Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloitteleva taiteilija voisi saada nimeä?

Vierailija
06.12.2011 |

Teen siis tietyntyyppisiä juttuja mutta vähän tylsää niitä pelkästään omiin nurkkiin laittaa pyörimään.

Mitenkähän saisi nimeä että voisi niitä panna vaikka myyntiin?

Ei huutiksessakaan taida kelvata kaupaksi "design Maija Möttönen"?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava vanha aloitus, etenkin edellisen kirjoittajan viestistä opin paljon. Olen harrastelijapiirtelijä/maalari ja olen nyt keksinyt pähkähullun suunnitelman että joku päivä pidän vielä oman näyttelyn pienen paikkakunnan kirjastossa. Maksoi mitä maksoi. Annan armollisesti itselleni aikaa toteuttaa suunnitelma esim. 5-10 vuoden sisällä. En ota paineita, koska on muitakin asioita elämässä, mm. työ ja pienet lapset. 

Kuluja tulee lähinnä materiaalikulut ja mahdollinen tilan vuokra + kuljetukset omalla autolla. En kutsu itseäni taiteilijaksi ja en usko että myyntiä juuri tulee, mutta kiinnostaisi saada töitäni näytteille. Että joku ehkä näkisi niitä. Olo on kuin vastarakastuneella, kun on tällainen pitkän tähtäimen suunnitelma ja unelma. 

Viitaten vielä edellisen kirjoittajan viestiin, niin minä taas mietin usein, että miksi en hankkinut kuvataiteilijan koulutusta ja uskaltanut lähteä sille tielle. Mukavuudenhaluisena ja arkana tyyppinä halusin pelata varman päälle ja hankkia ammatin, jossa on säännöllinen työ, säännölliset kuukausitulot ja työ ja vapaa-aika selkeästi erillään toisistaan. Usein tulee mietittyä, että mitä jos... olen ehkä vähän laiska ja varman päälle pelaaja, kun en halunnut lähteä epävarmalle tielle tavoittelemaan unelmaa. Usein kyllä soimaan itseäni valinnoistani 😅 Ehkä se menee aina niin, oli ne valinnat mitä hyvänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän