Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko olla antamatta lasta etäisälle

Vierailija
05.12.2011 |

hänen viikonloppunaan, jos ei suostu vaihtamaan autoonsa talvirenkaita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä.

Meillä oli itse asiassa vähän vastaavanlainen tapaus vuosia sitten, ja lastenvalvoja oli kanssani samoilla linjoilla; estin tapaamisen, kun vasta ajokortin ajanut, todella vähän liikenteessä ollut etäisä olisi halunnut viedä marraskuun liukkaiden ja pimeiden kelien aikana lapsen näytille uuden onnen luokse 300 kilsan päähän (ja sitten etä vinkui, että olin mustis enkä siksi antanut lasta hänelle...!!! onneksi lastenvalvoja ymmärsi, että kyse oli vain lapsen turvallisuudesta).

Eli jos tiedossa on pitkä matka (muu kuin pari kortteliväliä), niin minä estäisin tapaamisen lapsen turvallisuuteen vedoten ja kysyisin tarvittaessa lastenvalvojan kantaa.

Vierailija
2/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voit kyllä vinkata poliisille exän kesärenkaista. Siitä rapsahtaa näin pakollisena talvirengaskautena sakot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 30km, riippuu menevätkö uuden naisystävän luo vai isän kotiin. Ja parin viikon päästä kulkevat tuon pidemmän matkan jatkossa, kun isä muuttaa naisystävän luo.

Nyt on ollut jo kaksi viikkoa liukas melkein ympäri vuorokauden.

Kysyin tänään, että kai vaihtaa ennen viikonloppua renkaat, niin naurahti ja sanoi, jos ostan hänelle sitten uudet. Hänen mielestään kun talvirenkaat kuluvat nyt pilalle, ennen "kunnon" liukkaita kelejä. Eikä tajua, että aina ei ole niistä omista ajotaidoista kiinni se kolari, jos edellä oleva tekee äkkijarrutuksen tai joku ajaa eteen risteyksessä, niin siinä ei paljoa hyödytä vaikka ajelisikin hiljaa.

Ap

Vierailija
4/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei vaihda renkaita. Tai vaihtoehtoisesti isäviikonloppu jää väliin.

Vierailija
5/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olisiko vaikka kesälläkin ajetut kitkat alla? Vaikka sama se, nekin ovat vaaralliset talvisäällä.

Vierailija
6/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei vaihda renkaita. Tai vaihtoehtoisesti isäviikonloppu jää väliin.

varmasti, jos tulee vielä kerran kesärenkaineen lasta hakemaan.

Mutta voiko nostaa kauhean äläkän siitä, jos tuon takia en päästä lasta lähtemään hänen luo. Pitäisiköhän ottaa ja soittaa lastenvalvojalle ja kysäistä varmuudeksi.

Ap

Vierailija
7/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sanoi. Piheyttään ei halua vaihtaa vielä talvirenkaita, ettei nastat kulu "turhaan".

Ap

Vierailija
8/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet fiksu jos et anna lasta tuon takia isälleen.

Mietippä jos annat ja tulee kolari ja sattuu pahasti: antaisitko itselles koskaan anteeksi että annoit tietoisesti miehesi kuljettaa vaarallisella ajoneuvolla kalleimpiasi?

Vierailija
9/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sun kuuluu suojella lastasi, etkä päästä häntä tuollaiseen kyytiin! Ja tee se nyt selväksi jo sille isälle: ellei ole talvirenkaat alla niin viikonloppu siirtyy tai peruuntuu kunnes ajaa laillisella autolla.

Vierailija
11/14 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin isälle linkin viestinä.

Ap

Vierailija
12/14 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään aamupäivällä isää, että lapsi ei sitten lähde mihinkään jos ei ole talvirenkaat jo alla. (lumikin on nyt jo maassa)

Soitti parin tunnin päästä vihaisen puhelun, että säkö nyt määräät koska minä laitan talvirenkaat autooni. Totesin, että en, mutta päätän siitä lähteekö lapseni sellaisen auton kyytiin missä on vielä kesärenkaat alla.

Lupasi mennä vaihtamaan renkaat, mutta sanoi vielä tiuskaisten päälle, että turha sitten soitella ja kysellä koska olen tulossa.

On se hienoa, että lapsen henki on arvottomampi kuin yhdet talvirenkaat.

Ap

Vierailija
13/14 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy suoraan että saatko estää isän tapaamiset, kun tämä vie lapset uuden naisystävän luo...

Vierailija
14/14 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy suoraan että saatko estää isän tapaamiset, kun tämä vie lapset uuden naisystävän luo...

vaan se, että en luota lapseni henkeä kesärenkaille talvisäässä. autolla kuljettu matkakin kasvaa nyt pian, kun isä ja naisystävä muuttavat yhteen ja silloin tapahtumariskikin kasvaa.

Sillehän en mitään voi, että lapsi menee isänsä kanssa naisystävän luo tms. Enkä haluakkaan sille voida mitään, kun se ei minua häiritse :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi