vl miehet raiskaa taas lapsia
Raahessa on syytettynä vl-isä kahden poikansa kanssa lasten pitkällisestä hyväksikäytöstä ja raiskauksista. Että taas...
Kommentit (3)
joka oli hyväksikäyttänyt lapsenlastaan. Hän oli hyväksikäyttänyt aikaisemmin myös omia tyttäriään, mutta ne teot oli päästetty vanhenemaan oikeudellisesti. Ei tehty aikanaan ilmoitusta.
Käsitykseni mukaan, Raamatun opetuksen perusteella, joissain tilanteissa on perusteltua tyytyä anteeksi pyyntöön, ilman esivallan sotkemista asiaan, maallisen lain pykälöitä väljästi tulkiten tai jonkin yksittäisen pykälän Jumalan sanalla ohittaen.
Useimmissa tilanteissa toimitaan siis perusperiaatteen mukaan jonka mukaan maallinen rikos sovitetaan maallisen lain edessä, mutta poikkeuksiin on syytä jättää takaportti, olen huomannut muillakin elämän saroilla, että säännöistä on joskus poikettava, jos kristillinen rakkaus, tärkeä syy tai Jumalan sana suosittavat toimimaan maallisen lain vastaisesti. Harvinaisiahan sellaiset tilanteet ovat, mutta minullekin on joskus sellaista tulut vastaan että olen poikennut, perustellusti ja tärkeästä syystä.
Sanoisin, että sydämistämme me kaikki oleme varkaita, lain rikkojia, väkivallantekijöitä, raiskaajia ja murhaajia. Mielestäni maallisen lain käytössä, silloin jos jokin teko ei ole maallisen lain tiedossa, voi joskus noudattaa tapauskohtaista harkintaa, että kannattaako jotakin asiaa ilmoittaa esivallalle.
Itse vl-uskovaisena haluan kyllä olla Suomen laille kuuliainen, mutta varaan itsellleni tulkinnan varan siihen, poiketa lain määräyksistä erikoistilanteissa, mikäli kristillinen rakkaus tai pakollinen tarve sitä vaatii.
Nuuskuko se täällä kirjoittelee? Taisit kyllä oikeasti kopsata tuon jostain muualta...
Vaan ihan rehellisesti jos sanon, niin oksettavaa. Sekä pedofilia että tuollainen ajattelutapa kuin tuossa yllä. :(
joka oli hyväksikäyttänyt lapsenlastaan.
Hän oli hyväksikäyttänyt aikaisemmin myös omia tyttäriään, mutta ne teot oli päästetty vanhenemaan oikeudellisesti. Ei tehty aikanaan ilmoitusta.