Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoatko pihejä ihmisiä?

Vierailija
04.12.2011 |

Olenko ainut jota ärsyttää pitaaminen ja siihen yleensä liittyvä siipeily? Ymmärrän että jos on tiukaa pitää rahanmenoa varoa ja euroja laskea mutta ei luulisi normi talouden kaatuvan, jos joskus pistäytyy kahvilassa tms. Käytiin tutun kanssa hoplopissa kera lastemme. Välissä kävimme ostamassa pillimehut ja pullat lapsille niin eiköhän kaveri istunut pöytään ja kaivanut mehupullon ja kertismuet esille ja kaatoi omille lapsilleen. Ei kuulemma raski maksaa pillimehuista niin paöljon. Hävetti kun näin miten muut asiakkaat katsoi.

Pihin kanssa ei voi tehdä mitään hauskaa, ei käydä syömässä, ei juomassa, ei shoppailemasa eikä mitään kun mihinkään ei ole valmis kuluttamaan rahaa ja kovaan ääneen kauhistelee kaikkia hintoja.

Eikö elämä ole elämistä varten. Äkkiä kansantalous kuihtuu kasaan jos kaikki lakkaa kuluttamasta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haittaa mun elämää. Jos mua ja mun tavaroita käytetään, kun joku ei pihiydessään itse halua laittaa rahojaan niihin, niin se haittaa.

Vierailija
2/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo koskaan esim juomia yhteisiin illanviettoihin mutta suvereenisti juo toisten pulloista

ei haittaa mun elämää. Jos mua ja mun tavaroita käytetään, kun joku ei pihiydessään itse halua laittaa rahojaan niihin, niin se haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipeilyä inhoan. On ok, kun omistaan säästää, mutta ei saa pyrkiä hyväksikäyttämään muita.

Vierailija
4/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehen, joka on niin pihi että vetää välistä jopa ystäviltään! Esimerkiksi hommannut vuokramökin kaveriporukalle mutta valehtelee vuokrasumman isommaksi ja jää ns. voitolle kaverien maksamista osuuksista. Järkyttävää kieroilua!

Pahinta on, että kaveri itse esittää olevansa antelias ja reilu tyyppi. Tosiasiassa kaikki hänen "tarjoamansa" illanvietot tai synttäri- ja joululahjat on maksanut puolet vähemmän häntä tienaava avovaimonsa, joka hiljaa antaa miehensä viedä kaiken kunnian.

Joten kyllä, vihaan rahoistaan kynsin hampain kiinni pitäviä, kaikkensa säästämisen eteen tekeviä ihmisiä - joille se ei siis elämisen kannalta olisi välttämätöntä.

Vierailija
5/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihien seurassa. Nuukuus on ärsyttävää. Nuukailijat on useimmiten muutenkin kontrollifriikkejä, jäykkiä eikä rennosti elämään suhtautuvia.

Vierailija
6/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aina inhonnut.

Vierailija
7/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy usein muihinkin negatiivisiin piirteisiin kuten aihneus, muiden hyväksikäyttö jne. Eli en voi sanoa viihtyväni pihulaisten seurassa.

Vierailija
8/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut yhteiset jutut hokemalla koko ajan, että onpa kallista, en raaski, saako vettä ilmaiseksi, saanko syödä sun jämät..

Vierailija
9/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa itse päättää, mihin haluaa rahansa käyttää. Kahvilassa istuminen ja maksaminen kahvikupista yhden kahvipaketin hinnan on ihan älytöntä, jos sattuu seurakin olemaan vielä itselle täysin merkityksetöntä. Hyvässä seurassa ulkona syöminen on tietysti eri asia.

Vierailija
10/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole järkevää pitää kansantaloutta yllä ja nauttia hyvät kahvit hyvässä seurassa samalla kun varmistaa omalta osaltaan, että kahvilayrittäjä pysyy leivässä.

Jokainen saa itse päättää, mihin haluaa rahansa käyttää. Kahvilassa istuminen ja maksaminen kahvikupista yhden kahvipaketin hinnan on ihan älytöntä, jos sattuu seurakin olemaan vielä itselle täysin merkityksetöntä. Hyvässä seurassa ulkona syöminen on tietysti eri asia.

Vierailija
11/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeesti, kukaan ei katso Hoplopissa kun toinen syö omia eväitään. Olet kuvitellut koko jutun.

Mä olen ollut eläessäni monta kertaa dietillä ja kun muut syövät herkkuja ja itsellä on nutrilettiä termarimukissa. Ei tämä ole ketään häirinnyt.

Yks koulukaveri ei voinut tulla ravintolaan, kun piti maksaa narissa. Hän jäi ulkopuolelle ja muut mentiin.

Nyt olen kodinhoidon tuella ja voin sanoa että en yksinkertaisesti voi maksaa 5 euroa jäätelöpallosta kun ajattelen maksan sillä summalla viikon maidot.

Vierailija
12/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kovaan ääneen siunailevat kuinka kallista kaikki on. Pysyisivät kotona juomassa kraanavettä niin ei tarvitsisi valittaa.

Vierailija
13/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolevat kuten muutkin ajallaan ja tänne jää kaikki. Pahimmassa tapauksessa muistoksi jää jäjelle vain perillisten riidat omaisuuden jaosta. Kannattaisi kuluttaa omaisuutensa pois kun vielä siihen kykenee. Onneksi meillä köyhillä ei ole rikkaiden murheita. Mieluummin kuolen köyhänä ja menen Taivaaseen kuin rikkaana palan helvetin tulessa.

Vierailija
14/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolevat kuten muutkin ajallaan ja tänne jää kaikki. Pahimmassa tapauksessa muistoksi jää jäjelle vain perillisten riidat omaisuuden jaosta. Kannattaisi kuluttaa omaisuutensa pois kun vielä siihen kykenee. Onneksi meillä köyhillä ei ole rikkaiden murheita. Mieluummin kuolen köyhänä ja menen Taivaaseen kuin rikkaana palan helvetin tulessa.

mitäkö hyötyä?

Lapseni saavat velattomat talot ja autot ja melkoisen summan rahaa tililleen kun minusta aika jättää. Mietipä siinä, onko siitä heille hyötyä.

Uskontohömpötyksillä pyyhin perseeni.

Vierailija
15/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..leveästi eläminen ja sossun edessä itkeminen, kun rahat ei riitä..

Olen ollut aina vähän pihi, mutta en käytä muita hyväkseni. Olen säästänyt rahaa lapseni tulevauutta varten eli olen vielä kunnon mamma tältäkin osin. :)

Harmittelen myös hintoja kahviloissa ym... enkä usein siellä käy. Bruttopalkkani on aika tavalla yli 4.000 €.

Vierailija
16/16 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tuhlata täällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi