Yksinhuoltaja ja -yrittäjä miten jaksaa
Olen kaupan alan yrittäjä tai olimme, nykyisin olen yksin ja minulla on 3 lasta, 2 koulussa 11v. ja 7v. ja yksi 2v. Mies lopulta otti ja lähti kun ei jaksanut kovaa työtaakkaa ja kodin vaatimuksia. Nyt olen yksinhuoltaja ja -yrittäjä. Teen pitkiä päiviä (12h) ja joudun pyytämään ketä milloin lasten kanssa olemaan iltaisin. Tilalleni ei ole varaa palkata ketään. Yksinhuoltajuuden kanssa niinkin varmaan jaksaisin mutta siihen päälle kun tulee vielä yrityksen hoito ja töitä 70-100h viikko niin jaksaminen alkaa olla aika loppu. Mies tapaa lapsia kahden viikon välein jos ehtii (on perusduunari mutta uusi nainen kuvioissa). Yritystä ei voi myydä kun ei siitä kukaan mitään maksaisi tässä taloustilanteessa. Toisaalta jos lopetan toiminnan en saa mistään mitään rahaa. Näin meitä yrittäjiä tässä maassa kohdellaan. En saa mitään tukia yhteiskunnalta enkä kotitalous yms. apua. Siksi en ymmärräkään ihmisiä jotka eivät yhden tai kahden lapsen kanssa jaksa tai selviä normaaliarjesta normaalityöajalla. En etsi säälipisteitä ja pärjään varmasti kun pakko on.