Miksi nainen valehtelee miespuolisesta ystävästä?
Naiseni on aika sosiaalinen ja meillä on erilaiset harrastukset. Molemmat tapaavat paljon erilaisia ihmisiä ja myös toisen sukupuolen edustajia, mikä on täysin hyväksyttävää. Kavereita saa minusta olla. Minusta meillä on periaatteessa hyvä suhde (yli 4 vuotta asuttu yhdessä), keskustelemme paljon, teemme ruokaa, katselemme elokuvia, kävelemme ja käymme ulkona...
Mutta minua on alkanut häiritsemään se, että yksi naiseni miespuoleinen kaveri tuntuu jotenkin jatkuvasti liittyvän naiseni tekemisiin, vaikka naiseni sen kieltääkin. Onhan hän ollut samassa harrastusryhmässä, mutta silti...
Joo, olin hieman mustasukkainen taannoin kun nainen kävi "tykkäämässä" tuon kaverin facebook-kuvia, joissa mies poseraa yksin ja kysyin häneltä, että "tykkäätkö, että mies on komea"? Vastaukseksi sain hirveän raivarin tyyliin "mitä vittua sä nuuskit ja epäilet, mä en oo ton kanssa missään tekemisissä!!!" No, yhdessä tanssivat ainakin joskus, koska näin sattumalta valokuvia yhdessä FB -ryhmässä postattuna aiheesta - meillä kun on yhteisiäkin kavereita:). Sekin ok, saahan hän tanssia ja tanssi kuvissa toki muidenkin kanssa. Kuvista en naiselle maininnutkaan.
Myöhemmin mies ilmestyi naisen MSN -kaveriksi, joka sekin ookoo, mutta minusta tuntui hieman kummalliselta, koska meillä oli ollut typerä keskustelu juuri hänestä. Miksi provosoida? Olen paljon työmatkoilla ja puhuin naiseni kanssa skypen käytöstä ainakin ulkomaanmatkoilla hintojen säästämiseksi, mutta hän sanoi "ettei jaksa avata sitä tiliä". Kuitenkin ollessamme lomamatkalla muutama kuukausi sitten käytimme naisen läppäriä, johon hän antoi mulle tunnusluvut. Avatessani desktopin skype aukesi automaattisesti ja naisellani olikin skypetili ja ainoana kontaktina tuo mies (edes minua ei ollut kontaktiksi laittanut). Nainen kielsi asian jyrkästi, suuttui paiskoi tavaroita ja syytti minua valehtelusta, vaikka hän se oli valehdellut. Väitti edelleen, että tiliä ei vaan ole ja että minä olen paranoidinen. En edes ollut "vakoillut" mitään, mutta kun se skype nyt vaan aukesi ja siellä se oli:)
Sivukorvalla olen edelleen kuullut naisen mainitsevan tuon miehen nimen ystävättärensä kanssa puhelimessa. Lisäksi huomasin naisen unohtaneen kotona paperilappusen jolla oli viestitellyt parhaan kaverinsa kanssa luoennolla (jatko-opiskeluja) ja siinä oli mainittu tuo mies nimeltä yhteydessä jossa nainen oli ollut viikonlopun samoilla festivaaleilla miehen kotipaikkakunnalla (ennen mies asui samalla paikkakunnalla kanssamme). Ei siinä mitään suoraan puhuttu vaan juoruttiin tyyliin "perjantaina X tuli tansseihin, hihii, lauantaina yksi nainen katto mua tosi kummallisesti, mun kaveri meni puhumaan siitä X:n kanssa, hihii." Ihan viaton viesti tuokin voi toki olla, mutta miksi TAAS samasta tyypistä.
Niin, pointti on se, että aluksi en ollut lainkaan mustasukkainen asiasta ja olen sanonut monta kertaa, että "voittehan te olla kavereita mun puolesta". Mutta joka kerta nainen toistaa: "emme ole missään tekemisissä". Niin ja huutaa kuin hinaaja mun paranoiasta.
Olenko siis mielestänne paranoidinen asian suhteen? Miksi naisen on pakko valehdella, kun voisi vaan todeta, että "joo, me ollaan kavereita, tapaillaan joskus ja jutellaan"?
Kommentit (36)
Jos sinä olisit rakas ja tärkee niin nainen ei ois missään tekemisissä toisen äijän kanssa mikä sun mieltä vaivaa!!! Jätä muija ja etsi uusi, jolla muut ei roiku mukana!!!
Tuohan on päivänselvää!
Jos jää kiinni ja vielä kiukuttelee:)
Jätä se, ei se susta välitä!!!
Luin mielenkiintoisen ja selkeyttävän opuksen parisuhteista ja rakkaudesta, eli mikä aiheuttaa niissä ongelmia. Kirja käänsi oikeastaan kaikki vanhat käsitykseni päälaelleen, mutta silti oikein päin. Kirja on Särkyneiden sydänten aktiivityökirja, kannattaa tutustua. Lisää kirjasta täällä: http://www.alkuajatus.org
Sama provokone kuin monessa muussakin. Teknisistäkin syistä jäänyt kiinni. Milloin joku pettää, milloin 30v johtatajatar ei löydä miestä itselleen ja milloin kolme tohtorin tai maisterin tutkintoa tehtaillut mies on vailla naista.
Ihan turha tätä on ap:lle ratkoa, ei siinä ole mitään ratkottavaa. Provo mikä provo.
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.
Selvää pässinlihaa.
En tiedä onko provo vai ei mutta itse käyttäydyin juuri noin kun olin ihastunut työkaveriini. Johti pettämiseen, kiinni jääntiin ja eroon.
Ei voi tietää pettääkö vai ei, mutta minusta teidän suhteessa on pahasti vikaa jos hän ei voi kertoa rehellisesti missä mennään vaan suuttuu jos jotain kysyy. Kyllä tavallisesta ystävyydestä voi puhua avoimesti ja pitääkin - varsinkin jos puoliso osoittaa mustasukkaisuutta niin kaikki kortit pöytään.
Naisen kaveri voi olla gay, olipa sitten mies taikka nainen.
Ap kuulostaa aika tossukalta mieheksi, jos vaimon suuttumisesta huolimatta ei nosta kissaa pöydälle ja odota valehtelua parempaa selitystä. Varsinkaan, kun on suuttuneena huutanut yhdestä asiasta, joka on myöhemmin paljastunut valheeksi.
mutta miehet ei vaan käytä tollasia sanoja. Ei ainakaan sais käyttää.. :x
Vaimoketta käytetään alueellisesti. Ainakin pohjanmaalla siihen törmää, enkä ymmärrä mitä vikaa siinä olisi.
Olen sanonut jo muutaman asiaan liittyvän riidan päätteeksi, että valehtelua en hyväksy missään muodossa ja siksi juuri haluan asiaan selvyyden koska hän on ennenkin jäänyt kiinni valehtelusta. Mutta nainen menee täysin lukkoon noissa keskusteluissa, huutaa minua "valehtelijaksi", "paranoidiseksi" tms. ja sitten joko menee kaverilleen yöksi seuraaviksi päiviksi ja/tai aloittaa ainakin viikon itku- ja mykkäkoulun, kun "tunteitaan on loukattu aivan ilman syytä". Minä olen kuulemma "sekopää hullu, joka varmaankin itse pettää, kun toista sellaisesta haukkuu". Pilaan kuulemma suhteemme olemalla "skitso".
Niin ja eihän minulla ole yksinkertaisesti todisteita osoittaa, että pettämistä olisi tapahtunut, valehtelua ainoastaan. Onkohan se niin, että joillekin valehtelu on jotenkin "sallittua" ja he silti saattavat kummallisesti nähdä itsensä 100% rehellisinä?
Noin 1,5 vuotta sitten naisen kone oli auki ja näin ensi silmäyksellä avonaisen e-mailin joltain toiselta, jossa luki kissan kokoisin kirjaimin "rakastan sua ihan kamalasti". Kyse ei ole tuosta ao. miehestä, jonka hän on tuntenut vasta vuoden verran. Tuolloin kerroin heti, etten voinut välttyä näkemästä tuota viestiä. Vastaukseksi hän haukkui minut valehtelijaksi ja sanoi, ettei koskaan ole sellaista meiliä saanut keneltäkään.
"missään muodossa ja siksi juuri haluan asiaan selvyyden koska hän on ennenkin jäänyt kiinni valehtelusta. Mutta nainen menee täysin lukkoon noissa keskusteluissa, huutaa minua "valehtelijaksi", "paranoidiseksi" tms. ja sitten joko menee kaverilleen yöksi seuraaviksi päiviksi ja/tai aloittaa ainakin viikon itku- ja mykkäkoulun, kun "tunteitaan on loukattu aivan ilman syytä"."
Pistä kiertoon. ÄKKIÄ. "Kyllikki" on paljon parempaa seuraa.
T. toinen mies
Olen sanonut jo muutaman asiaan liittyvän riidan päätteeksi, että valehtelua en hyväksy missään muodossa ja siksi juuri haluan asiaan selvyyden koska hän on ennenkin jäänyt kiinni valehtelusta. Mutta nainen menee täysin lukkoon noissa keskusteluissa, huutaa minua "valehtelijaksi", "paranoidiseksi" tms. ja sitten joko menee kaverilleen yöksi seuraaviksi päiviksi ja/tai aloittaa ainakin viikon itku- ja mykkäkoulun, kun "tunteitaan on loukattu aivan ilman syytä". Minä olen kuulemma "sekopää hullu, joka varmaankin itse pettää, kun toista sellaisesta haukkuu". Pilaan kuulemma suhteemme olemalla "skitso".Niin ja eihän minulla ole yksinkertaisesti todisteita osoittaa, että pettämistä olisi tapahtunut, valehtelua ainoastaan. Onkohan se niin, että joillekin valehtelu on jotenkin "sallittua" ja he silti saattavat kummallisesti nähdä itsensä 100% rehellisinä?
Noin 1,5 vuotta sitten naisen kone oli auki ja näin ensi silmäyksellä avonaisen e-mailin joltain toiselta, jossa luki kissan kokoisin kirjaimin "rakastan sua ihan kamalasti". Kyse ei ole tuosta ao. miehestä, jonka hän on tuntenut vasta vuoden verran. Tuolloin kerroin heti, etten voinut välttyä näkemästä tuota viestiä. Vastaukseksi hän haukkui minut valehtelijaksi ja sanoi, ettei koskaan ole sellaista meiliä saanut keneltäkään.
Mulla oli samantapainen tilanne noin 2 vuotta sitten exän kanssa. Hän alkoi kaipaamaan töihin lomalta vieraalle paikkakunnalle, ja alkoi olla tosi etäinen ja outo.
Humalapäissään puhui outoja ja oli käynyt tietokoneella deittisivuilla ja muilla vastaavilla seuralaissivuilla.
Kuulin sitten huhuja hänen touhuista ja tutkin tekstiviestit. Viesteissä hän oli tunnustanut rakkauttaan eräälle naiselle. Kun kysyin asiasta mies alkoi huutamaan ja riehumaan kehottaen että "sinun kannattaisi kyllä hakea ammattiapua!! mene jonnekkin kallonkutistajalle kun olet noin hirveen vainoharhanen ja keksit omasta päästäs juttuja!"
Päätin jäädä tutkailemaan tilannetta, jolloin huomasin, ettei hän käytä enää kihlasormusta juurikaan, eikä vastaa puheluihini ja laittaa kaverinsa valehtelemaan olinpaikastaan. Lopulta jätti minut ja kertoi pettäneensä minua aina ja useiden seksikumppaneiden kanssa.
niin ja mies myös karkasi usein ryyppyreissuille jos mainitsin tai vihjasin jotain asiasta.
Jätä se sika, ansaitset parempaa.
Entä jos ovat vaan tuttuja ja naiseni on suuttunut mustasukkaisuudestani? Kai se niinkin voisi mennä?
ap
Jos ei ole suhdetta (vielä) niin naisesi on ainakin ihastunut tuohon mieheen, se on selvä.
Entä jos ovat vaan tuttuja ja naiseni on suuttunut mustasukkaisuudestani? Kai se niinkin voisi mennä?
ap
Juuri tuo, että hermostuu kertoo kyllä enemmän kuin tuhat sanaa ja se, ettei halua kanssasi puhua kun olet matkoilla, mutta toisen miehen kanssa koska vaan. Onko naisesi taloudellisesti riippuvainen sinusta? Koita saada se kunnolla jäämään kiinni ja potki mäkeen, vaikutat fiksulta, joten varmasti saat jonkun uuden kunnollisen naisen jostain. Hankit vaikka venäläisen tai muun ulkomaalaisen naisen jos ei suomalainen tuon jälkeen kiinnosta.
Yleinsä kannattaa hyvin pitkälti luottaa omaan vaistoonsa. En tarkkaan tiedä tilannettanne, mutta tuollainen mistä kerroit kertoisi kyllä enemmästä kuin pelkästä suuttumuksesta mustasukkaisuuden takia. Minkälainen on kommunikointinne muuten? Kerrotteko toisillenne asioista vapaasti, vai voisiko tyttöystävälläsi olla sanattomasta sopimuksesta noin "salaiset" välit miespuoliseen ystävään?
Tosin voi olla myös, että ne vaan flirttailee ja nainen on siitä innoissaan?
Juuri tuo, että hermostuu kertoo kyllä enemmän kuin tuhat sanaa ja se, ettei halua kanssasi puhua kun olet matkoilla, mutta toisen miehen kanssa koska vaan. Onko naisesi taloudellisesti riippuvainen sinusta? Koita saada se kunnolla jäämään kiinni ja potki mäkeen, vaikutat fiksulta, joten varmasti saat jonkun uuden kunnollisen naisen jostain. Hankit vaikka venäläisen tai muun ulkomaalaisen naisen jos ei suomalainen tuon jälkeen kiinnosta.
On jatko-opiskelija ja itse olen töissä. Tienaankin aika hyvin. Kun toi skype aukesi, vahingossa ja näin miehen nimen, niin toki oli pakko katsoa, että onko kommunikoitu paljonkin. Siellä luki: "ei viimeaikaisia tapahtumia", joten ei tietoa tai sitten ne on pyyhitty pois.
Tuota miestä en tunne kuin ulkonäöltä, mutta tiedän, että monet naiset juoksevat perässä. On tanssinopettaja ammatiltaan. Toisaalta juoksevat useat miehetkin vaimokkeenikin perässä ja kyllä hän on tunnettu kauneudestaan huolimatta moraalisesti tiukkana ennen meidänkin suhdettamme.
Toisaalta naiseni sai pienen mustasukkaisuuskohtauksen kuukausi sitten kun olin itse käynyt oluella naispuoleisen ystävän kanssa...Mutta en minä sitä salaillutkaan.
mutta pettää tai aikoo pettää. tyypillistä, jää kiinni skypestä (ainoa kontakti huom!) ja vetää raivarit. naiset vetää aina raivarit ku ne jää kiinni jostain vastaavasta. eli peliä pelataan mutta sun tunteilla. jätä se. ota joku kuka haluaa oikeasti sinua, sä olet paljon parempi etkä tarvitse tollaista. sun naises on varmaan hyvännäköinen? älä pidä siksi häntä. se pelaa sun sydämellä....sorry mutta toi sama asia: been there done that.. naiset pettää myös ja hyväksytään se. toi sun tarina on suora kopio mun tarinasta, mulla on vaan 3 lasta, talot ym ym....vituttaa kun niin käy....voimia. ja ps, naisen logiikalla se varmaan ajattelee että se jättää sut vasta tammikuussa? eli vasta joulun jälkeen, huomaavaista? jollei mennyt kiville herra x:n kaa ennen sitä...