Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua 3v pojan kasvatukseen..

Vierailija
12.12.2011 |

Meillä on kohta 3v poika joka on aina ollut vilkas lapsi. Nyt on lisäksi vielä "uhmaikä" joka vaikeuttaa arkeamme entisestään. Esim. Nukkumaan laitto on melkoinen prosessi, illalla hän ei pysy sängyssään eikä rauhoitu millään keinolla. Yleensä nukuttamiseen/rauhoitteluun menee 2 tuntia illan aikana. Leikkiessään hän on rauhallinen, mutta kun pitäisi syödä, nukkua, käydä wc:ssä tai pukea, elämä menee sekaisin. Hän juoksee pakoon ja huutaa etpä saa kiinni. Vaikka hän osaisi pukea itse, sitä hän ei tee. Useimmiten ulos lähtiessä loppujen lopuksi hänet pitää pukea "pakolla". Kuitenkin heti ulos päästyään hän on mielissään että sinne ollaan menty. Ruokapöydässä hän ei pysy aloillaan, muutaman lusikallisen syö ruokaa ja lähtee juoksemaan. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Itse olen ollut huolissani jo pitemmän aikaa lapsen ylivilkkaudesta, mutta päiväkodissa lastentarhanopettaja oli sitä mieltä että tuo on normaalia vilkkautta. Kun poika keskittyy kuitenkin leikkeihinsä. Toivoisin asiallisia vastauksia..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keväällä 3 v täyttävällä pojalla on samat elkeet. En ole jaksanut olla huolissani kummastakaan.

Vierailija
2/2 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon muu kuin aika... meillä on kans pukemiset ihan samanlaista hommaa, sisävaatteet nyt vielä menee päälle mut ku otan ulkovaatteet esille alkaa se karkuun juokseminen. minä yleensä vaan totean että nyt puet itse tai sitten pukee äiti, ja yleensä se olen minä joka puen sitten sitä rimpuilevaa lasta, mutta kun ei ole vaihtoehtoja ja tosiaan sitten kun ulos pääsee niin se kiukku unohtuu että tuskin tuosta hirveitä traumoja jää.

minäkin luulin että uhma ikä olisi helpottamaan päin ku niitä kausia on tässä parin vuoden mittaan nähty mut ei! meillä on kans joka ikisestä asiasta kauhea vääntäminen ja omat hermot joutuu todella koetukselle mut kaipa tästäkin vaan ajan kanssa selvitään ku asettaa rajat ja antaa sitä rakkautta :) tsemppiä sinne,ei oo ihan helpoin ikä menossa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän