Minkä hintaisia lahjoja ostatte kummilapsillenne?
Kommentit (24)
Tunika Stockalta, kun äiti niitä toivoi.
Aina toivelahja, max. ollut 33e.
ja tänä vuonna lahjojen arvot pyörivät 20 - 30 € hujakoilla.
tänä vuonna, kummityttö leikki-ikäinen ja työtön yh olen. Ostan lahjoja pitkin vuotta.
ja pari heidän sisarusta. Lahjat 5-20e. Vanhimmalle ja läheisimmälle ehkä 30e arvosta. Riippuu vähän toiveista, mutta näille muille 20e on maksimi.
Tänä vuonna en kysellyt toiveita lainkaan, kun varsinkin yhdessä perheistä on tapana toivoa aika kalliita lahjoja ja meillä on nyt rahat tiukalla.
Olen yh-äiti ja opiskelen vakuutusyhtiön piikkiin nyt.Veljen pojalle ostan jotain arvokkaampaa muut ovat ns exän kautta kummilapsia niin 20€ riittää.Kiitosta ei keltään tule eikä edes joulukorttia kummille, =(.Mulle 20€ on iso raha!!
sinä olet hyvä ihminen!Rukoilen että Taivaan Isä Järkkää sulle megayllärin täksi jouluksi,häneltä ei ole jäänyt asenteesi huomaamatta =))
mutta mä ostan aivan eriarvoisia lahjoja kummilapsilleni, joita on kolme.
Yhtä (7v.) en näe juuri koskaan, max. kerran vuodessa ja hänelle ostan yleensä yhden lahjan, jonka yritän valita tarkoin, että olisi mieleinen, mutta koska lapsi ei ole minulle läheinen, niin en yleensä laita enempää kuin n.30€. (Tänä vuonna muuten sain hänen lahjansa eurolla, ovh 60€...;))
Toinen on kummilapseni on erittäin varakkaasta perheestä ja saa joululahjaksi vanhemmiltaan noin suunnilleen koko lelukuvaston...Hänelle yritän aina keksiä jotain sellaista, jota vanhemmat eivät olisi keksineet, tilaan esim. nettikaupasta jotain erityistä (koska vanhemmat eivät koskaan tilaa) tai ostan vaikka liput johonkin lasten tapahtumaan tms.
Kolmas kummilapseni on vasta vauva, hän on minulle todella läheinen ja hänen lahjoihinsa menee varmasti paljon enemmän kuin kahden muun.
Heitä on yhteensä 8 lasta, iältään 4 - 18 vuotta. Tänä vuonna kaksi vanhinta saa 30 € hintaiset, ovh 60 €. Muiden lahjojen hinta on 17,50 €/kpl, ovh 35 €/kpl. Omien lasten lahjat sitten lisäksi. Mies ja minä emme osta tänä vuonna toisillemme lahjoja, koska rahaa menee muutenkin niin paljon.
yksi kummipoika, jonka lahjaan on mennyt yleensä n. 50-70 euroa.
on 5 kummilasta. Osa läheisempiä ja osa ei niin. Vanhimmalle kummitytölleni ostan yleinsä 30-50euron lahjan. Muille neljälle 15-25euron lahjan. Meillä on kolme omaakin lasta ja sisarusten lapsia kolme siihen päälle, ei riitä rahat enää isompiin lahjoihin.
ja miehellä yhteensä 4 kummilasta, vanhin 4v ja nuorin 8kk. Vaihtelevasti kulutetaan lahjoihin, esim. tänä jouluna tuon vanhimman lahja maksoi 25 e, noiden kahden siltä väliltä tulee maksamaan suunnilleen saman verran ja tolle pienimmälle menee varmaan vähän päälle 30 e. Ostan ennemmin tarpeellista/pyydettyä, rahalla ei niin väliä mut maksimi taitaa silti olla 40-50 euroa nyt kun on omiakin lapsia 2. Aiemmin lapsettomana annoin huoletta melkein mitä vaan.
kummitytölle lahjakortti 50 euroa.
ikäjakaumalla 4kk-16v. Pienimmille on vielä melko helppo ostaa joululahjat mutta isommille (12v, 13v, 15v, 16v) on jo haasteellisempaa löytää mieluinen lahja. Isompien lahjat saavat olla arvokkaampia, koska toiveetkin ovat hintavampia eli n. 40-70e/teini. Pienempien lahjat n. 20-30e/lapsi - lahjatoiveita tulee kiitettävästi ja niistä voi valita mieluisen. Yleensä joululahjoissa mennään pitkälti toiveiden mukaan (vanhempien mielipide huomioiden); syntymäpäivälahjaksi saavat sitten jotain erityisempää ja persoonallisempaa.
Meillä on yhteensä 5 kummilasta ja isompiin hankintoihin ei ole varaa. Omalle lapselle (taapero) en osta tänä vuonna mitään, koska ei ole rahaa eikä osaa toivoa vielä mitään. Yksi kirja on jemmassa, ja kummeilta tulee sitten hänen suuntaansa jotain.
Olen aika rasittunut näistä lahjanvaihtajaisista jos totta puhutaan. Olisi oikeastaan helpointa, jos kaikki vaan ostaisivat omille lapsilleen jotain. Nyt viimeiset rahat menevät muiden lasten lahjoihin. Parin vuoden päästä en voi jättää enää omaa ilman, kun hän jo ymmärtää.
Ostetaan n. 5 € lahja. Äiti on "bitch", joka avautui meille aiheettomasti. Lapsi saa ikävä kyllä kärsiä tästä. Meillä olisi kyllä varaa ostaa vaikka mikä vekotin, mutta emme halua äidin käytöksen takia.. Niin kauan kun lapsen äiti ei anteeksi pyydä, niin kauan laitamme mieluummin sen rahan hyväntekeväisyyteen. Julmaa, mutta niin olemme päättäneet.
Ostetaan n. 5 € lahja. Äiti on "bitch", joka avautui meille aiheettomasti. Lapsi saa ikävä kyllä kärsiä tästä. Meillä olisi kyllä varaa ostaa vaikka mikä vekotin, mutta emme halua äidin käytöksen takia.. Niin kauan kun lapsen äiti ei anteeksi pyydä, niin kauan laitamme mieluummin sen rahan hyväntekeväisyyteen. Julmaa, mutta niin olemme päättäneet.
Jotkut lahjat ostetaan kimppaan lapsen toisen kummin kanssa.
meni viime jouluna kummipojan lahjoihin varmaan joku 70euroa, en katso niin tarkkaan hintaan.