Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras tapa nukuttaa 3kk?

Vierailija
07.12.2011 |

Aiemmin vauva nukahti tissille ja siitä nostettiin omaan sänkyyn, mutta enää ei. Eli syö sängyssä vieressäni, mutta enää se ei toimi nukutuksena, vaikka vauva olisi selkeästi väsynyt. Alkaa vaan kiukuta syötyään. Hereillä ei jää itsekseen sänkyyn vaan alkaa hirmuinen huuto. Kanteluun ei myöskään oikein nukahda. Tykkää kyllä olla sylissä kun kannetaan, mutta huuto alkaa kun pois laskee ja ei tyynny silittelyyn ja taputteluun. Joka ilta vähän eri tavoin sitten lopulta nukahtaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissittelyä ja vieressä makaamista vaan. Tai kantoliina? Vaunut?

Vierailija
2/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaihtelee miten saan yöunille nukkumaan. Hyvin harvoin nukahtaa rinnalle. Välillä keinuttelen uneen vaunuilla. Aika usein vain makaan vieressä, silitän toisella kädellä päätä ja toisella pidän vauvan levottomasti pyörivää kättä ja vartaloa paikallaan. Jos alkaa itkeä voimakkaasti, nostan syliin ja kanniskelen tai sitten tissille ja kun rauhoittuu, jatkan silittämistä. Meillä vauva, kuten kaksi aikaisempaakin lasta, tykkää nukkua ahtaassa tilassa niin, että lähes kasvoissa kiinni on tyyny. Samoin laitan selänpuolelle tyynyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuissa ei tykkää olla ollenkaan, ei päivälläkään. Käytän ulkoiluun vain liinaa. Yleensä kuitenkin herää liinasta pois otettaessa. Tosin en ole iltanukuttamisen yhteydessä tuota liinaa kokeillut, mutta ainakin jos tullaan ulkoa, niin saattaa jatkaa siinä nukkumista hetken sisällä, mutta herää jos koitan siirtää sänkyyn.

Vierailija
4/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänkyynsä, kun oli vierellä pitämässä pepusta tai jalasta kiinni. Myöhemmin tuli vaikeammaksi ja 6kk:n iästä on tätä kuopustakin nukutettu sylissä. Laitan pehmeän fleece-peiton alle ja poika pötköttämään siihen. Sitten istun keinuvaan nojatuoliin ja siihen kuukahtaa 5-20 minuutissa. Nostan pakettina peittoineen sängylle jatkamaan unia. Edelleen päiväunet menee noin ja ikää pian 2. Muistaakseni esikoinen lopetti sylissä nukahtamisen 2,5-3 -vuotiaana ja on nyt 7. Nukkuu ihan reippaasti omassaan. Sitten kun ymmärrys kasvoi, niin alettiin hellästi ohjata omaan sänkyyn suoraan. Itse mentiin aluksi seuraksi ja siitä pikkuhiljaa alkoi jäädä yksin.

Vierailija
5/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantioon tuettuna rauhallisesti keikutetaan, vaatii ja kasvattaa lihasvoimia.

Vierailija
6/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti voisi auttaa. Ja se että on itse vieressä ja pitää vauvan käsiä paikoillaan ja paijaa hellästi ohimoa. Tuutulaulunkin voi laulaa.

Vierailija
7/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 3kk vauva. Syödään, sänkyyn, tutti suuhun, makkarin ovi rakoselle, nukahtaa sitten itekseen.

Vierailija
8/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti voisi auttaa. Ja se että on itse vieressä ja pitää vauvan käsiä paikoillaan ja paijaa hellästi ohimoa. Tuutulaulunkin voi laulaa.

3-kuisesta asti ollut pelkällä pullolla. Annan pullosta maidon niin, että vauva makaa mun vieressä sängyssä ja pidän pulloa suussa. Vauva myös tykkää nukkua makuupussissa.

Tuo laulu voi tehota parhaiten hämärässä hiljaisessa huoneessa niin, että vauva on pystyasennossa sylissä ja laulat hiljaa rauhallista laulua. Rinnan värähtely ja sydämensyke rauhoittaa usein vauvoja.

Vierailija
9/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen tuossa iässä. Se voi olla hyvinkin kuluttavaa! Joten ensimmäisenä voimia ja jaksamista vanhemmille!

Meillä pikkuhiljaa auttoi nukuttaminen vaunuihin. Vauva kyytiin ja aika reipasta heijaamista eestaas, kunnes vauva nukahtaa. Kun vauva oppii nukahtamaan vaunuihin, se nukahtaa aina vaan nopeammin ja lopulta meillä pystyi jättämään jopa itse nukahtamaan (ulos, siellä nukkuu paremmin). Kun oppi nukahtamaan itse vaunuihin alkoi nukahtamaan aika kivasti omaan sänkyynkin. Vieläkin kyllä vähän itkustaa, mutta kymmenessä minuutissa nukkuu. Tosin tässäkin meillä on mennyt useampi kuukausi. Jos ette ole oppineet vaunuihin voi olla ettei tämä neuvo auta. Mutta kannattaa kokeilla vaunuttamista edes se 10 min, josko rauhottuisi. Itkevää vauvaa saa heijata aika kovastikin.

Meillä ei tuossa vaiheessa onnistunut sänkyyn nukuttaminen ollenkaan, kun raukka vaan huusi, ja se tuntui äidin sydämessä pahalta. Mutta jos itse on kovin väsynyt se voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, antaa huutaa.

Jos sinulla on rengasliina tms. siihen nukuttaminen voi olla myös ratkaisu. Vauva ei nimittäin herää niin helposti, jos laittaa sänkyyn liinoine päivineen.

Tsemppiä, kyllä se vielä helpottaa!

Vierailija
10/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk täysimetyksellä, nukahtaa vain tissille mun viereen...en jaksa yleensä siirtää vieressä olevaan pinnikseen,vaan annan nukkua kainalossa. Joskus ongelma on siinä, että vauvalle tulee tukala olo, ja kaipaa röyhtäytystä. Jos röyhtäytän, niin herää. Tuttia hän ei oikein osaa imeä, mut olen huomannut että kun pidän tuttia hänen suussa niin hän kuitenkin rauhoittuu ja nukahtaa helpommin.

Vierailija
11/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaikea päätös tuo nukuttaminen. :(

Vierailija
12/12 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta on kauheaa huutoa yrittipä mitä tapaa tahansa. Aina se huuto jossain vaiheessa alkaa ennenkuin uni tulee. Olkaa onnellisia te, joiden vauva nukahtaa ns. itsekseen. Mutta kiitos vinkeistä.