Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko jää itselle, kun jättää myytäväksi second hand -liikkeeseen?

Vierailija
04.12.2011 |

Tarkoitan lähinnä naisten vaatteita ja asusteita myyviä second hand -kauppoja. Eräs sellainen ottaisi myyntitilille (vain max muutaman kerran käytettyjä merkkivaatteita) ja maksaisi minulle vain 38 % myyntihinnasta. Tiedän pari lastenvaatteiden second hansiä, jotka maksavat 40 %. Onko ihan yleinen taksa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kulut mitä yrittäjälle tulee. Ja yhtään mitään ei tule, jos vaate jää myymättä.

Olen kuullut 60 % myyjä, 40 % annetaan, eli varmaan on ihan normaalia.

Meidän lähistöllä oli kirppari, jonne pystyi viemään ihan mitä tahansa kirpparitavaroita. He hinnoittelivat, laittoivat esille, myivät ja ottivat itselle 80 %. Itse piti vain viedä tavarat paikanpäälle ja jos halusi, myymättä jääneet sai jättää sinne. Rahat tulivat suoraan tilille.

Vierailija
2/2 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myyntihinnasta sai puolet, jo jonkin aikaa monet ottavat 40 %. Tuo 38 % on alin, johon olen itse törmännyt ja halusin tietää, millainen käytäntö muualla on. Se 38 % paikka on vielä niin tarkka, että sinne kelpaa vain ihan huiput, jotka menisivät varmasti kaupaksi muuallakin. Mutta ikinä en suostuisi, että saisin vain 20 %. Myyn paljon kirppiksillä, mutta nyt olisi sellaista tavaraa, että kirppikselle ei mene, on liian kallista.

Onko lisää kokemuksia?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla