Paha mieli :(
Minä en ole oikein koskaan tullut mieheni mummon kanssa toimeen. Mummo ei pidä minusta, koska varastin miehen häneltä. Toisin sanoen, kun mies alkoi seurustella minun kanssa niin mies ei enää käynytkään joka päivä mummonsa luona. Mummo ei myöskään tykkää siitä, että minä teen ruokaa ja leivon. Hän kun on ollut ennen se joka suvussa ainoana ruokaa tekee ja leipoo. Hän kutsuu minua eukoksi ym...
Minä en käy hänen luonaan kuin Jouluna viemässä kukan ja pääsiäisenä lasten kanssa virpomassa. Nämä molemmat käynnit ovat sellaisia, että ovella vaan pyörähdän. Aijemmin kävin useammin, mutta joka kerta sieltä itkien pois lähdin niin päätin etten halua kiusata itseäni. Mies käy lasten kanssa kerran viikossa hänen luonaa.
Nyt leivoin hänelle pipareita (mies ensin kysyi, että onko hänellä pipareita ja ottaako vastaan jos vaimo leipoo) ja karjalanpiirakoita jouluksi. Mies tänään vei ne mummolleen ja kas "liian vähän on suolaa piirakoissa ja maitoonko se on tehny nämä? Yleensä piirakat tehdään kyllä veteen...." Vali vali vali, kiittämätön! Piirakat oli aivan loistavia ulkonäöltään sekä maultaan. Tein vielä pieniä, oikein herkullisia niin "coctailpiirakoitako se on tehnyt" Hän ei koskaan ole itse piirakoita leiponut, mutta hyvä on arvostelemaan. Ehkä saa ensi jouluna ostaa kaupasta ne veteen tehdyt riisipiirakkansa, minulta ei karjalanpiirakoita heru!
Ärsyttää niin, että miksi minä edes kipeällä selällä ja jumissa olevilla hartioillani rupesin näpertämään sille niitä piirakoita.
Kiitos, että sain avautua! :)
Kommentit (5)
enää yritä mummoa miellyttää vaan unohdat koko eukon. Miehesi hoitakoot vierailut sinne miten lystää, turhaan menet mieltäsi pahoittamaan. Jätä omaan arvoonsa.
Minusta on käsittämätöntä, että oli, mitä mieltä ihmisestä tahansa, mutta jos toinen osoittaa vilpitöntä hyväntahdon elettä, niin kehtaa valittaa jostakin suolasta tai piirakan koosta. Suoraan sanottuna vihaksi pistää minullakin, vaikka vain luin jutun.
Oma mummoni oli vähän samanlainen kiittämätön tapaus. Kävin pesemässä puolisokean mummon ikkunat (aikuisena, niin, että osasin kyllä pestä) ja oli kuulemma viiruja jäänyt. Toisen kerran pesin matot niin hyvin kuin osasin, niin oli valittanut äitilleni, että en ollut huuhdellut kunnolla ja pesettänyt ne uudelleen maksua vastaan. Ihme kyllä, en käy hänen haudallaan...
Eipä se ikä tee ihmisestä hyvää tai pahaa...eikös sitä sanota, että persoonallisuuden voimakkaat piirteet vain korostuvat vanhetessa: nuuasta tulee itaraakin saidempi, hyväntuulisesta yltiöpositiivinen, keljusta suorastaan vittumainen.
Jos hän on perusluonteeltaan pirullinen kääkkä niin turha sitä on iäkkyydellä kullata!
Toivon että jatkossa olet pahoittamatta mieltäsi moisen moukan käytöksestä.
Nauratti vähän kun kirjoitit että ennen sinua mummo on ollut suvun ainoa joka laittaa ruokaa ja leipoo... Herraisä, eipä ole pitkä tulevaisuus moisella suvulla! Hyvä että tulit, säilyvät loputkin hengissä.
tai tuumaa sille joskus, että noin vanhan luulisi jo teitävän miten käyttäytyä...