Lahjoista ei saisi valittaa mutta kun aina tulee sellaista millä ei tee mitään :(
Joka juhla sama juttu, sisko antaa lahjoja joilla ei tee mitään. Usein kysyy etukäteen toiveet, mutta koskaan ei osta mitä on toivottu.
Eihän siinä mitään, jättäisi vaikka ostamatta mutta kun ei. Ostaa sitten oman mielen mukaan ihan turhaa tavaraa josta pitää juhlien jälkeen päästä jotenkin eroon.
Tämä on jatkunut niin kauan kuin muistan, silloin kun olimme lapsia ja nuoria (sisko reilusti vanhempi niin ostanut minullekin paljon lahjoja vuosien varrella).
Hänen pitäisi kyllä tietää mistä tykkään, sillä olemme lukemattomia kertoja keskustelleen kaikesta mahdollisesta ja olen tehnyt selväksi mistä asioista pidän ja mistä en. Silti ostaa niitä mistä en pidä. Tai jos ostaa jotain mistä pidän niin vaikkapa väärää kokoa niin etten voi sitä käyttää.
Saman on nyt ulottanut sitten siis muutakin perhettä koskemaan, kysyy ensin mitä toivotaan ja sitten ostaa jotain muuta. Tai väärä kokoa.
Kauhulla odotan mitä tänä vuonna tulee joululahjaksi, viime vuonna sain itse kaulakorun vaikka olen useita kertoja sanonut etten käytä kaulakoruja koskaan. Ja varmasti on nähnyt ettei minulla koskaan ole kaulakorua.
Synttärilahjaksi sain liian pienen paidan, ja se on jo saavutus sillä olen todella pientä kokoa. Sisko myös tietää kokoni varsin hyvin, joten ei pitäisi olla vaikeaa ostaa se oikea.
Muille tuli lahjat samaan tyyliin, ja kaikilla mieli maassa pakettien avaamisen jälkeen.
Jostain kumman syystä itse ostan hänelle vielä varsin tarkasti toiveiden mukaiset lahjat, usein ovat lisäksi hintaviakin ne toiveet mutta mieluummin annan mieluista kuin turhaa krääsää. Jossain laatikon pohjalla se kaulakorukin edelleen pyörii, ei sitä kukaan muukaan halunnut kun on ihan rihkamaa eikä edes kaunis.
Miksi näin pitää tehdä? Eikö voi antaa vaikka suklaarasiaa tai jättää lahja kokonaan ostamatta jos aina pitää jotain epäsopivaa oikein etsimällä etsiä?
Kommentit (9)
päinvastaista mistä tiedät tykkäävän. Luulisi menevän viesti perille. Tai sano suoraan, kun kyselee että hyvä kun "tällä kertaa" kysyt, kun suoraan sanoen viimeksi meni lahjat vähän mönkään kun et käytä koruja, olet kokoa xs jne. Kai nyt ainakin liian pienen vaatteen yritit vaihtaa??
Ehdota, että ETTE OSTA LAHJOJA ENÄÄ.
Toimii tosi hyvin.
ehdotus, muutenkin. Miksi aikuisten pitäisi väkisin ostella toisilleen lahjoja?
ehdottanut tuota että ei osteta lahjoja, mutta niitä tulee silti. Ja vähintään lapsille ostaisi vaikkei meille aikuisille, ja heillekin siis ostaa täysin tarpeetonta.
Väärän kokoisia vaatteita en voi vaihtaa, sisko irrottaa niistä aina kaikki laput yms. irti joten vaihto ei onnistu. Kirpparilla olen niitä myynyt mutta sekin vaatii aina vaivaa jos ei muuten ole suunnitelmissa kirpparipöytää ottaa.
AP
Tällä kertaa sanot että lahjalla ei ole niin väliä ja tiedät varmaan minkälaisista asioista tykkään, mutta jos koon tarvitset tietää, niin se on ____. :)
Loistavia lahjoja:
Polyesteristä tehdyt lakanat. Olivat kuivumisen jälkeen ihan säkenöivän sähköiset. Kuka voi nukkua polyesterissä?!
Laavalamppu. Joka oli vielä rikki.
Ufolamppu. Mitä ihmettä silläkin tehdään?
Halpisveitsitukki. Veitsitukki olisi muuten hyvä, mutta nuo veitset ei pysy millään terävinä.
Axe- ja Dove-pakkaukset mulle ja miehelle. Mies ei mitään Axea käytä. Ja mulla niin herkkä iho, että voin käyttää vain apteekin pesunesteitä.
Jonkun 70-luvulla tehdyn b-luokan toimintaleffan dvd.
Halpa kierrekorkkinen viinipullo jossain ihmellisessä kiemurakoristeisessa telineessä... En ymmärrä, mitä sillä telineellä tekee.
Keinokuitulangasta, neonvärisestä, itse kudotut sukat koko perheelle. Tai nuttuja lapsille.
Kukanmallinen kynttilänjalka.
Maailman rumin oranssi kynttilälautanen ja jotkut ihme kynttilät, jotka savusivat pahasti eivätkä syttyneet kunnolla liekkiin vaan niissä oli sellainen kituva, sininen, pallonmallinen liekki.
Ainoa järkevä lahja häneltä on olleet kaksi joulutyynyä. Ja jouluinen kaitaliina. Ne oli kivat.
En minä noista nyt silleen joulumieltäni menetä, kuten ap. Kivoja lahjoja saan muuten mieheltä, vanhemmilta ja siskolta. Mutta harmittaa, kun menee rahat hukkaan tuollaisiin turhiin rojuihin.
Ja miehen puolesta harmittaa, kun aina pettyy äitinsä antamiin lahjoihin. Varsinkin nuo laava- ja ufolamput oli todellinen pettymys. Se elokuva samoin.
Kerrot vielä lahjapaketit saatuanne, että viet ne avaamattomina pelastusameijaan. Että kiitos, nyt tulee jollekin köyhälle hyvä mieli :) Että siellä se huomenna sinun kutomassa pipossa hiihtelee naapurin spurgumuija kajaansa hakemaan :)
olen kokeillut, ei auta. Ja lasten kanssa en viitsi jättää toiveita välittämättä, jos edes niille antaisi jotain kivaakin. Niin ja se joulumieli meneekin lähinnä siitä kun näen muiden pettyneet ilmeet, itse olen jo tottunut enkä siskon lahjoja kaipaa tai odota mutta muu perhe ei ole yhtä karaistunutta.
Tällä kertaa sanot että lahjalla ei ole niin väliä ja tiedät varmaan minkälaisista asioista tykkään, mutta jos koon tarvitset tietää, niin se on ____. :)
AP
Ja heivaa pahimmat kierrätykseen jo ennen joulua...
olen kokeillut, ei auta. Ja lasten kanssa en viitsi jättää toiveita välittämättä, jos edes niille antaisi jotain kivaakin. Niin ja se joulumieli meneekin lähinnä siitä kun näen muiden pettyneet ilmeet, itse olen jo tottunut enkä siskon lahjoja kaipaa tai odota mutta muu perhe ei ole yhtä karaistunutta.
AP
Toimii tosi hyvin.