Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi-perhe ostaa joululahjoja tänä vuonna n. 350 eurolla

Vierailija
10.12.2011 |

-lahjoja ostetaan n 40 euroa vähemmän, kuin jouluna 2010.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan riitä meidän perhessä. Ehkä hätäseen tuolla saa lasten lahjat, siis ihan nippa nappa... kaksi lasta, 2-vuotias ja 4-vuotias.

Vierailija
2/7 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tapana ostaa jouluna lahjoja aikuisten kesken, kuin yksien kavereiden kanssa. Lapsi on sen verran pieni, että ollaan suunniteltu ostavamme itse yksi lahja n. 30 eurolla. Yksi kummilapsi, jonka lahja maksoi muistaakseni 20-25 euroa. Eli alle sataseen jäävät lahjat joka tapauksessa. Ja lähipiirissä monella aikuisella ei ole hankittavana kuin muutama lahja, kun noudattavat samaa periaatetta. Eli 350 euroa riittäisi varmaan kolmen tai neljän kotitalouden lahjahankintoihin.

Meidän kaltaisemme siis laskevat keskiarvoa, kun osalla menee paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoihin ehkä parisataa euroa. Tuolla summalla siis ostetaan kahdelle lapselle(1½v. ja 5v.) lahjat. Meillä ei ole tapana ostella aikuisille lahjoja.

Vierailija
4/7 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa.aa... aika paljon minusta lahjoihin. Mä ostin miehelle monta lahjaa (hyvillä alennuksilla) ja meni n 30 euroa, toisen lapsen pariin lahjaan mennee max 50 egeä ja nuorimman lapsen varmaan parikymppiä (vauva nyt ei pahemmin lahjoja odota/tarvi) mies ostanee mulle parilla kympillä jotain...ehkä 100 egeä siis lahjoihin

Vierailija
5/7 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostan vielä n. 300-400 eurolla lisää. Lisäksi ruokaa ja juomaa, tuen kansantaloutta. Ja koska olen töissä vielä 23. päivä, ostan suuren osa ruuista suoraan jostain Stockan Herkusta tai kauppahallista.

Vierailija
6/7 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan riitä meidän perhessä. Ehkä hätäseen tuolla saa lasten lahjat, siis ihan nippa nappa... kaksi lasta, 2-vuotias ja 4-vuotias.

mitä te ostatte 2- ja 4-vuotiaalle, jos teillä menee ainakin 350 €? Ostatteko leluja lähinnä vain jouluna vai synttäreinä vai muulloinkin?

Minä en keksi mitä vajaa kolmivuotiaalleni edes voisin ostaa yli sadalla eurolla, mutta toisaalta meillä on synttärit lähellä joulua, joten leluja tulee osteltua ja annettua pitkin vuotta.

t. 3

Vierailija
7/7 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa.aa... aika paljon minusta lahjoihin. Mä ostin miehelle monta lahjaa (hyvillä alennuksilla) ja meni n 30 euroa, toisen lapsen pariin lahjaan mennee max 50 egeä ja nuorimman lapsen varmaan parikymppiä (vauva nyt ei pahemmin lahjoja odota/tarvi) mies ostanee mulle parilla kympillä jotain...ehkä 100 egeä siis lahjoihin