Miten saada taapero unohtamaan imetys
Olen lopettanut 5kk sitten imetyksen kun lapsi oli 2-vuotias. Vieläkin yrittää laittaa kättä paidan alle, että saisi ottaa tissin käteensä. Tai tulee luo ja sanoo olevansa vauva, ja "leikkii" että imee tissiä kun minulla on paita päällä. Siis tulee syliin ja laittaa päänsä siihen rinnan kohdalle ja mussuttaa. Kotona tuo nyt ei niin haittaisi, mutta kylässä on vähän noloa. Saunassa innostuu rintojen näkemisestä kovasti ja haluaisi päästä koskemaan ja halaamaan niitä.
Vauvana imetin paljon enemmän kuin muut tuntemani äidit. Vauva siis vaati sitä tosi usein. 1-vuotiaasta eteenpäin imetin vain aamulla ja illalla. 1,5-vuotiaasta eteenpäin imetin vain aamulla. 2-vuotiaana siis lopetin koko homman.
Kaipaisin rohkaisevia viestejä, että tämäkin menee ohi ennen kouluikää ;) Tai neuvoja siitä pitäisikö esim. saunassa käyntiä välttää lapsen kanssa.
Kommentit (3)
Olen yrittänyt selittää, että imetys on vain vauvoille. Siitä hän on sitten alkanut tuo "olen vauva" leikin.
Imetin häntä 1,5 -vuotiaaksi, mutta edelleen näyttää jollain tavalla muistavan. Varsinkin väsyneenä tai hämmentyneenä käsi hakeutuu paidan alle.
Välillä poika sanoo, että hän on vauva ja haluaa tulla kainaloon puristelemaan rintoja.
Minä imetin tytärtäni 2-vuotiaaksi. Hän on ollut maitoallergikko, joten imetys on ollut tärkeä osa ruokavaliota pitkään. Kaksivuotissyntymäpäivän tienoilla matkustimme lentokoneella Italiaan (hänen ensimmäinen matka) ja päätin, että tissimaito saa jäädä sinne. Kerroin asian näin myös tyttärelleni, maito jäi Italiaan ja sen koomin hän ei sitä ole kaivannut.
Eli olisiko kaksivuotiaalle jo jonkinlainen "järkiselitys" hyvä?