Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei hei! (erityisesti IVF/ICSI vko 35-36)

09.11.2005 |

Kiitos kaikille tutuiksi tulleille ja tuntemattomille lyhyellä (mutta raskaalla) taipaleellani tällä palstalla. Olen saanut todella paljon tietoa ja tukea. Kiitos!

Uskallan vihdoin alkaa iloita raskaudestani ja siirryn plussanneiden puolelle. Viime yönä tuli vuotoa (rv 12 +2) ja mahakivut pelästyttivät kovasti. keskenmenon pelko kouraisi syvältä.

Ultrassa kuitenkin vuodolle löytyi syy: istukka on kohdunsuulla vuotamassa (nyt loppunut). Kuusisenttinen sikiö teki terhakkaasti voltteja. Kaikki siis hyvin.

Lämpöiset ajatukseni ja suuret toiveeni kaikille, jotka elävät suurta kaipuuta.

Erityishalaukset sk-78 ja SaraMaarika! Kaikkea hyvää!!!!

Ja erityiskiitokset kaikille pinossamme viikolla 35-36 IVF/ICSIn piinailijoille, joista moni pääsi onnellisesti plussajunan kyytiin.

pikkutintti rv 12 + 2

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jää muuten jalkoihin tämä meidän pikkuketju!

Mikä on tilanne sk-78?

Itsellä menossa PP6, eikä ihmeempiä kuulumisia, paitsi että viime yönä tuntui, että olisin saanut vaihdevuodet. Kuumia aaltoja, alaselän kramppeja ja ties mitä. Joo tiedän, voi johtua alkion kiinnittymisestä, mutta yhtälailla voi olla luge -reaktioita... Blaah... kun ei voi tietää...

Jatketaan piinailua.

Vierailija
2/15 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo otsikko kertoo aika paljon siitä, mitä tässä välissä on tapahtunut. Eilen kävin siis työhaastattelussa pitkästä aikaa ja nyt sitten jännätään loppuviikko, että miten kävi. Perjantaina viimeistään kuulen olenko saanut kyseisen paikan vai ei. Haastattelu oli oikein rento, mutta yksi vaihe oli aika vaikea, sillä yllätys yllätys he kysyivät perheasioista, vaikka sitähän ei saa kysyä. Olin kyllä miettiny alustavasti, että mitä siihen vastaisin, mutta toivoin ettei kyseistä kysymystä tulisi. Vastasin siihen sitten rehellisesti että lapsi on ollut tervetullut jo kolmen vuoden ajan, mutta valitettavasti kärsimme lapsettomuudesta. Saa sitten nähdä menetänkö työpaikan tuon lauseen takia, mutta en oikein jaksanut alkaa valehtelemaankaan, sillä on tää asia muutenkin riittävän vaikea hyväksyä. Eli saapa nähdä. Työt alkaa sitten mahdollisesti jo ensiviikolla, jos sen paikan saan ja ens viikolle osuu myös se PAS näillä näkymin (siirtopäivähän varmistunee huomenna) eli saa sitten nähdä miten sumplin niiden kanssa, jos tässä kaikki menisi putkeen. No en stressaa sillä tämän enempää vielä tässä vaiheessa, kun kaikki on auki.

Toivottavasti piinailusi sujuu edelleen hyvin ja ne alaselän krampit ja kuumat aallot johtuivat kiinnittymisestä. Mä palailen huomenissa uusien kuulumisten kanssa, kunhan olen käynyt lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä tarvinnu koko viikkoa jännittää sitä työpaikkaa, sillä sain äsken puhelinsoiton sieltä firmasta, jossa olin eilen haastattelussa. Mut on valittu siihen hommaan! Nyt on työpaikka taattu ainakin elokuun lopulle asti, jonne asti tää sijaisuus kestää.

