Miksi monilla on useita shampoopulloja kylppärissä?
Joskus kun käy kylässä näkee, kun kylppärissä on useita, välillä kymmeniä shampoo ja hoitoainepulloa. Mikä pointti tässä on? Eikö yhden voisi ensin käyttää loppuun? Eikö siivoaminenkin ole helpompaa, kun tasot eivät ole täynnä?
T: yksi jolla vain yksi shampoo kerrallaan käytössä. Uusi ostetaan kun vanha alkaa olemaan loppu
Kommentit (22)
niitä on kiva ostaa kun aina löytyy uusia kivantuoksuisia ja eri tavalla vakuttavia.
Täytyy kokeilla ja etsiä ja ne hylätyt sitten jäävät sinne kylppäriin lojumaan.
en millään löydä hyvää shampoota, sitten tekee mieli ostaa ja kokeilla jotain muuta ennen kuin edellinen loppuu! mutta ei sitä vajaata pulloa raaski heittää menemään kun siellä vielä sitä shampoota on. Ai niin, ei niitä nyt sentään kymmeniä ole, ehkä 3 tai 4.
että hiukset pysyy hyvänä ja väri kans
Mies pesee tukan mökkishampoolla, eli melkein mikä vaan kelpaa (Linna tms.). Hyllyllä on myös miehen urheilushampoot. Koululaisella on oma shampoo, joka ei kirvele silmiä ja hoitoaine tarvittaessa käytettäväksi. Isommalla koululaisella on kamalia Axe-suihkusaippuoita, joita kukaan muu ei tosiaankaan käytä. Minulla taas on parikin erilaista shampoota ja hoitoainetta, tuuheuttavaa/kosteuttavaa/naamio/hiuksiin suihkutettava.
Kyllä niitä puteleita kertyy.
että jokaiselle perheenjäsenelle on omat shampoot, kun jokainen tykkää eri tuotteesta.
Mutta sitten luin täältä erään ketjun, missä ihmiset kertoivat ostelevansa esim. aina uusia saippuoita, kun tulee vastaan jokin ihanan tuoksuinen tai muuten nätti. Ja sitten ihmettelivät, kun niitä pesutuotteita on kymmenittäin kylppärissä.
Mulle ei siinä lukemassani ketjussa mennyt kaaliin, että minkä ihmeen takia joku ostaa uuden saippuan, vaikka vanhaa on jäljellä. Enkä varsinkaan tajunnut, että miksi se uusi pitää ottaa heti käyttöön, vaikka vanhaa on vielä jäljellä.
Kai se tuoksu sitten vie jotkut ihmiset niin mennessään, ettei hommassa ole enää mitään järkeä.
ja yksi shampoo pullo kestää ihan liian kauan. Haluan vaihtelua ja eri ominaisuuksia shampoilta joten siksi niitä on kolmisen kappaletta aina kerralla kylppärissä :)
kerran viikossa ja silloin kahteen kertaan. Ekan kerran käytän sellaista pilipalishampoota, josta en oikein tykkää ja tokalla kerralla käytän mistä tykkään. Näin shampoo josta tykkään kestää kauemmin. Otan purkin myös pois kun tulee yövieraita.
Mulla on herkkä päänahka, joka ei jostainsyystä kestä jos käytän samaa shamppoota pitkään (tulee siis rupia päähän). Ei sovi kalliita eikä halvat, ei kampaamon eikä herkälle iholle suunnitellut. Kaikki käy kuitenkin jonkin aikaa. Vaihdan siis shamppoota noin parin viikon välein. Sen takia on hyllyssä lähes aina vähintään kahta shamppoota. Lisäksi lapset haluavat muumi tms shamppoota enkä ole pitänyt tarpeelisena siitä kiistellä.
Mulla on ainakin erikseen shamoita ja hoitoaineita eri tarpeen mukaan. On syväpuhdistavaa, kiharuutta tukevaa, suoristamista auttavaa, sävyttävää, päänahalle omansa, tuoreelle värille väriä säilyttävää jne.. Kuulostaa hassulle, mut käytän tarpeen ja fiiliksen mukaan. Ja ammatinkin puolesta vähän kaikkea on kokeiltava omaan päähänkin..
Miehellä, minulla ja pojalla eri shampoot ja minulla vielä hoitoaine siihen päälle. Joskus olen ostanut valmiiksi uuden pullon siihen odottamaan vanhan loppumista. Itse en näe tässä mitään ongelmaa, vaikka eihän tuo nyt kovin esteettistä aina ole.
kerran viikossa ja silloin kahteen kertaan. Ekan kerran käytän sellaista pilipalishampoota, josta en oikein tykkää ja tokalla kerralla käytän mistä tykkään. Näin shampoo josta tykkään kestää kauemmin. Otan purkin myös pois kun tulee yövieraita.
Mä en koskaan ota sitä parasta shampoopulloa pois kun tulee yövieraita, vaan saatan nimenomaan tarjota ystävilleni kaikista parasta.
Meillä ei vieraat käy kylppärissä, joten luen näitä aina ihmeissäni. Urkitteko ihan tahallanne muiden elämää vai miksi että tyydy käyttämään vessaa?
Mutta niin kuin se joku ammattilainen täällä totesi, eri tilanteisiin eri shampoot. Mulla on käytössä tällä hetkellä 5 eri shampoota + näihin kaikkiin omat hoitoaineet + 2 eri purkkia hiusnaamiota.
Suihkusaippuoita pitää olla tietysti käytössä vielä enemmän, ne tuoksut ovat arjen luksusta. Mulla on ammeen reunalla hyvinkin toistakymmentä eri suihkusaippuaa, joilla kaikilla saa myös kylpyyn tuoksuvat vaahdot. :)
Elämä yhdellä ja samalla saippualla ja shampoolla olisi surkeaa.
Miehellä Head&shoulders shampoo&hoitoaine yhdistelmä johon et itse edes koskisi+tietysti suihkusaippua
Tytöllä on vaaleanpunaisen värin mukaan valittu Herbina 1 shampoo& 1 hoitoaine, joka ei ollenkaan sovi mun hiuksille, meillä on tytön kanssa aivan eri laatuiset hiukset. Lisäksi hänelle oma suihkusaippua. Tytölle on myös hiusnaamio purkki.
Pojalla on omenantuoksun mukaan valittu Lasten erittäin hieno suomalainen shampoo&hoitoaine. Pojan tukan nyt pesis millä vaan, on niin lyhyt mut haluaa oman kun on muillakin, sama suihkusaippuan kohdalla, nyt joku Sherk menossa.
Mulla on saunapäiville kosteuttava shampoo ja tuuheutta ja kosteutusta lupaava hoitoaine, kerran kuussa käytän öljyhoitoa, lisäksi mulla on pikapesuun 2in1 shampoo, sit mulla on hiusnaamio jonka käyttö kestää vain 1-2min, lisäksi löytyy väriä suojelevat shampoo ja hoitoaine joita käytän eniten kun on vasta värjätyt hiukset ja sitten vielä syväpuhdistava shampoo. Mitäs tuosta nyt tuli? 4 shampoota ja 4 hoitoa niinkö? ja sit mulla on rakeita sisältävä ihoa kuoriva suihkusaippua ja sen lisäksi tuoksun perusteella valittu suihkusaippua. Plus vielä 2 meikinpoistoainetta ja vartalonkurintavoide/saippua ja kasvojen kuorintaan aine ja vielä kasvonaamio tuubi.
Aikalailla tuubeja on mut aikalailla ne kaikki kuluukin.
No, mulla onkin todella kiiltävät, hyvälaatuiset ja helposti käsiteltävät hiuset ja iho todella hyvässä kunnossa, enkä joudu käymään kasvohoidoissa ja kampaajavälitkin pysyy pidempinä.
Tyttö käyttää osittain samoja aineita, niiden osilta jotka sopii ja vaikka hiuslaatu on silkkisempi kuin minun niin tosi hyvässä kunnossa hänelläkin :)
Meillä ei vieraat käy kylppärissä, joten luen näitä aina ihmeissäni. Urkitteko ihan tahallanne muiden elämää vai miksi että tyydy käyttämään vessaa?
Asuu esim kerrostalossa? Ei ainakaan pienissä asunnoissa ole erikseen vessaa ja suihkuhuonetta, joten vessassa käydessä näkee sinne suihkuun.
shampoota. Päänahkani ei kestä muuta. Sitä saa kuitenkin aika harvoista paikoista, joten mulla on varashampoo loppumisen varalta. En kestä sitä niin hyvin, mutta yhden pesun silloin tällöin ilman hirveää kutinaa.
Mulla siis kaksi pulloa.
Miehellä on omansa (ei sovi mulle), hän sanoo että minun ei ole tarpeeksi tehokasta hänelle.
Lapsille on luomushampoo vähempien kemikaalien takia. Sekään ei valitettavasti minulle sovi.
Lisäksi molemmille aikuisille on oma hoitoaine. Miehelläni on pitkät hiukset, joten hän tarvitsee myös. Hän käyttää halpista ja minä taas sitä joka sopii.
Mieluiten menisin yhdellä pullolla mutta minkäs teet. Tuollaista huvikseen ostelua en kyllä ymmärrä ollenkaan!
tylsää olisi pestä samalla monta viikkoa. Sitä paistsi hiuksille ei tee hyvää, jos käyttää aina vaan yhtä ja samaa tuotetta.
Meillä on myös monta pulloa suihkusaippuaa, on ihana valita aina millä pesee ;)
arjen nautintoja!
- Tigin perussetti, jossa shampoo ja hoitoaine samaa sarjaa. Tällä pesen hiukseni useimmin.
- Bio+ tehohoitoshampoo ja hoitoaine kuivalle päänahalle, jota käytän silloin kun nahka oikein kiristää.
- Sassoon shampoo sellaisiin päiviin, kun pesen hiukseni kevyesti enkä laita hoitoainetta.
Järkevää tai ei, toimii minulla.
Myös itseä vaihtelu virkistää