Ystävä tossun alla eikä edes itse huomaa sitä
Hyvä ystäväni on niin uuden miehensä pauloissa että ei huomaa kuin pahasti hän on jäänyt tossun alle. Esimerkiksi, hänen täytyy aina kysyä mieheltä lupa saako lähteä kavereiden kanssa ulos! Kotiin täytyy palata tiettyyn aikaan ja viimeksikin ystävä alkoi jo puolen yön aikaan selaamaan bussiaikatauluja. Mies puuttuu myös pukeutumiseen ja nykyään tällä ennen niin rennolla ystävällä on lähes aina hame ja korkokengät!
Kommentit (3)
Jos ystäväsi itse on suhteeseensa tyytyväinen, asia ei kuulu sinulle tippaakaan. Jos ystäväsi alkaa purnata sinulle suhteessa olevan ongelmia, tilanne on toinen. Nyt on kuitenkin täysin mahdollista että ystäväsi on tilanteeseensa tyytyväinen vaikka se sinusta oudolta tuntuukin, ja silloin sinulla ei ole mitään oikeutta puuttua siihen.
Mun ystävällä on sama tilanne. Sillä on ihan kauhee ukko. Kaveri ei saa jutella edes puhelimessa jos sen miehellä on puhelu kesken tai se katsoo uutisia.
Mies pettää ja saa aina anteeksi. Käyttää henkistä väkivaltaa mutta nekin saa aina lopulta anteeksi.
Kaverini kyllä purnaa asiasta ja on tekemässä eroa riitojen aikana, mutta aina mies saa puhuttua kaverin ympäri ja sitten ollaan taas niin rakastuneita että, jonkin aikaa.
Hulluinta on vielä se että kaverini elättää tuota miestä. Mies käy töissä mutta ei ikinä ole maksanut vuokraa, sähkölaskuja tai mitään. Kaveri maksaa sen auton vakuutusmaksutkin. Jos mies ostaa joskus kaupasta ruokaa niin siitä kaverini saa kuulla monta päivää kun mies papattaa miten paljon osti ja kuinka paljon meni rahaa kauppaan, siis ihan uskomatonta.
Mä olen jollain tavalla lakannut jo välittämästä. Jos haluaa asua ja elää tuollaisen kanssa niin eläköön. Nykyään en jaksa lähteä mukaan sen juttuihin kun niillä on vaikeaa, aina ne kuitenkin se sovun lopulta tekee.
on siis että miten kerron ystävälle että hänellä ei ole ihan terve suhde?
ap