Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat 10-vuotiaana

Vierailija
06.12.2011 |

Tyttärellä alkoi menkat ja hän vasta nelosluokalla. Onko kovin yleistä ,että alkaa näin nuorena? Tosin hänellä pituutta jo 158cm ja kehittynyt ikäisiään nopeammin. Miten pituuskasvun käy? Kokemuksia haen..Itsellä alkoi vasta kutosluokalla ja pituuskasvu kyllä tyrehtyi aika nopeesti..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.minulla alkoi 11-vuotiaana

Vierailija
2/9 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukalla ei pituuttakaan ole edes 150 senttiä, painoa joku reilu 30 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 11-vuotiaana ja olin silloin luokallani oli alkanut kuukautiset vajaalla puolella porukasta. Eli ei liene mitenkään harvinaista, vaikka aika aikaisessa onkin.

Ja minä olin tuon ikäinen 80-luvulla, tuskin on kuukautisten alkaminen myöhäistynyt tuosta vaikka ei liene enää paljoa aikaistunutkaan.

Vierailija
4/9 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä muutenkin kehittynyt jo silloin(oli rinnat jne),terveydenhoitajan mukaan pituuskasvu jatkuu noin 2 vuotta menkkojen alkamisen jälkeen,jäin 165cm pitkäksi.

Vierailija
5/9 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuukautiset alkaa muuhun kehitykseen nähden varhain, pituuskasvuakin on todennäköisesti vielä luvassa enemmän. Aina siellä luokassa on tyttö tai parikin, joilla alkaa jo 10-vuotiaana, joten ei se mitään tavatonta ole. Lapseni yhdellä luokkatoverilla alkoi juuri tuossa iässä, pituutta oli silloin 152 cm. Nyt nuo ovat 15-vuotiaita ja se tyttö on n. 165 cm. Ei varmaan enää kasva, mutta siis yli 10 cm on tullut pituutta menkkojen alkamisen jälkeen.

Vierailija
6/9 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi muistaakseni saman ikäisenä. Eiköhän se ole ihan normaalia :)

Vierailija
7/9 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin alkoi 10-vuotiaana, jolloin oli vain 150 cm pitkä. Kasvoin vielä muutamassa vuodessa 10 cm, jonka jälkeen pituuskasvu pysähtyi. Rinnatkin jäivät aika pieniksi...

Olin luokkani nopeitn kehittynyt, mikä oli vähän inhottavaa. Ei sillä toki enää ole väliä, ja nyt olen tietääkseni ihan tasapainoinen :D Silloin kuitenkin tuntui ikävältä.

Vierailija
8/9 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karvankasvu ym. alkoi tuolloin myös. Lyhyt hän on edelleen ja lyhyeksi taitaa jäädäkin (n.155cm tai vähän alle). Aikoinaan häntä käytettiin lääkärissä noiden menkkojen takia, mutta eipä siinä sitten mitään epänormaalia ollut. Hauskaa tosin se jotenkin oli, että niin lapsi mieleltään alkaa olla aikuinen keholtaan.

Vierailija
9/9 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia ei!

vie lapsi äkkiä lääkärille, käske antaa jotain pillereitä, jotka estävät murrosiän jatkumisen.

todella surullista, lapsuus on nyt sitten mennyt ja aikuisuus alkaa.

hae heti ne lääkkeet, että jotain voisi tehdä asialle :(

toivottavasti saatte vielä lääkkeet ja tuota murrosikää voisi vielä siirtää vaikka 4-6vuotta!!

mutta jos ei enään voi mitään, rupeat tietenkin vaatimaan tytöltä aikuisen käytöstä, koska sehän tyttösi nyt on, aikuinen! todella surullista, että pitää aikuistua noin nuorena!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi