Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohhoh! Kouluterkkari lähetti Wilmassa yleisen viestin, jossa kehotti vanhempia

Vierailija
13.12.2011 |

pukemaan lapsensa kouluun riittävän lämpimästi.

Miksi ihmeessä tällainen asia ei pälkähdä vanhempien päähän luonnostaan, vaan oikein terveydenhoitajan pitää asiasta huomauttaa?

Käsittämätöntä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset kulkee siellä vähemmissä vaatteissa kuin vanhemmat ohjeistaa.

Meilläkin käydään jatkuvaa taistoa ulkohousuista ja hanskoista.

Vierailija
2/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin ekaluokkalaisella on ollut joskus kummallisia asuja yllään koulussa kun ei ole oltu vahtimassa pukeutumista. Joiltakin jää varmaan helposti ulkohousut, pipot ja hanskat kotiin vaikka sellaiset lapsella olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittämään nupsuilleen miksei ole hyväksyttävää syljeskellä koulun pihalla/sisällä koulussa esim. tuberkuloosivaaran vuoksi....

Vierailija
4/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellinen ongelma. Mun tytön paras kaveri ei omistanut edes ekaluokalla kumppareita, vedenkestävistä vaatteista puhumattakaan. Ilman toppahousuja lähti meiltä talvella ja haukkui samalla mun lapsen toppahaalarin vauvamaiseksi. Moni muukin saman ikäinen peuhasi lumessa farkuissa ja oli sitten koko päivän märissä vaatteissa. Kivat tappelut oman lapsen kanssa, koska mä välitän hänestä ja haluan hänen pukeutuvan sään mukaan enkä kuvittele, että jo 7 vuotiaana ollaan kuin pissikset.

Vierailija
5/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt monet kerrat kun koululaiset lähtee jopa vesisateessa kotimatkalle pelkissä huppareissa ja ulkotakit tungetaan reppuihin.

Vierailija
6/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli syksyllä se ongelma, että tyttö lähti koulusta kotiin aivan liian vähissä vaatteissa. Lämpötila oli +5, ja tytön takki, sormikkaat ja pipo olivat repussa...

Nyt talvella tyttö tajuaa kyllä itsekin, milloin palelee...

Vierailija
7/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästetään kouluun farkuissa. Siellä ne lumessa ja kurassakin kuitenkin möyrii, kiva olla tunnilla märissä housuissa.

Vierailija
8/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

idioottirehtori joka ikisessä joulu- ja kevätjuhlassa. Alakoulun rehtorista oli kysymys.

Kaikkien vanhemmat eivät osaa/jaksa/välitä.

Surullista, mutta totta.

Vierailija
9/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei 12 vuotiaskaan tajua milloin on kylmä. Takki voi jäädä kotiin tai kouluun. Nuorempana teki sitä, että riisui kotimatkalla ulkovaatteet tai kouluun mennessä ja jätti sinne kadulle, ojaan tai leikkikentälle. En muista, että itse olisin ollut lapsena yhtä tajuttoman typerä. Ulkovaatteet oli ja niitä käytettiin, ei tullut mieleenkään tehdä jotain muuta.

Vierailija
10/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla ei ole edes olemassa kunnon sadevarusteita. ja sanoi, että pitäisi olla.

Vierailija
11/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-veen kanssa pakkasaamuina taistelua pitkistä kalsareista. Jumppapäivänä ei muka voi olla, kun muut näkee. Vaihtaa vessassa vaatteet.

Ja meidän perhe käy kyllä yhdessä saunassa jne, ja isäkin käyttää talvella "mamiksia" joten ei pitäis olla ongelma.

Ulkohousut on aamulla jalassa, välkällä ne jää naulakkoon.

Pipo (mieluinen ja muodikas, sic) on päässä tai sit ei

Hanskat on joskus, joskus ei

KOulutunneilla näistä pitäis jauhaa

Näist tulee ne nuhat jouluksi

Vierailija
12/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppiaineita.

Koulu on opiskelua varten, ei mikään päiväkoti.

Vierailija
13/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppiaineita.

Koulu on opiskelua varten, ei mikään päiväkoti.

Nyt on kyllä varsin vanhentunutta tietoa arvon vastaajalla.

Esimerkiksi luokanopettaja on KASVATUSTIETEIDEN kandidaatti/maisteri.

Luokanopettajan työhön kuuluu hyvin paljon muutakin kuin lusikoida aakkosia oppilaiden päihin. Valitettavasti tai onneksi !

Vierailija
14/14 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi luokanopettaja on KASVATUSTIETEIDEN kandidaatti/maisteri.

Luokanopettajan työhön kuuluu hyvin paljon muutakin kuin lusikoida aakkosia oppilaiden päihin. Valitettavasti tai onneksi !

Vaikka "kasvatus" sattuu löytymään sanasta "kasvatustieteet", ei se silti sitä tarkoita, että pedagogiikalla ja lapsen kasvattamisella olisi mitään tekemistä toistensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi