Apua, te väri- ja sisustusmaailman taitajat!
Meillä on aika sekalaista väriä huonekaluissa, eikä kaikkea ole tässä taloudellisessa tilanteessa mahdollista lähteä uusimaan. Tässä nämä pysyvät:
- Sohva ja puukaihtimet on tummanruskeat
- Matto vaaleanharmaa (toinen vaihtoehto, mitä varmaan välillä lattialla pidämme, on beige, jossa tummanruskeita kuvioita)
- Sohvapöytä pyökinvärinen
Tämmöistä värikakofoniaa olisi tarjolla. Nyt vaihtoon menee tapetit sekä tv-taso ja kattolamppu. Mutta minkä väristä olisi syytä hommata??
Itse himoitsisin valkoista lamppua ja tv-tasoa tuomaan vähän raikkautta, mutta onko jo liian värikästä sitten? Tapetiksi ajattelen vaaleanharmaan sävyistä, ei mitään varsinaista "väriä", mutta onko se ihan liian pliisu vaihtoehto? Uusia tapetteja ei kuitenkaan tule lähivuosiin.
Jos sulla on silmää, niin auta, kiitos! :)
Kommentit (12)
ovat tosian menneen talven lumia. Mahdollisimman nautraalit seinät ja valkoiset kalusteet kuullostaa sen ruskean lisävä hyvältä. Väriä saat ostamalla esim. uudet päälliset sohvatyynyihin. Ajatonta ja edullista vaihtaa välillä "tehostevärejä".
ovat tosiaan menneen talven lumia. Mahdollisimman neutraalit seinät ja valkoiset kalusteet kuullostaa sen ruskean lisävä hyvältä. Väriä saat ostamalla esim. uudet päälliset sohvatyynyihin. Ajatonta ja edullista vaihtaa välillä "tehostevärejä".
tuossa vielä isommin mitään väriä edes ollut, ruskean ja harmaan sävyjä
mikä on lempivärisi? mitä inhoat?
laittaisin tapetin just rauhalliseksi ja sitten helpommin vaihdettavilla tekstiileillä, tyynyillä, verhoilla, tauluillakin sitä väriä
ruskean sävyjen kanssa menee melkein mikä vain väri
Entäs katon?
Minä varmaan hankkisin valkoista keventämään. Menee kauniisiti ruoskean ja harmaan kanssa. Ja kuten edellinen, väriä tekstiileillä, minä itse pidän syvän punaisesta ja oranssin sävyistä.
Tapettiin jotain melko neutraalia, mutta tehosteseinää voisi harkita ja siihen tummaa ruskeaa, harmaata eri levyisnä raitoina. Ehkä jotain väriäkin.
Pyökkipöydän heittäisin parvekkeelta alas ;). Tai maalaisin. Tai ainakin peittäisin liinalla.
Eikö jostain Ikeasta tai Huutonetistä saisi siihenkin tilalle valkoisen pöydän aika halvalla?
tuossa vielä isommin mitään väriä edes ollut, ruskean ja harmaan sävyjä mikä on lempivärisi? mitä inhoat? laittaisin tapetin just rauhalliseksi ja sitten helpommin vaihdettavilla tekstiileillä, tyynyillä, verhoilla, tauluillakin sitä väriä ruskean sävyjen kanssa menee melkein mikä vain väri
No tällä hetkellä ei (enää onneksi) ole enempää värejä, kun loput menevät vaihtoon, eli nuo on ne jäävät. Muuten on tarkoitus yhtenäistää linjaa, mutta pelottaa että valitsen sitten liian turvallisia ja tylsiä, kun niin harvoin pääsee vaihtamaan.
Kuitenkin olen kokenut sen nuoruuden "sinisen kauden" jolloin kaiken piti olla sinistä, jotenkin pelottaa että taas olen sitten jonkun yhden tehostevärin vanki! :D
Vahva vihreä kiehtoo tällä hetkellä, sellainen... nurmenvihreä?
ap
Entäs katon? Minä varmaan hankkisin valkoista keventämään. Menee kauniisiti ruoskean ja harmaan kanssa. Ja kuten edellinen, väriä tekstiileillä, minä itse pidän syvän punaisesta ja oranssin sävyistä. Tapettiin jotain melko neutraalia, mutta tehosteseinää voisi harkita ja siihen tummaa ruskeaa, harmaata eri levyisnä raitoina. Ehkä jotain väriäkin. Pyökkipöydän heittäisin parvekkeelta alas ;). Tai maalaisin. Tai ainakin peittäisin liinalla.
Katto on vaalea. Kiva jos valkoiset lisähuonekalut vaikuttaisivat hyvältä valinnalta!
Ja usko pois - pyökkipöydän minäkin heittäisin menemään, mutta mies on kiintynyt siihen! :D Mieluiten en pitäisi pöytää ollenkaan, mutta miehelläkin on sanansa sisustuksessa, väittävät... :D
ap
väriä haluat, niin laita ihmeessä sitä vihreää ja sen vastaväriä (punaista) hiukan korostukseksi
Mun mielestä myös se pyökkinen sohvapöytä joutaa heivata. Eikö jostain Ikeasta tai Huutonetistä saisi siihenkin tilalle valkoisen pöydän aika halvalla?
Alan kallistua rohkaisemananne valkoisen suuntaan, kuten alussa ajattelin. Sitten vaan lähdin miettimään, että pitäisikö niidenkin olla jo olemassa olevien linjaa, siis pyökkiä (nouuuu!!) tai tummaa puuta. Mutta vaikuttaisi kyllä äkkiä melko tunkkaiselta.
Valkoinen it is!
ap
Mieti sen tv-tason tilalle vaikka jotain valkoista(?) senkkiä/isoa lipastoa. Sen päälle voi hyvin laittaa myös telkkarin. Saa säilytystilaa ja säästyy perusrumalta tv-tasolta. Älkää vaan haksahtako ainakaan mihinkään sotka-viritykseen. Ovat niin huonoa laatua ja loppujen lopuksi aika rumiakin.
Mieti sen tv-tason tilalle vaikka jotain valkoista(?) senkkiä/isoa lipastoa. Sen päälle voi hyvin laittaa myös telkkarin. Saa säilytystilaa ja säästyy perusrumalta tv-tasolta. Älkää vaan haksahtako ainakaan mihinkään sotka-viritykseen. Ovat niin huonoa laatua ja loppujen lopuksi aika rumiakin.
jotain, joka ei olisi niin päivänselvästi tv-taso. :)
ap
nyt vaan mitään tehosteseinää laita! ne oli 2000-luvun alun juttuja, ja jos haluat pitkäikäisen ratkaisun niin tehosteseinä on out. laita seinät esim vaaleanharmaiksi ja valkoinen tv-taso ja sohvapöytä. jos et pääse sohvapöydästä eroon, osta saman värinen tv-taso. tai maalaa se sovapöytä valkoiseksi. lastulevyä voi myös maalata.