Kyllä on mieli korkeella. Kerrankin tuntuu siltä, ettei kaikki asiat potki päähän ja eipähän lapsettomuudesta puhuminen ollu ainakaan negatiivinen asia tuossa työhaastattelussa. Kyllähän tää työttömyys tässä lapsettomuuden rinnalla on vieny vähän väliä mielen maihin, kun on tullu ajateltua että mikä mun elämän takoitus oikeasti on kun en saa lasta, enkä töitä ja johan tätä työttömyyttäkin ehti miltei kaksi vuotta kulua. Toisaalta viime vuoden tein keikkoja opetuspuolelle, niin se oli sellasta osittaista työttömyyttä, mutta nyt on selkeästi pidempi pätkä ja kokopäiväinen homma.

Äh, tästä tuli ihan hirveen sekava viesti, mutta piti kirjoittaa heti, kun sain tiedon. Palailen huomenna tuon PAS:n aikataulujen kanssa.

Vierailija
4/15 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne lähtee asiat rullaamaan yksi kerrallaan :-) Ja hyvä, että olit rehellinen, luulen, että sitä arvostettiin aika tavalla! Moni olisi sortunut kiertelemään ja kaartelemaan...

Itse olen tutkinut tänään tiukasti BBT arvoja... Siis Basal Body Temperature arvoja. Tiedän, että luget nostaa lämmon joka tapauksessa ja niin ne lämmöt nousee normaalissakin kierrossa luteaalivaiheen aikana, mutta nyt olen tutkinut, nouseeko ne samalla tavalla raskauskierrossa kuin normaalisti. Näyttää siltä, että ei nouse, vaan raskauskierrossa lämmöissä saattaa olla pieniä dippejä alas erityisesti kiinnittymisen aikoihin, tosin ei toki laske niin alas kuin ennen ovulaatiota. Joten ei siis ole välttämättä raskauskierrossa niin tasaiseen korkealla.

Huh huh. Nyt kyllä pitää tehdä jotain muuta kuin selata näitä sivuja. Ekaa kertaa on duunista tähän piinailuaikaan todella löysä jakso ja riittää aikaa ihan liikaakin tällaisiin juttuihin - ihanku mun teoriatiedoilla olisi jotain merkitystä alkioni selvitymisen kannalta :-(

Voi voi. Toivotaan parasta... Niin siis tämä lämpötilan lasku kiinnosti kun sattui tuossa juuri teoriassa oikeeseen aikaan tipahtamaan nuo lämmötkin ja nyt ovat taas sopivasti pienessä nousussa. Kaikella sitä saa itseensä kasattua paineita!

Vierailija
5/15 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei SK-78 ja SaraMaarika!

Olen huonosti ehtinyt lukemaan vauva-sivujen juttuja, mutta nyt huomasin teidän pinon! Tosi kiva kuulla pitkästä aikaa teidän kuulumisia. Vieläköhän muistatte minut alkusyksyltä?

SaraMaarikalle tsemppiä ja rautaisia hermoja piinailuun! Toivottavasti nyt pamahtaa plussa. Jäikö teille pakkaseen alkioita vielä tämän jälkeen?

Samoin SK-78: kun pääsette PAS:iin, niin toivon todella, että se toisi teillekin sen kauan kaivatun nyytin kotiin. Onnea myös uudesta työpaikasta. Hienoa, että sait työpaikan vaikka kerroitkin vauvahaaveista. Monet työnantajat olisivat kyllä jo perääntyneet tuossa vaiheessa.

Itse odotan kovasti jo joulua - JA LUNTA. Toivottavasti tulee valkoinen joulu. Rv 15 on nyt menossa ja olo on muutaman viikon ollut hyvä. Kärsin 12 ensimmäistä viikkoa todella kovasta väsymyksestä ja pahoinvoinnista.

Mutta halusin vain kertoa, että lähetän teille kovasti plussasäteitä ja toivon, että hoidot toisivat nyt plussan.

- Tuulia

Vierailija
6/15 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun vanha hyvä tiimi muistaa meitä plussajunasta jääneitä :-)

Täältä tullaan! Pari junaa on tässä jo mennyt, mutta yritystä riittää...

Nyt olen bongannut kaikenlaisia uusia pikku vinkkejä raskaudesta, mitä ei ole ollut aiemmilla kerroilla (vaikka niissäkin oli siis haamuplussaa mrrr...)

Eli:

H-hetkenä viime yönä, jolloin kiinnittymisen olisi pitänyt viimeistään tapahtua (ns. pureutumisvaihe :-) mulla oli ihan käsittämätön tuskahiki ja lämmöt meni ees taas, ja jo toisena yönä ollut ristiselkäkipu oli myös läsnä. Lähdin myös yöllä syömään, kun tuli niin nälkä (varmaan tuskaillessa kulu niin paljon energiaa ;-)

Noh, näistä täysin varmoista oireista huolimatta odotukseni on kuitenkin hieman negatiivinen, sillä lääkäri ei ole tyytyväinen kohdunsisukseeni (ja epäilee näin raskautumistani) ja haluaisi, että menisin hysteroskopiaan ennen seuraavaa yritystä, jos en nyt siis raskaudu.

Ja siis vastaus kysymykseesi Tuulia: pakkasessa ei ole tyypilliseen tapaan mitään, vaan taas kerran olisi vuoden alussa hysteroskopian jälkeen sitten uusi IVF...

Eli nyt on kyllä kaikki toivo pelissä, että onnaisi!!

Kiva, että sun olo alkaa jo helpottua - olen käynyt kurkkimassa teidän pinoa plussanneiden puolella ja jotenkin uskomattomalta tuntuu, miten pitkällä te kaikki jo olette...

Vierailija
7/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Tuuliastakin pitkästä aikaa. Ajatella, että te plussanneet olette jo noin pitkällä. No jospa täältä nyt päästäisiin siihen plussajunan kyytiin mekin SaraMaarikan kanssa.

Sitten pikainen viesti jatkosta ja sen jälkeen nukkumaan eli siirto on sovittu maanantaille, jolloin sitten odottelen soittoa kello 11 mennessä. Täytyy toivoa, että alkiot selviävät koettelemuksesta hengissä ja päästään siirtoon. Lugeja aloitan käyttämään perjantaista lähtien kolmesti päivässä. Kaikki näytti tuolla kohdussa olevan hyvällä mallilla ja sen puoleen ei ole ongelmia, nyt vaan sitten jännitetään miten meidän alkioiden käy.

terveisin, sk-78

Vierailija
8/15 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä piinaillaan. Yöllä tuli karmeita kramppeja ja samalla kun heräsin, niin muistin, että olin unohtanut laittaa iltaluget... Noh, laitoin ne sitten 5h myöhässä - toivottavasti ei vaikutusta... En ole muutenkaan ollut noitten lugesteronien kanssa niin kellontarkka. Pitäisiköhän olla?

Muutoin kaikki ennallaan - mitään ihmeitä ei kuulu.

Sulla sk-78 on sitten PAS pikkuhiljaa edessä :-)

Vierailija
9/15 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka kellon tarkkaa tuo lugesteronien laittaminen on. Ite oon tullu kuitenkin siihen tulokseen kaikkien noiden lääkkeiden kanssa, että laitan puhelimen kalenterin hälyttämään joka päivä samaan aikaan, kun on lääkkeiden oton aika ja samalla että minkä lääkkeen. Mä kun otan viidesti päivässä lääkkeitä tällä hetkellä (2 x Progynova, 3 x Lugesteron).

Täällä odotellaan jännittyneenä ens maanantaita ja sitä soittoa, että alkiot olisivat selvinneet hengissä ja siirto päästäisiin tekemään. Sitten ens viikolla alkaa myös työt ja sitä ennen on terveystarkastus huumetesteineen päivineen.

Jos ja toivottavasti kun tuo maanantainen siirto onnistuu, niin olen tässä miettinyt, että missä vaiheessa sen kertoo uudelle työnantajalle? Hehän tietävät lapsettomuudesta ja siitä, että käymme hoidoissa, mutta eivät sitä, että seuraava siirto on maanantaina. No ehkä sitä pitää stressata vasta sitten, kun siihen on aihetta.

Tulipas tässä vielä mieleen, että milloin sulla on testipäivä? Onko se taas pp15?

Tällaista tällä erää. Nyt oon sitten viikonlopun yli mahdollisesti nettipimennossa, koska yövymme rakennuksella koko viikonlopun. Toisaalta netti on kyllä asennettu sinne, mutta toimivuutta ei ole vielä testattu. Mutta palailen viimestään maanantaina. Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
10/15 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on aina kaikille piikitettäville lääkkeille puhelinhälytys ja otan ne minuutilleen, mutta noi luget on olleet aina vähän niin ja näin... No onneksi mulla on nyt ns. kaksoislääkitys eli pistän tukihoitona sekä niitä Pregnyl piikkejä, että laitan lugeja. Vika tukipregnyl 2500 IU meni viime maanantaina (vaikutus vielä tähän iltaan), joten lugeista huolimatta tilanteen pitäisi olla ok. Noi luget on mulla vähän hätävarjelun liioittelua, joten suhtaudun niihin myös vähän rennommin... Ei ehkä pitäisi.

Tällä kertaa jätetään kuitenkin viimeinen Pregnyl pois, joten pääsen testaamaan jo PP12 eteenpäin ilman, että on Pregnyl vaikutusta. En ole koskaan päässyt testaamaan ennen PP15 tai jopa PP17, niin en oikein edes tiedä, että koska voi tai kannattaa testata...

Osa taitaa testailla jo PP10 tienoilla?

Vierailija
11/15 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua jo huhuiltiin tuolla plussanneiden puolella pinossa touko/kesäkuiset odottajat. Siellä on Tuulia, Syystuuli yms. yms. kaverit! Olen käynyt varkain lukemassa :-)

Oma tilanne on taas kohta piinailua vaille, sillä syksyn kolmas punktio maanantaina - toivon parasta, että onnistuu hyvin ja että siirtoon päästään. Tulen sitten plussan sattuessa kertomaan uutisia sinne touko/kesäkuun plussapinoon... Jos nyt kävisi onnekkaasti, niin oma LA olisi sitten elokuun alkupuolella. Se on kumma juttu, että vaikka punktiotakaan ei ole tehty, niin raskauslaskuri on käynyt jo kuumana...

Samalla toivon, että sk-78:lla onnistuu seuraavalla kierrolla myös, niin päästään perustamaan yhdessä elo/syyskuun pino :-)

Vierailija
12/15 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on aika vierähtäny nopeasti, kun on tuon talon kanssa aherrettu. Emme kuitenkaan saaneet vielä muuttolupaa, mutta tänään on kannettu tavarat sisälle taloon. Saa sitten nähdä milloin nukutaan ensimmäinen yö siellä.

Sitten noihin hoitoihin. Mulla oli nyt sitten vaihteeksi yllättävän lyhyt kierto eli vuoto alkoi tänään ja näin ollen kiertoväliksi jäi vissiin 24 tai 25 päivää. Hyvä asia tässä kuitenkin on se, että Progynova-pillerit tuli aloitettua tänään ja nenä on kohti seuraavaa siirtoyritystä, joka näillä näkymin osunee tuohon kuun vaihteeseen. Maanantaina sitten soitan naikkarille ja varaan ajan ensimmäiseen ultraan. Tällaisia kuulumisia siis minulta.

SaraMaarikalle pidän peukkuja punktioon. Eiköhän hypätä siihen plussajunan kyytiin!

Hyvää yötä ja viikonloppua kaikille!

terveisin, sk-78

Vierailija
13/15 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka sk-78!

Tänään on nyt sitten siirretty yksi priima 4-soluinen alkio ja jään jännäämään kahdeksi viikoksi kuin käy... Sitten ei hoitoja tänä vuonna enää kerkeä, joten taitaa piinakaverit vaihtua kokonaan kevääksi.

Miten sulla on mennyt? PAS lähestyy hurjaa vauhtia :-)

Mullakin on ollut pieni piharemontti meneillään (siis lue: ihan sikapitkä projekti, jossa on muurattu valliaitoja, portaita jne.) joten ajatukset ei ole koko ajan tässä - onneksi! Vähän kyllä tuossa jo mietin, että menikö edellinen siirto mönkään, kun nostelin raskaita - luokkaa 20kg - pihakiviä päivän verran... Ja testasin siitä 4 päivän päästä siis haamuplussaa ja hcg 29 -> keskenmeno...

Noh, suomalaisen käytännön mukaan siirron jälkeen voi elää ja harrastaa ihan normaalisti, että siinä mielessä varmaan ei vaikutusta, mutta Ameriikoissahan neuvotaan olemaan suunnilleen stressittömänä vaaka-asennossa 2 viikkoa ;-) Ota sitten selvää, miten pitäisi toimia.

Nyt kyllä lääkäri sanoi, että ne pihakivien nostelut voisi jättää vähemmälle. Jospa nyt onnistuisi sitten näillä neuvoilla...

Vierailija
14/15 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi SaraMaarika!

Mukava kuulla, että siirto on tehty. Toivotaan nyt parasta ja hypätään molemmat siihen plussajunaan, niin ei tarvitsisi enää keväällä piinistellä. Mä pidän sulle peukkuja täällä ja lähetän kovasti plussasäteitä. Millaiset tukilääkitykset sulla on käytössä? Samat ku viimeksikin vai?

Mä oon kanssa miettiny noita raksalla toimimisia ja eritoten nostamisia tässä hoitojen aikana. Sillon tuoresiirrossahan lääkäri käski mun olla jonkin aikaa poissa rakennukselta, ettei tule rasitettua itseään liikaa. No eipä sekään silloin riittänyt, mutta toisaalta tuli täällä kämpällä muutaman kerran nosteltua paria raskaampaa laatikkoa tuolla varastossa.

Tällä kertaa sitten päätinkin ottaa rauhallisemmin jo ennen siirtoa ja tän viikon oon pysytelly poissa raksalta. On muuten tehny hyvää, kun on saanu nukkua kunnon öitä. Toisaalta muutkin asiat stressaa (työnhaku, pääsykoe (25.11), joulukortit ja -lahjat jne.) ja niitä sitten täällä kämpillä ehtii miettimään ja stressailemaan. Että en mä tiedä mikä olisi se kaikkein stressittömin ja parhain vaihtoehto. Työnhaku kuitenkin alkaa vihdoin tuottaa tulosta ja oon menossa maanantaina ensimmäiseen työhaastatteluun pitkästä aikaa. Jospa tämä elämä kääntyisi tästä vihdoin parempaan päin ja kaikki alkaisi loksahtaa kohdalleen.

Sitten tästä PAS:sta eli kuten otsikko kertoo, niin hormoneja popsitaan ja ne on taas aiheuttanu mulle sellasta pientä pään jomotusta, mutta onneksi sen kanssa selviää vielä ilman särkylääkkeitä. Oon syöny Progynovia nyt lauantaista lähtien ja eka ultra on mulla ens keskiviikkona. Sen jälkeen tiedän lisää aikataulusta. Ite oon laskeskellu, että siirto menisi tuohon kuunvaihteeseen, mutta saa sitten nähdä. Tän PAS:n onnistuminen olisi kyllä maailman paras joululahja, sen lisäksi en muuta edes toivo.

Mutta nyt täytyy lähteä lukemaan siihen pääsykokeesee, jos siihen vaikka jaksais ens viikolla mennä. Mä palailen taas kun on lisää kerrottavaa.

terveisin, sk-78

Vierailija
15/15 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on tukihoitona sekä Pregnyl että Lugesteronit. Eli pari pientä puolikasta piikkiä Pregnyliä vielä ja sitten Lugeja 2x aamuin illoin. Periaatteessa lääkäri on sitä mieltä, että tukea tarvitaan ehkä noin vähän yli viikon, sitten keltarauhashormonia pitäisi tuottaa jo omasta takaa, jos raskaus on onnistunut.

No, nyt sitten vaan odotellaan. Yritän itsekin palstailla vain kun on kerrottavaa, joten tää topic saattaa tipahtaa aika pitkälle jonossa - mutta sieltä se sitten löytyy tarvittaessa :-)