Aion kuunnella lasteni kanssa koko jouluaaton Mayhemin I am labyrinthiä. Olen Saatanapalvoja.
Kommentit (5)
sama kuin mä kertoisin montako kertaa olen käynyt tänään vessassa, yhtä kiinnostavaa
Tämmöisen kirjan ajattelin lukea, ostin viime vuonna äidille lahjaksi: http://www.kirjapaja.fi/tuotteet/2054-paholaisen-biografia
Paholaisen biografia
Pahan olemus, historia ja tulevaisuus
Kari Kuula
Paholainen on kristillisen henkilökavalkadin erikoisin hahmo. Hänen elämäkertaansa ovat esitelleet vakavat teologit ja suuret kirjailijat, vitsinikkarit ja taidemaalarit. Pohjimmiltaan kyse on ikuisesta ongelmasta: miksi maailmassa on pahaa ja kärsimystä?
Teologian tohtori Kari Kuula on tarttunut tulikivenkatkuiseen aiheeseen. Hän käy läpi paholaiskäsitysten historian Raamatusta moderniin teologiaan. Kirjassa seikkailevat niin eri alojen pikkuperkeleet kuin isommatkin pahikset varhaisia kirkkoisiä ja myöhempiä asiantuntijoita unohtamatta. Teos on täyttä asiaa vakavasta aiheesta – ei kuitenkaan tosikoille, sillä jo Luther tiesi, että Paholainen karkotetaan parhaiten nauramalla. Kuula kirjoittaa vivahteikkaasti ja värikkäästi, ja vaikka analyysin kohteena on helvetin imperiumin valtias, tekstiä vievät eteenpäin kirjoittajan inhimillinen ymmärrys ja lämmin huumori.
samasta kristillisestä perinteestä ovat sekä Jumala että Saatana lähtöisin
Huomiohakuinen Teinipelle taidat olla. Huu, ei pelota :)