Kutsutaanko teitä juhliin? Tai pidetäänkö teidän ystäväpiirissänne juhlia?
Tajusin tuossa yksi ilta, että jos olen juhlissa, niin olen itse järjestänyt ne.. Järjestän siis pari-kolme kertaa vuodessa isompia juhlia, illanistujaisia, illallisia, syntymäpäiviä tms.(siis puhun nyt pelkistä aikuisten juhlista), noin 10-20 vieraalle. Muutaman kerran myös pienempiä illanistujaisia joissa 2-6 vierasta.
Mutta itse olen vieraana jossakin noin kerran puolessatoista-kahdessa vuodessa. Eivätkö ihmiset enää pidä juhlia vai eiköhän minua vain kutsuta?
Kuinka usein teidän ystäväpiirissänne pidetään jotkut aikuisten juhlat?
Kommentit (10)
pidetään, koska näistä juhlista tulee kuvia FB:iin. En saa kutsuja.
johtuen siitä,että viimeisen parinkymmenen vuoden aikana lähes kaikilla on ollut pieniä lapsia. Juhlia pidettiin kyllä vielä joskus kymmenen vuotta sitten vappuna, uutena vuotena jne., joissa syötiin ja juotiin hyvin. Mutta tosiaan nyt ei ole vuosikausiin ollut oikein mitään juhlia, kaikki tuntuvat olevan niin kiireisiä ja väsyneitä. Monilla on ollut jo viisikymppisetkin, mutta ovat juhlistaneet niitä lähtemällä ulkomaille.
että vain lapsettomat jaksavat enää järjestää juhlia. Ja niihin ei kutsuta lapsellisia. Lapselliset taas eivät järjestä juhlia. Näin kärjistettynä.
että vain lapsettomat jaksavat enää järjestää juhlia. Ja niihin ei kutsuta lapsellisia. Lapselliset taas eivät järjestä juhlia. Näin kärjistettynä.
se taitaa olla juuri näin :( Itselläni siis kyllä on lapsia.
ap
puolin toisin 1-4 kertaa vuodessa.
Nyt kaikki tuntuu niin vaikealta, kun lapset ovat pieniä. Lapsille ei ole mitään oitomahdollisuutta. Juhlia en uskalla oikein järjestää, kun lapset ovat tosi tiiviisti mun kimpussa, jos miellä vieraita eli "viihdyttäminen" ja tarjoilu tosi hankalaa. Samoin halauan saada lapset ajoissa nukkumaan jne. joten eipä sitä illanistujaisia juuri pidetä. Miten muut? Kovasti kaipaisin juhlia ystävien parissa, mut ne ois tapahduttava lasten ehdoilla. Onko mahdollista.
Tämä vuosi on ollut meille rankka, joten tänä vuonna ei ole pidetty juhlia, käyty joissain kylläkin.
Muuten meillä on ollut käytössä välimuoto: on ollut isoja ja pieniä juhlia ja illallisia yms. ehkä kerran kuukaudessa meillä. Tämän lisäksi olen käynyt kavereideni juhlissa n. 2kk välein. Meillä on yksi lapsi, joka on ollut mukana näissä lähes kaikissa. Mieheni on käynyt kavereidensa juhlissa saman verrain kuin itsekin olen, mutta ilman lasta, koska ne ovat luonteeltaan sellaisia "ei-lapsia"-juttuja.
Meillä olleissa juhlissa on ollut siis vain aikuisia, mutta kyseessä ei ole mitään ihan ryyppäjäisiä, vaikka osa on alkoholia käytellytkin. Lapsemme menee tosi helposti nukkumaan, joten on päässyt ihan tarpeeksi ajoissa nukkumaan, ehkä saanut valvoa tunnin myöhempään tms. Isossa talossa alakerran juhlat ei häiritse lapsen unta niin, että olisi heräillyt tms. Itse en käytä alkoa ollenkaan, joten olen ollut vastuussa lapsesta näissä meidän juhlissa.
Kavereillani ei ole lapsia, joten myös niissä juhlissa lapseni on ainoa. Kaverieni juhlissa vähintään puolet on selvin päin (uskonto, kuskina, töitä seuraavana päivänä tms) ja loput juo tosi kohtuudella. Näistä juhlista yleensä ollaan lähdetty n. 12 riipuen miten lapsi jaksaa olla.
Eli piiiiiiiiiiiiitkän storyn jälkeen, kyllä ihmiset pitävät juhlia. Aikuisten juhlia, joihin 1 lapsi usein sekaan mahtuu.
mut nykyään ei kun kaikki on perheellistyneet tai väsyneitä työsskäynnistä. Harmittaa hirveästi; vielä viime vuonna asuttiin eri paikkakunnalla, ja meillä oli todella hyvät naapurit. Pidettiin spontaaneja kekkereitä kun siihen oli hyvät tilat, ja kun kaikilla oli lapsia niin lapsetkin tykkäsi tosi paljon.
Nykyään minä taidan olla ainoa, joka juhlia järjestää (rapujuhlat). Nekin on tosi pienet ja niihin tulee vaan mökkinaapureita ja pari kaveria. Vaikka ne on tosi vaatimattomat (lämmitetään sauna, pistetään viiniä ja rapuja tarjolle + makkaraa grilliin) niin nautin niistä tosi paljon. :)
"Meistä" ei voi puhua koska minulla ja miehellä ei ole yhtä ainoaa yhteistä kaveria. Minä olen tänä vuonna ollut yksillä kaverin synttäreillä, miehen menemisiä en muista mutta pitävät ehkä kerran kuussa kavereidensa kanssa lautapeli-illan.