Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näistä osaat ja olet jo tehnyt tai saavuttanut ja minkä ikäinen olet:

Vierailija
11.12.2011 |

Vaihteeksi toisenlainen lista kuin luettelo omakotitalosta, autosta ja koirasta:



- ylioppilastutkinto

- yliopisto/amk-tutkinto

- vuosien työkokemus omalta alalta

- matkustelu vähintään 10 maassa (ei pelkkiä rantalomia)



- kirjallisuuden tunnettujen klassikoiden lukeminen (esim Sinuhe egyptiläinen, Sota ja rauha, Sadan vuoden yksinäisyys, Kärpästen herra)

- elokuvaklassikoiden katsominen (Casablanca, Apocalypse - now, Kummisetätrilogia)



- Jonkin soittimen soittaminen tai muu kädentaito ja sen ylläpito (maalaaminen, grafiikka, neulonta jne.)



- vieraiden kielten käyttäminen



- ulkomaalaisiin ihmisiin tutustuminen



- seksuaalisten rajojen kokeilu ja omaan seksuaalisuuteen tutustuminen





Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 v

Vierailija
2/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plakkarissa on

- ylioppilastutkinto

- aloitettu kandin tutkinto

- matkustelu yli 10 eri maassa

- erinäisiä kirjallisuuden klassikoita luettu, pitäisi kyllä panostaa tähän

- soittanut pianoa 12 vuotta

- käyttänyt vierasta kieltä asuessani ulkomailla vuoden

- ulkomaalaisia kavereita samaiselta vuodelta

- avomiehen kanssa parasta seksiä koskaan ja avoimemmaksi ei touhu voisi mennä, eli kai niitä rajoja tässä on tullut kokeiltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinnot, työkokemus ja matkustelu hallussa, kirjallisuuden klassikoista luettu ne, jotka ovat kiinnostaneet tarpeeksi, elokuvaklassikoista en välitä. Soitan soitinta ja teen käsitöitä, käytän vieraita kieliä mm. työpaikalla, tunnen lukuisia ulkomaalaisia ja yksi sellainen on perheessäkin, oma seksuaalisuus on tuttu, vaikka rajojen kokeilemiseen ei ole nyt tarvetta. Ja mikä parasta, minulla on myös ihana lapsi.

Vierailija
4/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaansa. Vaikka paljon luenkin, moni klassikko on jäänyt kesken heti alkuunsa.

Vierailija
5/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaansa. Vaikka paljon luenkin, moni klassikko on jäänyt kesken heti alkuunsa.

Vierailija
6/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi paljon sellaista, mikä on paljon tärkeämpää kuin listan asiat.



Moniko on valvonut kuolevan vierellä kuoleman hetkellä? Pukenut vainajan arkkuun? Istuttanut omenapuun? Rakentanut kulkukelpoisen lautan? Nuohonnut savupiipun? Kirjoittanut kirjan? Rakastanut ja luopunut?

Vierailija
8/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon muita asioita. En voi toki kaikkia klassikoita kehua lukeneeni, mutta ison kasan ja osa noissa listasta mainituista asioista liittyy työhöni tai ovat muuten kiinnostaneet aina, siis kielet ja kirjallisuus. Ikää on 42 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaikka luen valtavasti, matkustelu vähäisempää.



41

Vierailija
10/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 32 v:



- ylioppilastutkinto

On

- yliopisto/amk-tutkinto

Maisteri

- vuosien työkokemus omalta alalta

En ole ihan täysin tyytyväinen työkokemukseni sisältöön...

- matkustelu vähintään 10 maassa (ei pelkkiä rantalomia)

Matkustellut kaiketi noin 9 maassa, mutta toisaalta olen asunut Suomen lisäksi 2 muussa maassa.

- kirjallisuuden tunnettujen klassikoiden lukeminen (esim Sinuhe egyptiläinen, Sota ja rauha, Sadan vuoden yksinäisyys, Kärpästen herra)

Nuo luettelemasi kirjat luin jo teininä.

- elokuvaklassikoiden katsominen (Casablanca, Apocalypse - now, Kummisetätrilogia)

Kummisetiä en ole jaksanut kahlata läpi, muuten nuo on nähty ja muutama muukin.

- Jonkin soittimen soittaminen tai muu kädentaito ja sen ylläpito (maalaaminen, grafiikka, neulonta jne.)

En jaksa rääpeltää käsin, itse asiassa inhoan sitä, joten juu ei kiitos.



- vieraiden kielten käyttäminen

Käytän päivittäin töissä ja vapaa-ajalla 3 eri kieltä (joista yksikään ei valitettavasti ole suomi).

