Haaveilin matkasta Australiaan.
Nyt olen katsonut jimiltä sitä Australian rajalla ohjelmaa.
Eipä sinne maahan matkustetakaan ihan noin vaan. Jokainen kohtuu tavallisen matkustajan näköinen luokitellaan vaaralliseksi ja tutkitaan laukut ja evätään viisumit ja tiedustellaan tarkkaan miksi sinne maahan haluaa.
Eikö se maa oikeasti halua turisteja?
Tai millainen pitäis olla ulkomuodoltaan, että sinne maahan kelpaisi?
Kommentit (6)
Hemmetin kuuma ja töykeää väkeä. Ystäviäni asunut siellä 1-20v ja kaikkea muuta kuin imartelevaa se puhe perusväestöstä. Toisaalta: kantaväestö on kaikki vankien ja vankilaa pakoilevien jälkeläisiä, kaipa se verenperintö heijastuu..
Ja yöks ne kaikki myrkkyhämikset ja käärmeet joita vilisee asuntoihin ihan kaupungeissakin.
Hemmetin kuuma ja töykeää väkeä. Ystäviäni asunut siellä 1-20v ja kaikkea muuta kuin imartelevaa se puhe perusväestöstä. Toisaalta: kantaväestö on kaikki vankien ja vankilaa pakoilevien jälkeläisiä, kaipa se verenperintö heijastuu..
Ja yöks ne kaikki myrkkyhämikset ja käärmeet joita vilisee asuntoihin ihan kaupungeissakin.
se "perusväestö" on yhtä ihanaa kuin kotoisat romanikerjäläisemme niin... :)
Kuuma on silloin kun on kuuma vuodenaika, oliko tämä yllätys jollekin?
Itse olen lähdössä kunhan lapset ensin hiukan kasvavat.
Rajalta pääsee yli niin, että heilahtaa. Tullimiehet ovat leppoisia, kun vertaa vaikka tuohon rakkaaseen itänaapuriimme.
Lentokenttien turvatarkastukset on Euroopan kenttiin verrattuna todella joutuisia ja helppoja.
Viisumin saa sähköpostiin internet-hakemuksen jälkeen parissa tunnissa.
Kaikki "faktat" ainakin minun kohdallani ihan päin mäntyjä.
Tosiaan kuten sanottu, Venäjällä ja Jenkeissä ollaan paljon tiukkapipoisempia.
Itse jäin tullimiehen "kynsiin" piiraleirden takia (näyttivät läpivalaisussa orgaaniselta aineelta ja sitä ne kait onkin), mutta kun näytin mistä on kyse niin hymyillen toivottivat tervetulleiksi. Salmiakistakaan kukaan ei sanonut mitään, joten sitäkin saa sinne viedä.
Kaiken kaikkiaan australialaiset ovat mukavan rentoa porukkaa. Ihanan avoimia ja nauravaisia verrattuna suomalaisiin!
sinne normaali valkoihoinen pääsee.
Kunhan on paluulippu ja varaa oleskeluunsa eikä yritä tuoda ruokaa maahan niin nou hätä.