5-vuotias tyttöni on kertonut kavereillansa käydessä
kavereille ja näköjään niin että vanhemmatkin ovat kuunneelleet mitä meillä kotona tapahtuu ja tehdään, esim. oli sanonut että isi ja äiti kävelee alasti kotona, vaikka vaan silloin kun suihkusta tullaan niin kävellään makkariin laittamaan vaatteet ja että isi piereskelee koko ajan, vaikka vain silloin tällöin ja että isi koskettelee aina äidin rintoja, enkä tätäkään tiedä mistä on keksinyt.
Todella noloa meille, ja sain vasta tänään tietää kun olin tyttöä hakemassa kylästä ja siellä perheen äiti halus jäädä puhumaan että: kun lapsia on talossa on nuo teidän puuhat miehesi kanssa sopimattomia ja tiuski minulle ettei halua tytönkään tulevan enää sinne kylään jne. Kuinkahan monelle tyttö kerennyt jo kertoa tälläistä...? Mitähän meistäkin ajatellaan, varmaan että vanhemmat kulkee talossa alasti miehen samalla piereskellessä ja hiplatessa rintojani, huhhuh. Nolottaa todella paljon.
Kommentit (5)
Ja toiseksi juttele tyttäresi kanssa että ihan kaikkea ei kannata kertoa koska toiset voivat ymmärtää asiat väärin. Jos se kaverin äiti ei ymmärrä niin olkoon.
Meidän poika kertoi kaikille että isi juo tosi paljon kaljaa, röyhtäilee ja piereskelee..no iso juo kaksi saunakaljaa lauantaisin, röyhtäisee tai pieraisee joskus muiden kuullen. Kyllä luulisi kaikkien tuon ikäisten lasten äitien ymmärtävän että jutut on usein vähän korostettuja.
No on se lapsesi kaverin äiti vähän outo. Eikö se tiedä mitä hänen lapsensa kotioloistaan kertoo?
Meidän päiväkodin "ohjeissa" on, että tädit ei usko kaikkea mitä lapsi kertoo ja vastavuoroisesti kotona ei pidä uskoa kaikkia kertomuksia päiväkodin päivästä :)
mun lapsi kertoo että kerhon ohjaaja ottaa lapsia kiinni pihalla ja sitten hakkaa niitä :D samoin samainen täti kuulema mursi lapseni jalan...
että tyttö puhuu välillä vähän mitä sattuu mutta ei uskonut ollenkaan vaan selitti jotain että kyllä lapsen suusta kuullaan aina totuus... Tytön kanssa ollaan nyt keskusteltu ja tuntuu ymmärtävän että sellaisia juttuja ei niin vain voi kaikkien kuullen ilmoittaa.
ap
Todella huumorintajuton tuo vieraan perheen äiti. Lapset kertoo perheistä uskomattomia satuja kodin ulkopuolella. ;o)