Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän ja lasten tapaamisesta

Vierailija
06.12.2011 |

Meillä ero on vielä tuore. Isä ei ole nähnyt lapsia moneen kuukauteen, koska välimatka on ollut niin pitkä. Nyt ollaan samalla paikkakunnalla tämän viikon.

Ex laittoi vanhemman lapsen puhelimeen viestin, jossa pyysi soittamaan, että voisivat tavata. Tyttö on 9 vuotta.

Kerroin tytölle, että vanhempien pitää keskenään sopia lasten tapaamiset. Mutta me emme ole puhuneet tai viestittäneet kahteen kuukauteen. Ex ei vastaa minun yhteydenottoihini. Huoltajuus ja tapaamiset käsitellään oikeudessa ensi vuonna.

Lapset ikävöivät isää ja haluavat tavata. Ex ei vaan halua sopia asioista minun kanssani.

Olisiko ehdotuksia, mitä tekisin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan lapsellesi etukäteen milloin ei voi sovi. Siis jos teillä on jo sovittuna muuta menoa, tai esim. koulusta ei voi olla pois tapaamisten vuoksi tai yömyöhällä ei tavata.

Periaatteessa olet siis oikeassa aikuiset sopivat ja on hyvä että kerrot sen myös lapsillesi. Mutta jos mies ei muuten suostu tapaamaan lapsia ollenkaan niin parempi että 9-vuotias sopii itse. Se on pienempi paha kuin että lapset eivät näe isäänsä ollenkaan.

Vai pelkääkö lapsi soittaa isälleen?

Vierailija
2/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkää soittaa, mutta ei ole soittanut. Pitää yhteyttä sähköpostitse tavallisesti.

Toinen lapsista on kolme. Häneen isä ei voi ottaa yhteyttä, kuin minun kauttani.

Exän viestistä on jo viisi päivää, eikä hänestä ole mitään enää kuulunut. Sekin hieman ihmetyttää, jos oikeasti haluaa lapsensa tavata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Xx kertoi, että olit ottanut yhteyttä ja haluat tavata. Sopiiko silloin ja silloin (-palautusaika)? Haluatko hakea lapset täältä vai tuonko heidät Stockan kellon alle?"

Vierailija
4/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ei vastaa viesteihini. Sen takia huoltajuus ja tapaamiset menee oikeuteen.

Suurin ongelma varmasti on, ettei Ex ole valmis kohtaamaan minua.

Vierailija
5/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhempien luona? Miehen sisaruksen luona?

Kannattaa edes yrittää.

Lapset on suurimmat kärsijät siinä ettei tapaamisista saada sovittua. Ja ensi vuonna kun menette oikeuteen niin mies satavarmasti väittää että sinä olet koko syksyn estänyt tapaamiset :-(

2

Vierailija
6/6 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä miehen sukulaiseen tai ystävään, ja ehdota, että hän puhuisi miehen kanssa tapaamisesta, jossa lapset kulkisivat tämän sukulaisen kautta eikä teidän tarvitsisi tavata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä