Miten saisin annettua eräälle henkilölle rahaa
Kommentit (17)
kirjeellä väärällä lähettäjätiedolla tai sitten ihan lähettämällä perinteisellä kirjeellä..
Pelkään, että muut perheenjäsenet avaavat kirjeen.
ko. henkilön työpaikalle niin ei muut perheenjäsenet availe.
Vai onko työtön?
Hän on opiskelija, asuu kotona ja on todella kurjista perheoloista. Haluaisin auttaa, mutta niin, ettei hän tiedä, että se on minulta.
missä on kirjesalaisuus, jos kirjekuoria availtaisiin muiden toimesta. Meillä 3-vuotiaankin posti (pois lukien viralliset postit kuten pankin tiliote tai vastaava) avataan aina vastaanottajan kanssa. Eli jos lapsi saa jostain kuoressa olevan kirjeen, se aukaistaan lapsen kanssa yhdessä. Ja isompana kun osaa itse kirjeensä aukaista, saa tietysti hoitaa itse. Ei mulle tulisi mieleeni availla mitään miehenkään kirjeitä.
missä on kirjesalaisuus, jos kirjekuoria availtaisiin muiden toimesta. Meillä 3-vuotiaankin posti (pois lukien viralliset postit kuten pankin tiliote tai vastaava) avataan aina vastaanottajan kanssa. Eli jos lapsi saa jostain kuoressa olevan kirjeen, se aukaistaan lapsen kanssa yhdessä. Ja isompana kun osaa itse kirjeensä aukaista, saa tietysti hoitaa itse. Ei mulle tulisi mieleeni availla mitään miehenkään kirjeitä.
niin eiköhän silloin myös toisen kirjeiden avaaminen ilman lupaa kuulu ihan normaaliin arkeen.
aikuisen nimellä (jos tiedät että aikuinen on paikalla)? Onko vaikeaa antaa ihan henkilökohtaisesti?
panon hänen pankkitililleen? En tiedä, onnistuisiko, tietääkö kukaan?
Siis että käteisenä maksat rahan hänen tililleen?
Kirjesalaisuuden pitäisi olla itsestäänselvää kaikille, muttei valitettavasti ole, siis ainakaan tässä perheessä :(
Ja tuo tilille laittamisjuttu olisi loistoidea, mutta minun pitäisi tietää hänen pankkinsa ja tilinumeronsa ja sitä en tiedä.
En halua antaa hänelle rahaa suoraan, se tuntuisi tosi nololta. En keksi mitään keinoa selittää sitä muuta kuin että käy sääliksi. Enkä halua sellaista selittelyä. Haluaisin vain antaa ne rahat hänelle, olen miettinyt pääni puhki, miten tehdä se, mutten keksi.
Jos laitan kirjeen, siellä on iso porukka avaamassa sen, alkaen ihan mahdottomista siaruksista päätyen yhtä mahdottomiin vanhempiin.
Sen on noudettava ko. henkilö itse henkareiden kanssa, sitä ei saa muut sieltä noudettua. Tekaiset jonkun mr. nobodyn siihen lähettäjäksi. Laitat sitten viestin rahojen mukana, jossa kerrot, ettet halua hänen kertovan niistä tai antavan niitä muille, vaan itse käyttäisi.
sanot "Tämä on sinulle. Ole hyvä."
Unohda säälipuheet yms. Väitä lahjoitusta vaikkapa myöhästyneeksi syntymäpäivälahjaksi.
ja ojennat rahan hänelle ilman että muu perhe on näkemässä ja sanot vain, että tässä sinulle joulurahaa eikä tarvi kertoa kenellekään, tämä raha on vain sinulle.
sellaisen jota hän ei tunne. Rahat kuoreen ja käsket tuttusi sanomaan, että tuntee jonku jokka haluaa auttaa juuri sinua jne.
En selittelis muuta kuin "tässä sinulle joulurahaa vain omaan käyttöösi". romanttinen ajatus lahjoittaa anonyymisti, mutta anna silti suoraan. Jos elää kurjassa tilanteessa, tietääpä ainakin että on joku aikuinen joka on tarvittaessa tukena!
teettää hänellä jonkun työn, josta maksaisit sitten "jouluekstraa"? Pyytäisit esim. joulusiivousapua tms. Palkkaa ei olisi noloa ottaa vastaan.
Ja ei tietenkään mitään käsinkirjoitettua kirjekuorta.