Ihanteellinen määrä joululahjoja leikki-ikäiselle?
Mikä olisi teidän mielestä sopivin määrä lahjoja leikki-ikäiselle lapselle? Meillä tilanne on se, että molemmat isovanhemmat on antaneet meille vanhemmille rahaa, että ostakaa niillä jotain muksuille. Lasten kummeilta ei todennäköisesti tule kuin korkeintaan pari pikkupakettia ja muualta en usko lahjoja tulevan. Mikä määrä lahjoja siis olisi sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän?
Kommentit (4)
Meinaan että meidän esikoinen saa enempi pakettei kun tämä nuorimmainen,joten hän voi tosiaan tuumia että toinen on ollut tuhmempi vaikka se tosiasiassa meneekin juuri toiste päin. tosin he ovat vasta 1v ja 4v.Nuorempi saa minulta vain 2 lahjaa+1 synttärilahja koska tiedän että saa muutamat paketit myös sukulaisilta ja ehkä kummilta.Esikoinen taas sitten saa useemman lahjan minulta...joku 10 (en ole laskenut)+ sitten tietysti yhteiset lahjat joita on pari. Mutta toisaalta kun miettii on lahjoja liikaa mutta sitten taas joulu on kerran vuodessa ja ensivuodesta kun ei ole tietoa että saako ostettua niitä lahjoja lainkaan.Niin kivempi ostaa nyt kun oli mahdollista :D
Mä yleensä pyrin ostamaan vähintään tuon verran jokaiselle lapselleni. Yleensä se tosin karkaa käsistä ja "vahingossa" kerääntyy enemmänkin.
no mä en osaa ajatella kappalemäärinä, mutta ei nyt joku 4-vuotias jaksa avata viittätoista pakettia ja keskittyä niihin.
Jos teillä on isompi lahjaraha käytössä ja se olisi leluihin, niin mä ostaisin vähän arvokkaampia kamppeita esim. leikkikeittiö, stiga, junaradan osia, isot legopaketit jne.
Puinen keittiö maksaa helposti alun toista sataa, iso legopaketti satasen jne
3-vuotiaana vietettiin joulua sukulaisten kanssa, ja näillä isommat lapset saivat kymmeniä paketteja, joten meilläkin taisi olla 5-6.
Nyt meidän 5- ja 2-vuotiaat saavat 7 lahjaa kumpikin aattona. Pienemmälle ei voi laittaa vähemmän, kun isompi osaa laskea ja vetää johtopäätöksen, että pienempi ollut tuhmempi...