Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomi ja kasvatustieteen kandi

Vierailija
08.12.2011 |

Opinnoissa tuli eteen kriisi ja harkitsen vakavasti maisterinopintojen keskeyttämistä. Tajusin, että en valmistu mihinkään oikeaan ammattiin (ellen suorita pedagogisia opintoja vielä lisäksi).

Sosionomina sain "ohjaajan" töitä, kaikki työkaverit ovat lähihoitajia ja yksi sosionomi. Käytännössä työ on kodinhoitoa ja perushoitoa.

Pitääkö jäädä siihen vai mitä töitä voisi hakea kandin tutkinnolla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiota opintojen loppuun saattamiseen ei siis ole, kun tulevista työtehtävistä ei ole tietoa.

Opintojen tähän jättämisen seurauksena pelkään jääväni nykyiseen työhön, johon olen ylikoulutettu.

Kaduttaa koko alanvalinta.

Vierailija
2/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pahasti. Itsekin tein "uran" alkuvaiheessa pitkään ihan perusohjaajan työtä, mutta itse ajattelin asian niin päin, että sain parempaa palkkaa ilman lisätyötä/vastuuta. Nyt olen samassa paikassa esimiehenä. Sosionomina voit kyllä hakeutua monenlaiseen työhön. Vakuutusyhtiöihin, kelaan, työkkäriin, sossuun, a-klinikalle jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palveluohjaajana ja olen myös organisaatiossamme erään alueen vastaava. Ikinä en ole vaippoja vaihtanut. Missä päin ap asut, ainakin pk-seudulla sosionomeille riittää monenlaista työtä, ihan koulutusta vastaavaakin.

Vierailija
4/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pahasti. Itsekin tein "uran" alkuvaiheessa pitkään ihan perusohjaajan työtä, mutta itse ajattelin asian niin päin, että sain parempaa palkkaa ilman lisätyötä/vastuuta. Nyt olen samassa paikassa esimiehenä. Sosionomina voit kyllä hakeutua monenlaiseen työhön. Vakuutusyhtiöihin, kelaan, työkkäriin, sossuun, a-klinikalle jne.

miten sosionomi vois työskennellä vakuutusyhtiössä/kelassa/sossussa?

Vierailija
5/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi etuuskäsittelijöinä. Mikä tässä nyt niin yllättävää on? Kelassa on paljon sosionomeja töissä, mm. paras ystäväni.

miten sosionomi vois työskennellä vakuutusyhtiössä/kelassa/sossussa?

Vierailija
6/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös paljon sosionomeja. Eivät siis tee mitään hoitotyötä, eihän heitä siihän ole koulutettu.

Vierailija
7/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutusyhtiössä mm. korvaushakemuskäsittelijänä. Näissä kaikissa hommissa vanhoja opiskelukavereitani työskennellyt. Unohdin mainita listalta myös erilaiset työ- ja toimintakeskukset, yhdistykset, järjestöt ym.

Vierailija
8/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaditaan kyllä mun mielestä yliopistopohjainen koulutus..

Vierailija
9/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sosionomit työskentelevät sosioaalitoimistoissa sosiaaliohjaajina, yliopistokoulutettujen sosiaalityöntekijöiden kanssa.

Siinä olet oikeassa, että sosionomi ei ole pätevä sosiaalityöntekijän virkaan (sijaisuuksia voi kyllä tehdä). Mutta sosiaaliatoimessa on siis erilaisia työtehtäviä ja -nimikkeitä.

t. sosionomi itsekin

sosiaalitoimistoon vaaditaan kyllä mun mielestä yliopistopohjainen koulutus..

Vierailija
10/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se riipu sosionomillakin vähän mihin on suuntautunut. Ja ihan höpökoulutuksia nuo kaiken maailman kandi/maisteritutkinnot, JOTKA EIVÄT JOHDA MIHINKÄÄN AMMATTIIN!!!!

En vieläkään ymmärrä miksi ihmiset niihin hakevat. Niitä on kortistot pullolaan.

Vierailija
11/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaditaan kyllä mun mielestä yliopistopohjainen koulutus..

Se aiempi, jolla ystävä sossussa sosiaaliohjaajana. Ai niin ja myös sairaalassa työskentelee eräs ystäväni sosiaalityöntekijänä/-ohjaajana

Vierailija
12/12 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli on varhaiskasvatukseen erikoistunut opinnoissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi