Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kumpuaa sose- ja korvikekielteisyys?

Vierailija
06.12.2011 |

En viitsi kysyä kaveriltani, kun on niin arka aihe... Miksi soseet ja korvikkeet ovat niin pahasta, ettei niillä voi yrittää saada turvattua vauvan ravinnonsaantia? Kaverin vauva syö pelkkää sormiruokaa ja äidinmaitoa, ja kasvaa niin huonosti että neuvolassa on tähän jo puututtu yrittämällä saada kaveria ottamaan vauvalle lisäravinnoksi joko soseita tai korviketta. Tähän kaveri ei suostu. Itse en oikein ymmärrä, mikä niissä olisi niin pahasta. Itse yrittäisin kyllä kaikkeni, jotta saisin vauvan energiansaannin varmistettua. Sivistäkää minua!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supermammat katsos ottavat mallia kehitysmaista, kun siellä asiat tehdään oikein. Näkeehän sen nyt noiden alkuperäiskansojen elinolosuhteistakin, että terveitä ja hyvin toimeentulevia ihmisiä sieltä kasvaa.

Vierailija
2/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 2,5kk saa korviketta ja saa massunsa niin täyteen kuin haluaa. Aion aloittaa heti 4kk täytettyä soseet ja iltavellin =) Pikkaisen ollaan maisteltu jo luumuakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä syitä miksi toinen tekee kuten tekee?

En usko että olette aiheesta puhuneet.

On hyvin eri asia miten neuvolassa on puhuttu koska jos lapsi nälkiintyisi niin olisi huostaanoton asia.

Suosittelen että "kaveri" ottaa asiakseen puhua ja kysellä siltä "kaverilta" koska sinä anteeksi nyt vaan kuulostat lähinnä joltain naapurikyylältä koska et tiedä syitä ja seurauksia.

Surkea provo mutta hyvää itsenäisyyttä!

Vierailija
4/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielteisyys kumpuaa täydellisen äidin myytistä:

-täydellinen äiti imettää

-täydellinen äiti valmistaa kaikki lapsensa ruoat itse

Purkkiruoat ja korvikkeet ovat joidenkin mielestä jonkinlaisia rikkeitä/oikoteita täydellisen äidin tiellä... -huokailee-

Joku taas voisi ajatella, että on tärkeintä että lapsi saa ravintoa ja että äitiys on pohjimmiltaan jotain ihana muuta kuin imetystä ja pätemistä ruoanvalmistustavoilla.

Vierailija
5/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksenasettelu on vahan kyseenalainen: tuskinpa kukaan on "korvikekielteinen" jos ei aidinmaitoa ole saatavilla syysta tai toisesta. Mutta kylla ainakin minulle on aidinmaito _etusijalla_ mikali se vain on mahdollista, koska se on luonnonmukaisinta ja monessa mielessa katevinta (juomat aina mukana, ei maksa erikseen, ei tarvitse pesta pulloja jne.). Kokemusta siis molemmista.

Ja aika harva lienee "sosekielteinenkaan" ihan kategorisesti, jos ne aloitetaan sellaiseen aikaan, etteivat vahingoita lapsen vatsaa.

Ap:n esimerkkiaiti nyt on joku eparationaalinen poikkeus, ja syyta hanen kayttaytymiseensa pitaa kysya hanelta itseltaan, koska aika harva ajattelee tai tekee kuten han.

Vierailija
6/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielteisyys kumpuaa täydellisen äidin myytistä:

-täydellinen äiti imettää

-täydellinen äiti valmistaa kaikki lapsensa ruoat itse

Purkkiruoat ja korvikkeet ovat joidenkin mielestä jonkinlaisia rikkeitä/oikoteita täydellisen äidin tiellä... -huokailee-

Joku taas voisi ajatella, että on tärkeintä että lapsi saa ravintoa ja että äitiys on pohjimmiltaan jotain ihana muuta kuin imetystä ja pätemistä ruoanvalmistustavoilla.

Näin on! Kyllä itsekin kannatan täysimetystä, jos se vain onnistuu. Ja sormiruokailukin kuulostaa ihan näppärältä idealta.

Mutta voiko olla niin, että kun pyritään näihin täydellisen äidin tunnusmerkkeihin, unohdetaan samalla, että joskus vauva ei täytäkään "täydellisen vauvan tunnusmerkkejä". :) Eli vaikka on alkuun ajateltu, että toimitaan joidenkin tiettyjen periaatteiden mukaan, niin voitaisiin myös luopua niistä, jos vauva sitä vaatii.

Noh, olen kyllä varmasti huono kaveri, kun mietin asiaa täällä enkä suoraan kaverilleni, mutta tuntuu, että jos ottaisin asian hänen kanssaan puheeksi, hän loukkaantuisi, ja sitä en tahdo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi