitten koskaan uskaltanut.

Ei mulle tullut mieleenkään, että joku saattaisi alkaa ihmettelemään, tai pitää sitä muuta kuin "itseaiheutettuna."

Vierailija
14/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tälläkin palstalla on naisia jotka luulee ja väittää ettei heidän pidennykset näy niin totuus on toinen.Sellaista peruukkia,lisäkettä tai pidennystä ei ole joka ei näy.

Vierailija
15/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitenkään salailekaan sitä. On työyhteisömme nuorimpia, ilmeisesti ei ole enää mikään tabu nykyisten 20+ keskuudessa. Yksi työkaveri on myös sanonut että hänen tyttärensä ikäiset (vähän alle 20) ihan avoimesti leikittelevät erilaisilla hiuslisäkkeillä, värjäilevät ja stailailevat niitä.

Vierailija
16/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen peruukki olisi kaunis? Tai siis vähiten huomiota herättävä?

Minulla on syöpähoidot kohta aluillaan ja ,itä ilmeisemmin hiukset lähtee.

Saako sillä (Kelan) 300€ minkäänlaista asiallista peruukkia?

Vierailija
17/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pidennyksiä kukaan ei ole huomannut. Kun olen niistä kertonut, eivät millään meinaa uskoa ;) Kyllä ne on ne huonosti tehdyt pidennykset, jotka huomataan.

Vaikka tälläkin palstalla on naisia jotka luulee ja väittää ettei heidän pidennykset näy niin totuus on toinen.Sellaista peruukkia,lisäkettä tai pidennystä ei ole joka ei näy.

Vierailija
18/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv-tähdellä on lisäkkeet. Hollywoodissa normi kuin poikkeus.

Vierailija
19/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pidennys vaikka hiukseni ovat luonnostaan erittäin paksut. Suurin osa ohuthiuksisista työkavereista on ollut epäilevällä kannalla ja tullut kysymättä hiplaamaan hiuksiani, ärsyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi