Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin annettua eräälle henkilölle rahaa

Vierailija
03.12.2011 |

ilman, että hän tietää, keneltä se on?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tietenkään mitään käsinkirjoitettua kirjekuorta.

Vierailija
2/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjeellä väärällä lähettäjätiedolla tai sitten ihan lähettämällä perinteisellä kirjeellä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että muut perheenjäsenet avaavat kirjeen.

Vierailija
4/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. henkilön työpaikalle niin ei muut perheenjäsenet availe.

Vai onko työtön?

Vierailija
5/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on opiskelija, asuu kotona ja on todella kurjista perheoloista. Haluaisin auttaa, mutta niin, ettei hän tiedä, että se on minulta.

Vierailija
6/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on kirjesalaisuus, jos kirjekuoria availtaisiin muiden toimesta. Meillä 3-vuotiaankin posti (pois lukien viralliset postit kuten pankin tiliote tai vastaava) avataan aina vastaanottajan kanssa. Eli jos lapsi saa jostain kuoressa olevan kirjeen, se aukaistaan lapsen kanssa yhdessä. Ja isompana kun osaa itse kirjeensä aukaista, saa tietysti hoitaa itse. Ei mulle tulisi mieleeni availla mitään miehenkään kirjeitä.

Vierailija
7/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on kirjesalaisuus, jos kirjekuoria availtaisiin muiden toimesta. Meillä 3-vuotiaankin posti (pois lukien viralliset postit kuten pankin tiliote tai vastaava) avataan aina vastaanottajan kanssa. Eli jos lapsi saa jostain kuoressa olevan kirjeen, se aukaistaan lapsen kanssa yhdessä. Ja isompana kun osaa itse kirjeensä aukaista, saa tietysti hoitaa itse. Ei mulle tulisi mieleeni availla mitään miehenkään kirjeitä.

Vierailija
8/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän silloin myös toisen kirjeiden avaaminen ilman lupaa kuulu ihan normaaliin arkeen.

Vierailija
9/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisen nimellä (jos tiedät että aikuinen on paikalla)? Onko vaikeaa antaa ihan henkilökohtaisesti?

Vierailija
10/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

panon hänen pankkitililleen? En tiedä, onnistuisiko, tietääkö kukaan?

Siis että käteisenä maksat rahan hänen tililleen?

Vierailija
11/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjesalaisuuden pitäisi olla itsestäänselvää kaikille, muttei valitettavasti ole, siis ainakaan tässä perheessä :(

Ja tuo tilille laittamisjuttu olisi loistoidea, mutta minun pitäisi tietää hänen pankkinsa ja tilinumeronsa ja sitä en tiedä.

En halua antaa hänelle rahaa suoraan, se tuntuisi tosi nololta. En keksi mitään keinoa selittää sitä muuta kuin että käy sääliksi. Enkä halua sellaista selittelyä. Haluaisin vain antaa ne rahat hänelle, olen miettinyt pääni puhki, miten tehdä se, mutten keksi.

Jos laitan kirjeen, siellä on iso porukka avaamassa sen, alkaen ihan mahdottomista siaruksista päätyen yhtä mahdottomiin vanhempiin.

Vierailija
12/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on noudettava ko. henkilö itse henkareiden kanssa, sitä ei saa muut sieltä noudettua. Tekaiset jonkun mr. nobodyn siihen lähettäjäksi. Laitat sitten viestin rahojen mukana, jossa kerrot, ettet halua hänen kertovan niistä tai antavan niitä muille, vaan itse käyttäisi.

Vierailija
13/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot "Tämä on sinulle. Ole hyvä."

Unohda säälipuheet yms. Väitä lahjoitusta vaikkapa myöhästyneeksi syntymäpäivälahjaksi.

Vierailija
14/17 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ojennat rahan hänelle ilman että muu perhe on näkemässä ja sanot vain, että tässä sinulle joulurahaa eikä tarvi kertoa kenellekään, tämä raha on vain sinulle.

Vierailija
15/17 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen jota hän ei tunne. Rahat kuoreen ja käsket tuttusi sanomaan, että tuntee jonku jokka haluaa auttaa juuri sinua jne.

Vierailija
16/17 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selittelis muuta kuin "tässä sinulle joulurahaa vain omaan käyttöösi". romanttinen ajatus lahjoittaa anonyymisti, mutta anna silti suoraan. Jos elää kurjassa tilanteessa, tietääpä ainakin että on joku aikuinen joka on tarvittaessa tukena!

Vierailija
17/17 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teettää hänellä jonkun työn, josta maksaisit sitten "jouluekstraa"? Pyytäisit esim. joulusiivousapua tms. Palkkaa ei olisi noloa ottaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä