Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten antaa porttikielto naapurin sadisti-prinsessalle 8 vee?

Vierailija
07.12.2011 |

Olivat eilen meillä itsenäisyyspäivän juhlissa perheenä. Vittu, mitä draamaa. Tyttö rääkkäsi meidän pienintä kun silmä vältti. Ei ollut tarkoitus ajaa kärryillä sormien päältä väitti hän silmät kirkkaina, vaikka näin miten se tapahtui. Täysin tarkoituksellinen teko! Äiti uskoi, niin kulta, ei tietenkään.

Sen jälkeen piirsi lasten huoneen seinään, kun heilläkin on piirrustusseinä lapsille. Kolme riitaa oman tyttäreni kanssa, tyyliin sulla on rumempi ja halvempi mekko, mulla on paljon hienompi huone ja kaikista parasta, yritti varastaa yhtä lelua "takaisin", kun se on 3 vuotta sitten ollut hänellä, mutta antoi sen tyttärelleni hiekkalaatikolla. Omani huusi kuin syötävä, koska se on rakkain unilelu.

Ruoka oli pahaa, glögi vääränlaista, piparit rumia, makasi pöydällä välillä, kun oli tylsää. Ja vanhemmat ymmärtävät ja kun lopulta riitaantunut prinsessa retuutettiin kotiin, kuului huuto ja kiljuminen koko kolme kerrosta. Oma lapseni on kuulemma ilkeä valehtelija, väitti hän.

Ovat olleet pienestä asti tyttäreni kanssa hyviä ystäviä ja vähän väliä on joku draama meneillään. Muiden tyttöjen ja poikienkin kanssa omani on harvoin vaikeuksissa, tämän sadisti-prinsessan kanssa on jotain vähän väliä ja ovet paukkuu ja huuto kuuluu.

Minä en enää halua sitä tyttöä meille. Miten sanoa vanhemmille, että nyt tämä ei vaan enää toimi. Menee jo lastenrääkkäyksen puolelle!

Help!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinusta on parasta, ettei Heta tule pariin kuukauteen teille ja että tytöt ovat muutenkin erossa. Jos kysytään syitä niin sano, että meidän Jennan painajaiset äityvät aina kamaliksi, kun on ollut Hetan seurassa, niin että kokeillaan nyt tätä.

Vierailija
2/7 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei taida tytöillä oikein kemiat kohdata. Jospa pidettäisiin vähän taukoa.

Kokonaan ei kannata välejä laittaa poikki jos lähekkäin joudutte kuitenkin asumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätäisin ehkä nimen "sadisti-prinsessa" pois (vaikka kuulostaakin osuvalta kuvaukselta). Mutta sanoisin, ettei leikit enää suju ja on parempi, ettei hän tule meidän kotiin.

Vierailija
4/7 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten komennet itse

Vierailija
5/7 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole heidän vieraillessaan jäänyt odottelemaan vanhempien hoitavan tilanteisiin puuttumista, koska he eivät sitä tee ilmiselvästi kotonakaan. En odota tai kysy heidän tulkintaansa tilanteista, vaan menen itse komentamaan heidän lastaan. En edes vaivaudu katsomaan vanhempia päinkään, sillä en halua alkaa kiistellä siitä, miten prinsessaa tulisi alkaa kohdella tilanteessa.

Sanon kuitenkin korostetusti lapselle, että tämä on MEILLÄ kiellettyä.

Esim. jos heidän lapsi satuttaa meidän lasta, menen ja otan hänet tilanteesta pois, ja sanon tiukasti ettei noin saa tehdä, ja että hänen on pyydettävä käytöstään anteeksi. Monet ulinat on tyttö meillä ulissut, mutta olen ollut tiukkana.

Olen myös ihan omavaltaisesti asettanut tytölle sanktioita käytöksestä, esim. jos on jo usean kerran kiusannut meidän pieniä, niin olen määrännyt hänet leikkimään kauempana heistä. Ja tarvittaessa jopa kantanut prinsessan kauemmaksi, jos ei pelkkä sana tehoa. Vanhemmat ei koskaan sano mitään!! Mutta ovat edelleenkin vierailleet meillä...

Puoliksi vaikuttavat ahdistuneilta, kun olen niin tiukka, mutta toisaalta näyttävät helpottuneilta, kun heidän ei tarvi puuttua, ja vaikuttaa siltä etteivät jotenkin osaakaan. Pelkäävät kenties, että prinessa suuttuu eikä rakasta heitä tms.?

Vierailija
6/7 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kukaan ei opasta häntä? Jos vanhemmat eivät tajua neuvoa, niin etkö sinä voisi? Tuskinpa tyttö tajuaa porttikiellosta, että syynä oli hänen käytöksensä. Paljon parempi olisi, jos itse käytökseen puututtaisiin.

Vierailija
7/7 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tyttö oppii koskaan olemaan kavereiden kanssa,jos kukaan ei opasta häntä? Jos vanhemmat eivät tajua neuvoa, niin etkö sinä voisi? Tuskinpa tyttö tajuaa porttikiellosta, että syynä oli hänen käytöksensä. Paljon parempi olisi, jos itse käytökseen puututtaisiin.

kasvattaa vielä toisten lapsiakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä