Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saan huomenna potkut. Kertokaapa mihin voin "mennä töihin"??

Vierailija
13.12.2011 |

Kun se työpaikan löytyminen on palstan mukaan NIIIIN helppoa!!

Jep, luulin, että on eläkeikään asti varma työpaikka, mutta eipä ollutkaan :(

Ikääkin jo 47v, joten alkaa olla jos esteenä uuden paikan saannissa.

Joten siis, mistä niitä työpaikkoja niin helposti löytyy, että eikun valitsee vaan??

En todellakaan suunnitellut olevani työtön!!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai nirsoudesta. Työ ei kelpaa, jos se ei ole juuri tietynlaista. Aikaisemmissa työpaikoissa ei ole onnistunut jäämään ihmisten mieliin ahkerana ja luotettavana työntekijänä, vaan lusmuilijana, jota kukaan ei halua suositella yhdellekään työnantajalle.

Ahkera ihminen löytää aina paikkansa yhteiskunnassa. Piste.

n40

entäs kun on saanut jokaisessa työpaikassa vaan kehuja ja kiitosta??

Ja siltikään ei palkata muualle?

Missäs silloin vika?

Entäs kaikki nää työnhakijat, mitkä lähettelee satoja hakemuksia joka paikkaan, mutta ei vaan tärppää? Ai niin, mutta laiskojahan ne on, kun sinä varmaan olisit lähettänyt tuhansia...??

Vierailija
22/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai nirsoudesta. Työ ei kelpaa, jos se ei ole juuri tietynlaista. Aikaisemmissa työpaikoissa ei ole onnistunut jäämään ihmisten mieliin ahkerana ja luotettavana työntekijänä, vaan lusmuilijana, jota kukaan ei halua suositella yhdellekään työnantajalle. Ahkera ihminen löytää aina paikkansa yhteiskunnassa. Piste. n40

entäs kun on saanut jokaisessa työpaikassa vaan kehuja ja kiitosta?? Ja siltikään ei palkata muualle? Missäs silloin vika? Entäs kaikki nää työnhakijat, mitkä lähettelee satoja hakemuksia joka paikkaan, mutta ei vaan tärppää? Ai niin, mutta laiskojahan ne on, kun sinä varmaan olisit lähettänyt tuhansia...??

Mikä tahansa työ ei siis ole kelvannut.

t. n40, joka on tosiaan elämänsä aikana siivonnut, tehnyt maatalouslomitusta, tarjoillut, hoitanut lapsia jne...aina on ollut työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä puhunut ahkeruudesta. Tyhmäkin voi olla tavattoman ahkera, eikä silti menesty. Pikemminkin päinvastoin.

Kirjoituksessasi ei ole kyllä päätä, eikä häntää.

Vierailija
24/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todellakin sitä mieltä, että terveen ihmisen työttömyys johtuu laiskuudesta ...tai nirsoudesta. Työ ei kelpaa, jos se ei ole juuri tietynlaista. Aikaisemmissa työpaikoissa ei ole onnistunut jäämään ihmisten mieliin ahkerana ja luotettavana työntekijänä, vaan lusmuilijana, jota kukaan ei halua suositella yhdellekään työnantajalle. Ahkera ihminen löytää aina paikkansa yhteiskunnassa. Piste. n40

Kuule kun ei voi olla nirsoudesta kiinni, jos hakee jokaikistä paikkaa ja soittaa jokaikiseen firmaan, jonka vain sattuu tietämään tai löytämään puhelinluettelosta. Suurimmalla osalla yrityksiä ei ole varaa palkata ketään uutta. Siinä ei paljon paina motivaatio, asenne eikä hyvät suosituksetkaan, jos rahaa ei kertakaikkiaan ole.

Aika monella tuntuu olevan käsitys, että siivoamaan pääsisi tuosta vain. Ainakin itse olen hakenut työttömänä ollessani jokaista alueen avointa siivoustyötä, poislukien ne, joissa vaaditaan sekä 5 v kokemus että oma auto, sillä kumpaakaan minulla ei ole. Yhdestä paikasta tuli myöhemmin sähköposti, että valitettavasti emme tällä kertaa valinneet sinua, muista ei kuulunut ikinä mitään. Puhelinnumeroita ei ollut työpaikkailmoituksissa, joten en alkanut kaivella puhelinluetteloa, sillä he eivät selvästi halunneet, että jokainen kiinnostunut soittaa.

Tuo harrastamasi aktiivinen kieltäminen on mielestäni samaa luokkaa kuin sanoisi, että minuahan ei ikinä raiskata, sillä toimin oikein ja raiskatut ovat itse syyllisiä, sillä varmasti tekivät jotakin väärin. Vaikka sitten olisivat joutuneet kotonaan isänsä uhriksi. Kyllä siinä uhrissa jotakin omaa syytä täytyi olla, eikö?

Vierailija
25/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todellakin sitä mieltä, että terveen ihmisen työttömyys johtuu laiskuudesta ...tai nirsoudesta. Työ ei kelpaa, jos se ei ole juuri tietynlaista. Aikaisemmissa työpaikoissa ei ole onnistunut jäämään ihmisten mieliin ahkerana ja luotettavana työntekijänä, vaan lusmuilijana, jota kukaan ei halua suositella yhdellekään työnantajalle. Ahkera ihminen löytää aina paikkansa yhteiskunnassa. Piste. n40

Kuule kun ei voi olla nirsoudesta kiinni, jos hakee jokaikistä paikkaa ja soittaa jokaikiseen firmaan, jonka vain sattuu tietämään tai löytämään puhelinluettelosta. Suurimmalla osalla yrityksiä ei ole varaa palkata ketään uutta. Siinä ei paljon paina motivaatio, asenne eikä hyvät suosituksetkaan, jos rahaa ei kertakaikkiaan ole. Aika monella tuntuu olevan käsitys, että siivoamaan pääsisi tuosta vain. Ainakin itse olen hakenut työttömänä ollessani jokaista alueen avointa siivoustyötä, poislukien ne, joissa vaaditaan sekä 5 v kokemus että oma auto, sillä kumpaakaan minulla ei ole. Yhdestä paikasta tuli myöhemmin sähköposti, että valitettavasti emme tällä kertaa valinneet sinua, muista ei kuulunut ikinä mitään. Puhelinnumeroita ei ollut työpaikkailmoituksissa, joten en alkanut kaivella puhelinluetteloa, sillä he eivät selvästi halunneet, että jokainen kiinnostunut soittaa. Tuo harrastamasi aktiivinen kieltäminen on mielestäni samaa luokkaa kuin sanoisi, että minuahan ei ikinä raiskata, sillä toimin oikein ja raiskatut ovat itse syyllisiä, sillä varmasti tekivät jotakin väärin. Vaikka sitten olisivat joutuneet kotonaan isänsä uhriksi. Kyllä siinä uhrissa jotakin omaa syytä täytyi olla, eikö?

Kummallista, että esim. rakennussiivoojia on vaikea löytää. Onko niin, että jostain kummallisesta syystä työnhakijat ja avoimet työpaikat eivät vain kohtaa, vaikka halua on molemmin puolin?

n40

Vierailija
26/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi ei se ap mitään toimeentulosta puhunut. Väitti vaan ettei töitä muka saa. Ja onhan sitä starttiraha keksitty.

Ainahan voi mennä tekemään naapurin lumityöt ilmaiseksi. Onhan sekin työtä, vai mitä? :D

Varmaankin suurin osa tajuaa, että työttömyydessä ongelma ei ole tekemisen vaan toimeentulon puute.

Vierailija
27/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan yrittäjyys on työtä aina. Se ei vain tuota välttämättä tasaisesti.

Vierailija
28/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan yrittäjyys on työtä aina. Se ei vain tuota välttämättä tasaisesti.

Vierailija
29/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäminen ei vie työttömyysturvaa. Se on turvallinen kanava yrittämiselle. Mutta tietenkin yrittäminen vaatii erityisesti hyvää liikeideaa, jolle on tilaus. Ja varmasti paljon työtä.

Vierailija
30/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että esim. rakennussiivoojia on vaikea löytää. Onko niin, että jostain kummallisesta syystä työnhakijat ja avoimet työpaikat eivät vain kohtaa, vaikka halua on molemmin puolin? n40

En ole nähnyt tuollaisia työpaikkailmoituksia sinä aikana, kun olen ollut työttömänä Jyväskylässä. Tosin työttömyyteni ovat olleet lyhytkestoisia (osin opiskelun, osin työpaikan saamisen vuoksi). Täytyy laittaa tuo korvan taakse vastaisuuden varalle.

Vierailija
31/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan huomenna potkut. Kertokaapa mihin voin "mennä töihin"??Kun se työpaikan löytyminen on palstan mukaan NIIIIN helppoa!!

Jep, luulin, että on eläkeikään asti varma työpaikka, mutta eipä ollutkaan :(

Ikääkin jo 47v, joten alkaa olla jos esteenä uuden paikan saannissa.

Joten siis, mistä niitä työpaikkoja niin helposti löytyy, että eikun valitsee vaan??

En todellakaan suunnitellut olevani työtön!!

heh, taitaa olla mun tutulla ja sulla sama työpaikka... ;)

Vierailija
32/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä sitten löydätkin niin pidä huoli siitä, että työsopimus on määrääaikainen jos yhtään aavistelet että et halua olla siinä työssä pitempään!

Jos lopetat, vaikkakin koeajalla, toistaiseksi jatkuvan vakituisen kokoaikaisen työn joudut auttamatta karenssiin, eli et saa työttömyyspäivärahaa jatkossa!

Esim. jäät työttömäksi ja menet väliaikaisesti töihin vaikka kaupan kassalle tai puhelinmyyjäksi, toistaiseksi jatkuvalla sopimuksella. Haet samalla parempaa paikkaa, jonka löydätkin melko pian.

Tämä on kaupungin paikka, ja kaupunki ei ota kuin määräaikaiseen työsuhteeseen, sopimus toisensa perään ja joku viikko voi olla mahdollisesti osa-aikaisena.

Irtisanoudut kuitenkin kassa/myyntityöstä ja menet sinne kaupungin paikkaan kun palkkakin on parempi ja työ tuttua, jskaan ei ihan sitä koulutustasi vastaavaa. Teet puoli vuotta tyytyväisenä ja sen jälkeen ilmoittaudut työkkäriin.

Karenssia mätkähtää koska lopetit itse sen aiemmin vakituisen kokoaikaisen työn.

Vaikka palkka oli surkea, vaikka et tykännyt työstä eikä se ollut edes koulutustasi vastaavaa, ei auta selittelyt. Ite läksit pois vakituisesta paikasta, nyt kärsit seuraukset.

Oikein toimittuna olisit mennyt heti suoraan kortistoon, ilman mitään ohi oman ammatin kokeiluja. Itse aktiivisesti ei kannata etsiä mitä tahansa työtä vaan odotella ihan rauhassa ja nauttia päivärahoista.

Vierailija
33/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, taitaa olla mun tutulla ja sulla sama työpaikka... ;)

Vierailija
34/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä noin vituttaa?

Vierailija
35/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

^no ei mikään, tajusin vaan, missä olet töissä. Mikäs siinä noin vituttaa?

kun kavereita irtisanotaan!

Vierailija
36/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kavereita irtisanotaan!

En mä sille nauranut, vaan sille että tajusin mistä työpaikasta on kyse...ei jumaliste, löysää sitä pipoa nyt...

Vierailija
37/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskamaista...

Vierailija
38/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit perustaa oman yrityksen vaikka heti.

ja jään ilman sitä vähäistäkin työttömyysturvaa??

-ap

Vierailija
39/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen työsuhde lähenee taas vaihteeksi loppuaan. 5 vuotta olen ollut yhtäjaksoisesti määräaikaisilla sopimuksilla samassa firmassa töissä. Nyt on vielä pari viikkoa sopimusta jäljellä, eikä kukaan vielä tiedä tuleeko jatkoa vai ei >:(

Tosi hauskaa.

Eikä mitään toivoa ole löytää uuttakaan työpaikkaa. Uutta työpaikkaa olen koittanut viimeiset 5 vuotta löytää, kun ei tässä nykyisessä saa kuin pätkää ja pätkää.

Vittu kun vituttaa >:(

Ei nämä täällä muka tiedä onko ensi vuonna töitä vai ei, eikä vielä voi jatkoa päättää. Samaan aikaan kuitenkin palkkaavat kaikki mahdolliset sukulaisensa (perheyritys). Harva se päivä tulee sähköpostiin ilmoituksia uusista nimityksistä. Perkele. Osa niistä uusista tyypeistä on semmoisia, joille on iskä ostanut omat yritykset, mutta ovat sössineet bisneksensä hyvistä liikepaikoista ja markkina-asemista huolimatta. Niitä nyt sitten tänne palkataan ja minua roikotetaan löysässä hirressä.

Pakko hakea lääkäriltä jotakin päälääkettä ettei räjähdä vitutukseen.

Vierailija
40/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laittaisin hakemukset kaikkiin mahdollisiin oman alan töihin (tai olisin jo laittanut ensi tilassa, heti kun olisin saanut tietää potkuista). Soittelin kiinnostaviin paikkoihin ja yrittäisin päästä haastatteluun. Lisäksi kertoisin kaikille mahdollisille tutuille, että etsin mitä vaan työtä.

Sitten katsoisin kaikki kaupan alan ja ravintola-alan vapaat työpaikat. Niistä minulla on nuoruusvuosilta työkokemusta. Joulun alla voi päästä kiireapulaiseksi, ja se voi johtaa pidempäänkin työsuhteeseen.

Lopuksi vielä tsekkaisin kaupungin vapaat työpaikat. Esim. päiväkotiin voi päästä kai töihin ilman alan koulutusta (itse olen ainakin ollut lukion jälkeen päiväkodissa töissä).

En vieroksu mitään työtä ja työtä hakiessa näyttää paremmalta sekin, että on vaikka ollut kahvilassa töissä osa-aikaisena, kuin että on maannut passiivisena kotona. En ole ikinä ollut päivääkään työtön ja kaikki on kokeiltu maatalouslomituksesta siivoukseen ja matkaoppaan hommiin. Nykyään olen toimihenkilö pörssiyrityksessä, hyväpalkkaisessa toimistotyössä.

n40