- ulkomaalaisiin ihmisiin tutustuminen

En asu Suomessa ja mieheni on ei-suomalainen

- seksuaalisten rajojen kokeilu ja omaan seksuaalisuuteen tutustuminen

Olen tyytyväinen seksielämääni, en kaipaa sen kummempaa rajojen rikkomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää 35v. Tosin en tajua, miten nuo jotain virstanpylväitä olisivat elämässä.

Vierailija
12/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään arvostetaan aivan liikaa materiaa ja lokeroidaan ihmisiä sen mukaan, mitä he omistavat.

Pitäisi kiinnittää huomiota vähän muuhunkin.

Ap

En ole muuten tehnyt mitään tuon allaolevan listan asioista ja ikää 30 :) Omasta listastani olen tehnyt suurimman osan. Toivoisin, että joskus vielä saisin kipinän tutustua vieraisiin kulttuureihin ja uusiin ihmisiin, opetella uuden kielen ja lähteä vaikka vapaaehtoistyöhön. Nyt aika kuluu lapsiperhearjen pyörittämiseen vielä monta vuotta...

ja lisäksi paljon sellaista, mikä on paljon tärkeämpää kuin listan asiat.

Moniko on valvonut kuolevan vierellä kuoleman hetkellä? Pukenut vainajan arkkuun? Istuttanut omenapuun? Rakentanut kulkukelpoisen lautan? Nuohonnut savupiipun? Kirjoittanut kirjan? Rakastanut ja luopunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ammattitutkinto ei kelpaa:) Myös jäin miettimään tuota "ulkomaalaisiin tutustuminen elämän rikastuttajana" mutta toisaalta olisin itse voinut tehdä hyvin samankaltaisen listan, oikeastaan omat "onnellisen elämän avaimet" on aika samantyyppisiä.



En ole saavuttanut moniakaan noista, olen 32:



-yliopistotutkinto kesken

-oman alan työkokemus - ei ole

-olen matkustellut "vain" seitsemässä maassa

-en ole lukenut kirjallisuuden klassikoita

-elokuvia taas olen katsonut senkin edestä ja pidän noita esimerkkielokuviasi aika populaareina klassikoina

-lasken tanssitaidon (tanssitekniikkapohja) noihin taitojuttuihin

-olen tainnut käyttää lähinnä englantia

-opiskelukavereissa on ollut vieraita kansallisuuksia, olen myös tehnyt töitä mamujen kanssa. Ystäviksi ei ole jäänyt noista ketään

-seksuaalisuuteeni olen tutustunut ja sen kanssa sinut



Vierailija
14/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä niistä elokuvista en ole katsonut ja kirjoista puuttui kaksi, mutta klassikoita muuten olen lukenut mm. Waltaria enemmänkin, F.E. Sillanpäätä, Steinbeckin kirjoja jne.



Olen lisäksi

- rakastanut ja luopunut

- järjestänyt hautajaiset

- asunut ulkomailla enemmän kuin vuoden yhteen mittaan

- rakennuttanut talon

- antanut jollekulle potkut

- työntänyt auton käyntiin





Nuohonnut en ole, Hesassa nuohooja maksaa 35e/kerta ja hän ilmaantuu ovelle kerran vuodessa.



Ja mitä vielä on saavuttamatta:

- ehkä jokin isosta sairaudesta toipuminen (varmaan vielä vanhempana vastassa)

- lasten poismuutto kotoa on kokematta

- pelastanut jonkun hengen

- benji-hyppy on tekemättä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vuosien työkokemus omalta alalta

Ei ole ehtinyt kertyä kotiäitinä ollessa, enkä nytkään ole omalla allallani töissä. Enkä mene.

- matkustelu vähintään 10 maassa (ei pelkkiä rantalomia)

Ei ole vielä ollut aikaa :)



- kirjallisuuden tunnettujen klassikoiden lukeminen (esim Sinuhe egyptiläinen, Sota ja rauha, Sadan vuoden yksinäisyys, Kärpästen herra)

En valitettavasti vielä "osaa" lukea.

- elokuvaklassikoiden katsominen (Casablanca, Apocalypse - now, Kummisetätrilogia)

Juu, nähty on.



- Jonkin soittimen soittaminen tai muu kädentaito ja sen ylläpito (maalaaminen, grafiikka, neulonta jne.)

Kädentaito on kymppiluokkkaa piirtäessä, maalatessa jne.



- vieraiden kielten käyttäminen

Eip.



- ulkomaalaisiin ihmisiin tutustuminen

No ei ole ollut tilaisuutta.



- seksuaalisten rajojen kokeilu ja omaan seksuaalisuuteen tutustuminen

Juu, hallussa on.



Kuka näitä muka lukee läpi? :)

26v.

Vierailija
16/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan käden taidot on tavoittelemisen arvoinen

asia ja se minulla on jo hanskassa.

Vierailija
17/17 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatti taskussa, 2 maassa käynyt. muuten noi muut ei edes kiinnosta! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän